Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Canadese geheime dienst volgde passagiers...

Pagina: 1
Acties:

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
In het artikel wordt gesuggereerd dat een gebruiker moet inloggen op een hotspot om zijn identificatie achter te laten. Veel belangrijker is natuurlijk dat een gebruiker met WiFi of Bluetooth ingeschakeld continue een identificatiebaken uitzend. Zonder deze toevoeging is het artikel niet erg nuttig.

[ Voor 10% gewijzigd door Joolee op 31-01-2014 13:07 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dat staat er toch in?
Met wifi-tracking maakt een systeem gebruik van het mac-adres dat elk apparaat waarop wifi is ingeschakeld uitzendt om verbinding te maken met wifi-netwerken. Veel mensen laten wifi op bijvoorbeeld hun smartphone of tablet veel aan staan. In Nederland gebruiken onder meer de Dixons, Mycom en iCentre deze technologie.

Het volgen van mensen via wifi-tracking op deze manier is volgens experts onder de Canadese wet 'vrijwel zeker illegaal', omdat de Canadese geheime dienst alleen niet-Canadezen in de gaten mag houden. De geheime dienst ontkent ook de aantijgingen door te zeggen dat er geen mensen 'getracked' worden.
Of heb ik niet helemaal begrepen wat je bedoelt?

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik haal het er wel uit omdat ik weet waar het om gaat maar echt duidelijk staat het er niet. Ook lijkt het stukje ervoor juist te spreken over het verbinding maken met hotspots
Dankzij het opslaan van de mac-adressen kon de geheime dienst passagiers ook volgen nadat ze het vliegveld hadden verlaten, doordat hetzelfde mac-adres en dus hoogstwaarschijnlijk dezelfde persoon op andere wifi-hotspots heeft gezeten.
Aangezien het juist een belangrijk punt is lijkt het me slimmer om het extra te benadrukken.

[ Voor 10% gewijzigd door Joolee op 31-01-2014 14:56 ]