Linux-alternatief voor CloneCD

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:32
Ik ben nu van plan m'n CD-writer in m'n Linuxbak te plaatsen en dan m'n Linuxbak voor het branden te gebruiken.

Ik gebruik nu voor Windows Easy CD Creator en CloneCD voor de beveiligde CD's.
Wat zijn voor deze programma's de beste Linux-alternatieven ?

Als het kan programma's die geen gebruik maken van X, aangezien dat niet goed werkt op een 486 met 16MB.

Verwijderd

dd if=/dev/jouwcdromdevice of=jouwimage
cdrecord dev=x,y,z fs=10M -v -speed=x -eject -v jouwimage

Deze cmd's maken 1:1 kopieen van cd's, en zijn allen vanaf de CLI te starten... Bekijk de manpages van deze apps voor meer opties...

Verwijderd

Dat dd commando werkt niet voor beveiligde CD's...er is zover ik weet geen oplossing om beveiligde CD's te kopieren

Verwijderd

huh ???

da's nieuw voor mij... En dd_rescue dan???

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08

deadinspace

The what goes where now?

Xcdroast en gcombus zijn in ieder geval grafische progsels om te pranden. Let erop dat ze wel allebei cdrecord nodig hebben.

• maikel
Is het dan mogelijk om met CloneCD gemaakte images te branden op Linux ??
Waarschijnlijk niet, maar zou wel mooi zijn. :)

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Op vrijdag 08 juni 2001 14:11 schreef maikel het volgende:
Is het dan mogelijk om met CloneCD gemaakte images te branden op Linux ??
Waarschijnlijk niet, maar zou wel mooi zijn. :)
Met 'dd' maak je gewoon een iso aan (tenminste, als je het doet van een ISO9660 cd), dus die kan je met de meeste programma's branden.

Hoe je bin/cue files maakt onder linux van CD's ben ik nog niet achter.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

Onder linux kan je niet direct clone images maken. Zoek ff op freshmeat naar een bin/cue converter. Die maakt er een ISO file van. De copy protection van die cd is dan voor nix geweest van CloneCD, maar je heb iniedergeval iets...

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• maikel
Met 'dd' maak je gewoon een iso aan (tenminste, als je het doet van een ISO9660 cd), dus die kan je met de meeste programma's branden.
Ik bedoelde het dus precies andersom. :)
Met m'n Windows-PC en CloneCD een image maken (van een beveiligde CD) en deze met m'n Linuxbak branden.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
ze zijn bezig om VMware zo uit te breiden dat 'ie een CD-writer rechtstreeks kan benaderen.
Op die manier zou je alsnog je CD's kunnen bakken, al is het een beetje omslachtig (en ik betwijfel of de responce van je windows onder VMware wel rap genoeg is)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• maikel
Dat lijkt mij inderdaad ook een beetje omslachtig.
Hoe kopieren jullie dan allemaal die beveiligde (SafeDisc) CD's ??

• ElemenTAL
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Op vrijdag 08 juni 2001 12:18 schreef maikel het volgende:
Ik ben nu van plan m'n CD-writer in m'n Linuxbak te plaatsen en dan m'n Linuxbak voor het branden te gebruiken.

Als het kan programma's die geen gebruik maken van X, aangezien dat niet goed werkt op een 486 met 16MB.
Hoe wilde je branden met een 486, heb je dan niet alleen maar buffer-underruns.

Nuff Said

• maikel
Weet ik niet.
Denk je met een 2x-brander en m'n 486 volledig toegewijd aan het branden en zonder X ??

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

Je hoeft er alleenmaar voor te zorgen dat je hdd een continue stroom kan leveren aan je brander, dan is er nix aan de hand. Keertje Quake3 gespeeld en cd gebrand, nix aan de hand :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• maikel
Keertje Quake3 gespeeld en cd gebrand, nix aan de hand :)
Vast niet op een 468 met 16MB. :)

Maar kopieert helemaal niemand (met SafeDisc) beveiligde CD's onder Linux dan ??

• maikel
Ik heb nu CDRecord erop staan die standaard bij Mandrake 7.0 zit. Maar die kan alleen SCSI-writers aansturen.
En ik heb een IDE-writer. :'(
Nu heb ik wel iets gelezen over dat ATAPI-gebeuren, maar hoe kan ik dat instellen/aanzetten en zo ??

• maikel
Niemand meer ??

• TD-er
  • Laatst online: 19-08 17:40
dan moet je ATAPI support uitzetten in de kernel en SCSI-emulatie aan (en uiteraard SCSI-CDrom support)
Je writer (en cdrom) worden dan als SCSI-drives gezien ;)
en als het goed is, kopieert niemand hier SafeDisc CD's >:)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• maikel
Moet ik dan de kernel opnieuw compileren ?
Ik heb me daar nog nooit mee bezig gehouden, dus weet er totaal niks van.

Maar hoezo kopieert niemand SafeDisc-CD's ?
Het is toch legaal 1 backup voor jezelf te maken ? :)

• maikel
Kan iemand nog even reageren ?

Verwijderd

maikel: Tipje...
Je zou ook eens op de website van genoemd programma kunnen kijken en zelf een aantal dingetjes uit zoeken.

Verder kan je gewoon ff in je huidige kernel-config kijken of scsi-support aan staat (make menuconfig, make xconfig of make config). Voor uitleg over hoe je een kernel moet compileren heb je prachtige HOWTO's; zie ook www.linuxdoc.org )

• maikel
Dat programma is er dus alleen voor Windows. Vandaar ook mijn vraag voor een goed alternatief.

Maar in ieder geval bedankt voor de URL. Zal binnenkort eens kijken.

Verwijderd

Ik had het over de website van cdrecord!
Ik kan me niet voorstellen, dat daar niet precies uitgelegd staat hoe het met een ide-brander moet (dus scsi-support aanzetten in de kernel etc.)

/me heeft dit probleem niet, aangezien hij een scsi-brander heeft

• maikel
Oh, ok dan. Verkeerd begrepen, sorry !

Ik heb al wel op enkele site gekeken, maar daar vond ik zo gauw niks over het compilen van de kernel en of dat ook per se nodig was.
Maar ik zal gauw eens op de door jou genoemde site gaan kijken.

GoT is veel te handig! Het is net als bij een walkthrough: als je 'm eenmaal gebruikt hebt, blijf je 'm gebruiken. :)

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 23:19 schreef maikel het volgende:
GoT is veel te handig! Het is net als bij een walkthrough: als je 'm eenmaal gebruikt hebt, blijf je 'm gebruiken. :)
Tja en dat is ook meteen de makke voor sommige gebruikers van GOT!
Het maakt je enigszins lui :) (niet dat daar heel veel op tegen is), met alls gevolg dat je nog niet echt snapt wat je aan het doen bent!

Ik zit liever 4 uur te klooien, vervolgens zelf een aantal dingen uitgaan zoeken en daarna alles werkend krijgen, dan dat er precies voorgezegd wordt hoe het moet!

In de tijd dat je allerlei info verzamelt, leer je ook nog een hele hoop meer, dan alleen de oplossing voor je probleem :)
Veelal info, die je later heel erg hard van pas kunnen komen. Of info die je in veel gevallen met mede GOTters kan delen ;)

• maikel
Ja, daar heb je wel gelijk in ja.
Ik heb op zich ook niks tegen het zelf uitzoeken. Maar het moet niet te lang duren. :)
En bij zelf aanklooien is er wel het risico dat alles vernaggeld wordt. En dat kan ik op dit moment niet echt gebruiken. :)
Pagina: 1