Ik ben een 'light-game' systeempje aan het bouwen (op basis van de Intel G3420). Nu vindt ik de NZXT Vulcan een geweldige case. Die heb ik dus thuis staan. Ik heb ook de Cooler Master V8 tweedehands op de kop getikt. Nu is er echter één probleem. Bij vrijwel alle socket 1150 moederborden zit de CPU 'te hoog'. Als de cooler geïnstalleerd is, kom ik net 1cm te kort, terwijl de Vulcan verdikt. Als de CPU circa 1cm lager geplaatst is dan op het gros van de moederborden (kost wellicht een PCI-e slot), dan heb ik geen enkel probleem.
Op de foto zie je het probleem:

Als die tussenruimte circa 1 cm meer zou zijn, heb ik geen enkel probleem, omdat de cooler dan netjes in de verdikking in het zijpaneel van de Vulcan past.
Maar kan het zo zijn dat alle moederbordfabrikanten voor micro-atx dezelfde layout gebruiken? Ik kan namelijk geen moederbord vinden waar de CPU lager geplaatst is. Weten jullie toevallig een micro-atx moederbord van socket 1150 met een andere CPU positie?
Het moederbord wat er nu onder zit is de MSI H81M-E33,
Op de foto zie je het probleem:

Als die tussenruimte circa 1 cm meer zou zijn, heb ik geen enkel probleem, omdat de cooler dan netjes in de verdikking in het zijpaneel van de Vulcan past.
Maar kan het zo zijn dat alle moederbordfabrikanten voor micro-atx dezelfde layout gebruiken? Ik kan namelijk geen moederbord vinden waar de CPU lager geplaatst is. Weten jullie toevallig een micro-atx moederbord van socket 1150 met een andere CPU positie?
Het moederbord wat er nu onder zit is de MSI H81M-E33,
[ Voor 5% gewijzigd door Niekleair op 31-01-2014 12:24 ]
[img]error.jpg[/img]