Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gebruikers gedeeltelijk toegang geven op Facebook

Pagina: 1
Acties:

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:23
Goedemiddag,

We zijn hier bezig met een wifi concept waar je, of toegang kan kopen(met een weekpas bijvoorbeeld) of toegang kan krijgen door met je Facebook account te verbinden met onze app via de captive page.

Dit concept hebben we helemaal werkend, connecten werkt prima, er is echter 1 probleem, om te kunnen connecten met Facebook hebben we alle IP's van Facebook moeten whitelisten voor niet ingelogde gebruikers. Dit zorgt er dus automatisch voor dat iemand op Facebook (in zijn geheel) kan zonder in te loggen op de captive page of te connecten met Facebook.

IP's die we nu gewhitelist hebben, zijn op te halen met:
code:
1
whois -h whois.radb.net '!gAS32934'

Is het mogelijk om iemand alleen toe te laten op de oAuth en login pagina's van Facebook?

Captive page/firewall draait in dit geval op pfSense, mocht dan van belang zijn voor het probleem.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 22:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat zul je op een of andere manier in je firewall moeten afvangen. Je kan dit baseren op het type request misschien?
Dus de gebruiker mag *.facebook.com* bereiken onder voorwaarden:
A: Gebruiker is ingelogd, dus whatever hij wil mag
B: Gebruiker is niet ingelogd, maar gaat naar de request-permission.
C: De rest mag niet.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Pizzalucht
Maar omdat het HTTPS is kun je het pad niet controleren toch?
En voor zover ik kan zien draait alles gewoon op www.facebook.com :/

Die mogelijkheden A & C zijn al afgedekt trouwens, maar voor Facebook moesten we alles open zetten, anders werkte het niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Pizzalucht op 31-01-2014 15:06 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

de oAuth-url is een vrij specifieke, dus dat moet af te vangen zijn.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Pizzalucht
Ik weet wat de URL is, maar voor zover ik weet gaat zoiets blokkeren alleen via een proxy (en dan krijg je weer ander gezeik met HTTPS), Facebook heeft hier geen apart domeinnaam voor zo te zien :'(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nope, maar je weet toch wanneer een user gaat proberen te authenticeren?

• Pizzalucht
Ja dat weten we, maar we kunnen niet checken welke pagina de gebruiker nou precies bezoekt, daarom moeten we het hele domein open gooien, anders is niks op facebook.com bereikbaar.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Je zult dus uit moeten vinden welke requests er gedaan worden en welke paden/domeinen ze gebruiken. Er is hier wel wat te lezen over het een en ander: https://developers.facebo...book-login/access-tokens/

• Pizzalucht
Dat is eigenlijk het hele probleem, de hele login flow van Facebook loopt over www.facebook.com.

Facebook heeft ook dit: https://www.facebook.com/help/126760650808045
Het kan dus wel, maar dat is natuurlijk weer gesloten meuk...
Pagina: 1