Heco style 500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 00:25

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Topicstarter
Goededag,

ik heb laatst een receiver gekocht een Denon X-1000http://hificorner.nl/avr-x1000.html
In combinatie met Boston A25 fronts en center speaker.

Helaas kan ik er niet aan wennen aan de plaatsing van de speakers.
ik wil de center en fronts niet op de tv-meubel (ivm. de grootte ervan :d)

Op de grond is ook geen doen, en stands wil ik niet aan beginnen.
Nu dacht ik de BA A360 te kopen dat ik betere frontspeakers heb.
Maar ik vind het helaas erg tegenvallen in de winkel, een verkoper zette een Heco Music style 500
tegenover, deze was de zelfde prijs maar klonk voor mij zoveel malen beter.

Alleen kan ik er op internet haast geen info/reviews van vinden, dat vind ik vreemd.

Met andere woorden, ik kan en wil denk de BA a25/ac225 inruilen en dan 2 vloerstaande kopen.

Alleen welke voor een budget van max €250,- per stuk. Of moet ik misschien een complete "kleine"set kopen die ik wel acceptabel vind om op mijn tv meubel te zetten.

ik weet geen raad:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HEco geluisterd? Dikke kans dat je dan bij Correct in R'dam bent geweest. Die zijn vziw sinds een jaar ofzo de importeur van dat spul namelijk ;)
Voor meer info: http://www.heco-audio.de/...n/floorstanding-speakers/
Als ik trouwens google op "heco music style review" krijg ik prima results hoor :)
Heco is het merk, Music Style xxx het type :)

Having said that:
De BA's zijn leuke speakers, maar ze halen het niet bij een paar mooie vloerstaanders. Bookshelves missen daarvoor volume, waardoor ze zeker in het laag het e.e.a kunnen missen. Dus wat dat betreft vind ik het niet vreemd dat de Heco's beter klinken. Dat zul je ongetwijfeld bij alle vloerstaanders wel ervaren.

Wat ik in jouw geval zou doen: Je center verkopen, en twee mooie vloerstaanders, een bijpassende nieuwe center kopen, en de BA25's als rears inzetten. Dat moet echt geen probleem zijn, en dan heb jij ook in 5.1 een prima geluid.

Kijk ook eens naar de Klipsch Synergy serie btw. F10/F20/F30. Hebben ze bij Correct ook staan, zijn ze ook importeur van maar vangen ze mogelijk wat minder commissie op dan op de Heco's. EN luister naar de speakers op een simpele Denon versterker (een Yamaha of Rotel klinkt gewoon anders) omdat je die zelf ook eentje hebt, en dan met je eigen muziek. Een beetje hifiwinkel heeft wel een Denon of vergelijkbare versterker staan (Correct zeker te weten) en dan weet je tenminste hoe het echt klinkt :)

[ Voor 21% gewijzigd door The Eagle op 31-01-2014 14:32 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Topicstarter
Ik ben in de mogelijk om alle speakers te retouren. Dat ga ik doen ook denk. En begin dan opnieuw met alleen 2 vloedstanden. En later een speaker erbij ofzo.

Echt plek voor surround speakers heb ik niet. Of het moeten hele kleintjes zijn.. Max 1 / 1,5 Ltr inhoud. Meer niet.

Maar zal is onderzoek doen naar boven genoemde speakers. Die heco style klonk als genot in de oren tov ba a360. Dus die neem ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Topicstarter
Ik ben vandaag nog eens wezen luisteren naar de heco music style 500., wat een mooi geluid! Helaas passen de speakers niet in m'n opstelling in huis. Dat komt omdat deze 35 cm diep zijn. Dat is te diep voor mij.

Ik zoek eigenlijk een vloerstaande die Max 30 diep is. Dit komt omdat ik 2 foutuiles heb aan de Zijkant aan de m'n tv meubel en dan valt half de tv weg.

Dus ik zoek een niet te diepe vloerstaande..
In de winkel van correct kon ik niet 1 2 3 iets vinden. Misschien toch maar de boston a360? Alleen deze vond ik erg dof klinken t.o.v. De heco's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je iets koopt wat je niet vind klinken ga je er altijd spijt van krijgen. En een vol geluid heeft nu eenmaal volume nodig. Of je moet voor het laag met een sub gaan werken.

Maar als je 30 cm diepte wel denkt te kunnen plaatsen: je speakers kun je ook tip-in neerzetten, beetje schuin dus. Dan worden ze al minder diep.
En geloof me als ik zeg dat je uiteindelijk best kunt wennen aan een paar flinke speakers in je kamer.

Maar wat ket je om een klein beetje te schuiven met je meubels om de speakers beter tot hun recht te laten komen? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)