No bootable device, press any key to reset...

Pagina: 1
Acties:

• jeffreyfw
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07-2025
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe Samsung 840 EVO 120gb geinstalleerd.
Ik heb de HDD losgekoppeld en de SSD gekoppeld. Vervolgens heb ik eerst in de BIOS AHCI aangezet waarna ik windows 7 heb geinstalleerd op de SSD, dit ging prima. Nadat de Windows installatie compleet was heb ik de computer afgesloten, en ik heb de oude HDD ook weer aangesloten. Maar nu krijg ik bij het opstarten na het MSI splash screen de bovengenoemde melding. Ook met alleen de HDD of alleen de SSD.

Hoe kan het dat de computer geen enkele schijf meer lijkt te herkennen? Ik kom ook niet meer in de BOOT want na het splashscreen is er voor een fractie van een seconde een scherm met 2 regels tekst (niet te lezen) en daarna de melding.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Het systeem POST en BOOT iig wel, maar je komt de bios/uefi niet meer in?
Misschien een idee om even een bios/uefi reset uit te voeren? En ook alleen je SSD aan te sluiten. Controleer ook of deze wel wordt gevonden in de bios/uefi en zorg dat deze als first boot device wordt gezien.

Als je een UEFI install gedaan hebt van Windows 7 (aan te raden omdat booten dan veel sneller gaat), dan moet je zorgen dat die optie als eerste in de opstartlijst staat.

www.ping-win.nl

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Met EasyBCD de bootinformatie van de HDD verwijderen/aanpassen naar de SSD.

• jeffreyfw
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07-2025
Het is ondertussen gelukt om in de BIOS te komen. Gelijk bij het aanzetten 'del' ingedrukt houden en toen kwam ik er eindelijk in. Heb de nu SSD als 1st boot gezet en nu werkt het gelukkig, zelfs met de HDD erbij.

Misschien een domme vraag:
Bij Integrated Peripherals in de BIOS heb ik AHCI aangezet ipv IDE (bleek beter te zijn voor de SSD). Dit staat er ook nog steeds heb ik gezien. Alleen als ik in bij Boot Sequence ga kijken in de BIOS zie ik dat zowel de HDD als de SSD genoemd worden met [IDE] ervoor. Zou hier bij de SSD niet [AHCI] moeten hebben?

In ieder geval ontzettend bedankt voor het meedenken!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Je settings moeten inderdaad op AHCI staan voor je SSD. Gezien je Windows met AHCI aan hebt geïnstalleerd staat in principe nu alles goed.