Toon posts:

Zwarte randen op Philips Gioco's 238C4QHSN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn werk twee nieuwe schermen gekregen, namelijk twee keer de Philips Gioco 238C4QHSN. Een op hdmi, een op vga. Helaas heb ik een rand op mijn windows scherm. Onder niet, maar links, boven en rechts wel. Hoe krijg ik dit weg? Ik heb de driver geinstalleerd en daarin kon ik niks vinden, met de toetsjes ook niet. Hoe los ik dit op? Dank 8) Heb zelf het idee dat het de videokaart kan zijn, de NVidia Geforce 9500GT is niet meer de nieuwste.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 12:18 ]

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Als bij Nvidia 2 schermen een andere resolutie hebben en je wil clonen, dan heb je het beschreven probleem. In dat geval raad ik je aan UltraMon te gebruiken, die schaling van desktops bij clonen toestaat.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
Schermen staan niet gecloond. Links is 1, rechts is 2 zeg maar. Resolutie beide hetzelfde. Helaas helpt Ultramon niet (to fit optie doet niks)

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Foto maken, screenshot maken? Is het op 1 scherm of op beide schermen? Iets meer informatie is natuurlijk wel nuttig.

www.ping-win.nl

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

1. Overscan: staat dat aan op een van de schermen? Dat zou onder nVidia control panel moeten staan. Typisch een HDMI, hoewel HDMI en DVI hetzelfde zijn, gebeurt dit soms ook op DVI zodra HDCP gevonden wordt.
2. Wat is de native resolutie en sta je daar op?
3. VGA, waarom VGA? Zoja VGA nog steeds nodig: laat die monitor de uitlijning eens opnieuw doen, VGA stuurt geen absolute pixels maar het is slechts een analoog signaal, wat weer digitaal gemaakt moet worden door de monitor, en dus ook "uitgelijnt" moet worden. Vaak staat er een knop "auto" op. Die kun je het beste indrukken als je hele desktop zo "helder" mogelijk is; dus zeg maar: een witte afbeelding van 1920*1080 als dat je Resolutie is. Zwart boven, links, rechts, beneden en dat uitlijnen wil nog wel eens fout gaan.

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik kan het niet vinden in NVidia, maar als ik iets aanpas bij schalen verandert er niks.

2. 1920x1080 is de native resolutie en daar staan beide schermen op.

3. Ik heb helaas maar een hdmi uitgang (oudere pc), dus vandaar. uitlijning op auto levert helaas hetzelfde beeld op.

Denk een zwarte rand van ongeveer een cm van links af om mijn windows beeld heen. Onder geen rand, dat vind ik ook zo raar. Helaas ben ik hier niet zo goed in, dus geen idee waar ik verder nog kan zoeken.
Ik denk toch aan een videokaart probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Even een update. Inmiddels heb ik de NVidia driver geupdate (was laaang geleden). Verder inderdaad overscan geprobeerd, maar helaas geen verschil. Ook 'formaat wijzigen' geprobeerd, maar hij staat daar al op 100%. Het blijft dus heel vreemd, maar helaas nog niet opgelost.
Pagina: 1