Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• steven85
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-07 14:21
Beste tweakers,

Volgende maand mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik heb nu een Sony Xperia S, waar ik redelijk tevreden over ben geweest. Wat ik erg jammer vond aan Sony is dat ze traag zijn qua updates.
Maar goed, ik wil nu graag iets anders proberen.

Mijn wensen:
- Telefoon die breder onder het publiek ligt
- Android
- 16 gb aan opslag is voldoende
- Snel qua gebruik
- Goed met updates

Nu heb ik voor mezelf al wat onderzoek gedaan en blijven er 2 telefoons over:
- Nexus 5
- Samsung Galaxy S4

Welke van de 2 kan ik, volgens jullie, het beste nemen?
Of zie ik alternatieven over het hoofd?
Of kan ik beter wachten totdat bijvoorbeeld de S5 uitkomt?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:43
Nexus 5 als je je updates graag hebt, plus zijn daar custom ook veel meer oplossingen voor te vinden en bijvoorbeeld alternatieven OS-en als Ubuntu.

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Samsung is ook erg traag met updates. Mijn galaxy S2 liep altijd een jaar achter op de meest recent Android versie. Mijn Galaxy note 10.1 heeft sinds 4.1.2 nog geen update gehad. Toch wel teleurstellen aangezien het beide high end toestellen waren. Dus wat dat betreft zou ik zeker voor nexus gaan. Eigenlijk zie ik geen enkele voordelen van galaxy s4 over nexus 5.

- Camera: Verschillende tests wijzen erop dat de camera van nexus 5 gelijkwaardig is aan s4.
- Hardware: nexus 5 heeft betere cpu en gpu.
- Scherm: Is afhankelijk van je eigen voorkeur.
- Updates: UIteraard nexus 5
- Software: clean android is imho beter dan touchwiz.
- Prijs: nexus is goedkoper.
- Batterij: De batterij van mijn nexus 5 gaat bij gemiddeld gebruik makkelijk 2 dagen mee. Bij zwaar gebruik moet 1 dag ook lukken. S4 heeft misschien wel een groter batterij, maar verbruikt door samsung software waarschijnlijk ook meer stroom.

[ Voor 15% gewijzigd door ObiTewodros op 31-01-2014 12:03 ]

• steven85
Alvast bedankt voor de reacties, ik neigde al naar de nexus, echter zie ik nu het volgende staan: reviews: Het grote pact van Google en Samsung

Ik heb altijd een telefoon gehad met een 2-jarig contract, is de Nexus in jullie optiek dan nog steeds de betere keuze?

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-11 19:00
Ik zou dan absoluut voor de Nexus gaan. Aangezien deze telefoon altijd als eerste de nieuwste versies van Android krijgt (zoals hierboven beschreven) is dit juist dé keus om bij een tweejarig abonnement te nemen, of er volgend jaar nou wel of niet nog een Nexus toestel zal komen. De ondersteuning zal er zeker wel twee jaar blijven. Voor mij zou vanilla android tov het zware Touchwizz van Samsung zeker de doorslag geven voor Nexus!

Groningen

• steven85
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga voor de Nexus.
Pagina: 1