Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Renault Classic 2002 Radio en Speakers vervangen!.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede middag mede tweakers!

Ik heb een Renaultje en ja het is niet alles dat snap ik zelf ook wel, maar het rijdt!
Maar nu loop ik tegen het volgende aan dat ik tot nu toe steeds mijn cd's kan verwisselen en daar wordt ik wel niet zo ziek van :F
Dus ik dacht dan knallen we er toch een andere radio in met USB 16GB stick en dan heb je meer als zat muziek snel bij de hand.
Maar ook wil ik de speakers vervangen het heeft geen haast maar toch zit ik er een beetje tegen aan te hikken.
Ik heb 4 speakers voor, en 2 achter.
( 2 speakers links en rechts in de deuren 16 cm met behuizing)
( 2 speakers links en rechts onder de vooruit )
( 2 speakers op de hoedeplank 18 cm met behuizing )
En de radio is gewoon ver weg van formidable dus daar wou ik eigenlijk beginnen zoals ik al zei.
Even voor de duidelijkheid dit is mijn auto alleen de foto is even snel van internet geplukt.

En dan loop ik ook nog eens een keer tegen het feit aan dat online staat dat, de speakers op de hoedeplank 13cm zijn en de speakers in de voordeuren 17cm zijn.
Ja het is de eerste keer voor mij dat ik dit onderneem want het is me eerste auto, maar ik zit hier dus ineen keer vast -O-

Laten we dan maar beginnen bij het begin en weet een medetweaker voor mij een leuke radio?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Wat heb je zelf al uitgezocht? Je toont niet echt veel inzet. Wat is je budget?
Als je niet echt audiofiel bent zou ik gewoon de lokale Halfords/Mediamarkt instappen, en daar een radio uit de aanbieding kopen van een normaal merk (Sony, Pioneer e.d.), idem voor de speakers

[ Voor 55% gewijzigd door -tom-562 op 31-01-2014 13:02 ]

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Topicstarter
-tom-562 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:01:
Wat heb je zelf al uitgezocht? Je toont niet echt veel inzet. Wat is je budget?
Als je niet echt audiofiel bent zou ik gewoon de lokale Halfords/Mediamarkt instappen, en daar een radio uit de aanbieding kopen van een normaal merk (Sony, Pioneer e.d.), idem voor de speakers
Dat komt misschien wel zo over ja, maar het punt is dat ik wel van muziek ben. Maar zo Atechnisch als ik weet niet wat. Ik heb zelf al behoorlijk wat uitgezocht zit hier met stapel boeken van die auto op mijn schoot ( auto instructieboekjes ).
Als je me vraagt naar me budget, voor een paar speakers en een radio 200 euro? maar het is een heel andere tak van sport voor mij. dus ik wil niet de indruk wekken dat ik geen inzet toon. Alleen is dit voor mij echt iets nieuws ik sta normaal altijd in de keuken te werken als kok :p
Dus eerlijk gezegd weet ik bij god nog niet eens waar ik moet beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Dat komt misschien wel zo over ja, maar het punt is dat ik wel graag naar muziek luister. Maar zo Atechnisch als ik weet niet wat. Ik heb zelf al behoorlijk wat uitgezocht zit hier met stapel boeken van die auto op mijn schoot ( auto instructieboekjes ).
Als je me vraagt naar me budget, voor een paar speakers en een radio 200 euro? maar het is een heel andere tak van sport voor mij. dus ik wil niet de indruk wekken dat ik geen inzet toon. Alleen is dit voor mij echt iets nieuws ik sta normaal altijd in de keuken te werken als kok :p
Dus eerlijk gezegd weet ik bij god nog niet eens waar ik moet beginnen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Ik heb net zelf ook weer een hele set bij elkaar gezocht voor in m'n nieuwe auto (Toyota Yaris 2001).

Heb via Marktplaats:
  • een Alpine radio (CDE-120R) met AUX en USB gekocht voor 50 euro.
  • Alpine composet (SPG-17CS) voor 50 euro.
Kijken op Marktplaats loont sowieso, autoradio's schrijven naar mijn idee behoorlijk af in waarde, dus waarom meer betalen als eentje van Marktplaats het ook prima doet? Kijk ook eens hier: http://www.caraudio24.de/Lautsprecher:::3721.html . Staan diverse luidsprekers (bovenaan op maat klikken) en scherp geprijsd (goedkoper dan de Halfords / MediaMarkt iig ;) ).

Ga eerst eens inventariseren wat je aan luidspreker afmetingen in je auto hebt zitten. Zal waarschijnlijk 16,5cm in de deuren zijn, en 10cm in je dashboard. Kijk ook even naar de bekabeling die aan je standaard radio zit. Misschien dat je een verloopje van Renault > ISO nodig hebt.

Blijf iig ver weg van merken als Caliber, Lenco e.d. Dat is sneu van je geld en van dat typische budget spul wat bij de MediaMarkt / Halfords ligt. Ik ben zelf meer van Alpine, Pioneer, Sony (op volgorde van voorkeur). Een JVC of Kenwood komt er bij mij niet zo snel in, heb daar weinig mee.

Oja en nog een goede tip is dit topic: Show your I.C.E. , dan heb je een idee wat er allemaal mogelijk is in de wereld van Car HiFi ;)

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 31-01-2014 15:14 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:13
De twee speakers onder de voorruit zijn alleen maar tweeters, die horen bij de speakers in de deur, zeg maar. Als radio voldoet eigenlijk alles wat je bij een normale elektronicazaak kunt kopen (JVC, Pioneer, Sony, enz.). Blijf weg bij Lenco/Marquant/Supertech/Kijkshoprommel, want daar krijg je spijt van.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:30
kieskeurig heeft een uitgebreide zoekfunctie voor autoradios, http://www.kieskeurig.nl/autoradio/alle

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die klepjes in je voordeuren wip je zo open. (Bij de hoedenplank ook overigens) Dan kan je gewoon zelf opmeten wat voor een speakers er in moeten. Kun je ook meteen zien of ze het vervangen waard zijn of dat er prima speakers in zitten.

Zelf heb ik een Pioneer autoradio er in gezet en dat had echt een gigantisch effect qua kwaliteit. Nu heb ik rondom 4 aardige speakers zitten, tweeters doe ik niet aan (lastiger inbouwen en relatief weinig effect).

Houd er wel rekening mee, het blijft altijd behelpen, uiteindelijk maakt deze auto aardig wat herrie bij 120/130 en dat maakt dat bepaalde muziek nooit goed uit de verf gaat komen.

Ik heb zelf de hatchback variant ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:28

DropjesLover

Dit dus ->

Het begint al met het feit dat je een Renault Megane hebt (de classic uitvoering).
Dan kan je verder met zoeken op plekken die meer te beiden hebben dan tweakers.net. Sorry, maar google geeft mij bij "megane forum" al meteen meerdere fora waar je zo kan kijken hoe de radio zit...
https://www.google.nl/search?q=megane+forum

Zit er nu al een aftermarket radio in, of moet je een de helft van je console vervangen? Dan moet je eerst op zoek naar dat paneel/onderdeel.

Zo trek je de originele radio er uit:
YouTube: How to remove radio and input code - Renault Megane
Als je gewoon de optie voor USB wilt hebben, hier is nog een filmpje dat waarschijnlijk wel zal werken, moet je wel ff checken of jouw radio die input heeft op de achterkant.
YouTube: xCarLink USB/SD - Renault Scenic 2005 - avtoradio Tuner List
YouTube: Renault update list radio with aux mp3 ipad iphone ipod output

[ Voor 39% gewijzigd door DropjesLover op 01-02-2014 13:42 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1