• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:28
Ik heb een Samsung UE46F6500. (topding). Bedraad aan het internet hangen. PC boven eveneens bedraad.

Met b.v. PS3 mediaserver of met Samsung's Allshare krijg ik de films 100% in orde op de TV. Echter: veel goede verhalen over Plex gelezen, dus die eens geinstalleerd. Server ingericht, alle films via het overzichtelijke menu beneden op de tv prima te vinden.

Echter: beeld en geluid lopen echt heel duidelijk asynchroon. Als ik na het proberen direct via b.v. Allshare probeer, is daar alles in orde. Ga ik weer terug naar plex: direct beeld en geluid uit sync.

Komt iemand dit bekend voor? En is er een oplossing? Ik kan het niet vinden...

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09-2025
Beetje late reactie, maar beter laat dan nooit... Dit werkte bij mij:

http://blog.mivia.dk/solv...-plex-app-for-samsung-tv/

Succes!

• GurbY{nl}
Tnx; deze had ik al gevonden en getest (hielp niet..)
Nu, na 2 of 3 firmware versies van Samsung én 1 of 2 nieuwe Plex versies merk ik dat het duidelijk een fors stuk beter is, waarbij het te verhelpen is als het dan toch een keer optreedt: door +- 2 minuten terug te spoelen en weer op play te drukken is het 9 van de 10 keer weer in orde...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Even een offtopic vraagje tussendoor; kun je met Plex alles afspelen?
Ik heb hier een vergelijkbare combinatie, alleen een wat oudere Samsung televisie (uit 2011) en met die combinatie kan ik niet alles afspelen.

Nu ga ik binnenkort op mezelf; met een vergelijkbare televisie, de UE40F6770 en vraag me af hoeveel dan wel (of niet) wordt afgespeeld.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-01 20:03

bakvis

Tweakers.Nerd

CptChaos schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:23:
Even een offtopic vraagje tussendoor; kun je met Plex alles afspelen?
Ik heb hier een vergelijkbare combinatie, alleen een wat oudere Samsung televisie (uit 2011) en met die combinatie kan ik niet alles afspelen.

Nu ga ik binnenkort op mezelf; met een vergelijkbare televisie, de UE40F6770 en vraag me af hoeveel dan wel (of niet) wordt afgespeeld.
Plex speelt zo onderhand alles wat je d'r in giet af. Vergelijkbaar met VLC media player maar dan met heel veel extra...

Mijn Specs

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat is bij mij ook bekend (ik gebruik het ook al heel wat jaren), maar Plex + de combinatie met de Samsung TV uit 2011 (de D5200 of zo) opeens niet meer.
Lijkt hij wel een video te laden hier, maar vervolgens weer teruggaat naar menu en het geselecteerde markeert als gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 14-04-2014 15:31 ]

• GurbY{nl}
Plex is inderdaad wel erg flexibel sinds de laatste paar updates. Waar voorheen mkv met embedded subs niet werd gespeeld, pakt ie dat nu wel mee. Ik ben er blij mee in ieder geval!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jep, Plex is een erg fijn programma. :) Ik gebruik het al een paar jaar, ben er tot nu toe ontzettend blij mee. Met de PlexPass erbij wordt het helemaal fijn, dat kan ik dan ook iedereen echt aanbevelen!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07-2025
Ik was net opzoek naar een alternatief voor movie streaming naar mijn UE55F6510. Ik las iets over Plex maar het was me onduideijk. Jullie comments hebben het verduidelijkt. Ik ga het gelijk even proberen.

Ik moet helaas de vraag stellen. Ik heb dus geen idee waar de apps te krijgen op mijn tv. Waar is de zogenaamde 'app-store' van Samsung te vinden?

Alvast bedankt;)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01 10:45
Relative schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:06:
Ik was net opzoek naar een alternatief voor movie streaming naar mijn UE55F6510. Ik las iets over Plex maar het was me onduideijk. Jullie comments hebben het verduidelijkt. Ik ga het gelijk even proberen.

Ik moet helaas de vraag stellen. Ik heb dus geen idee waar de apps te krijgen op mijn tv. Waar is de zogenaamde 'app-store' van Samsung te vinden?

Alvast bedankt;)
Die grote 6hoekige knop op je remote met die regenboogkleurtjes.
Op het scherm dat je dan krijgt zit een knop "samsung apps"

TheS4ndm4n#1919

• Relative
Alright. Gevonden en het staat erop. Mapje op me pc gemaakt genaamd 'Plex' waarin ik een paar MKV's heb gezet. Nadat ik de app Plex op mijn pc vernieuw ziet hij ze ook daadwerkelijk. Via WIFI bufffert hij even waarna hij daadwerkelijk de MKV afspeelt. Dat is mooi en werkt snel.

Al mijn MKV's hebben internal subs. Dat denk ik aangezien ik gewoon 1 bestand heb en niet een los SRT bestandje. Echter zie ik wanneer ik de MKV via Plex op mijn tv afspeel geen subs. Wel ziet hij dat er een SRT internal file is. Jullie enig idee? Of hadden jullie alleen problemen met de losse srt files?

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05-2025
Als ik mij niet vergis, werken die internal subs momenteel alleen als transcoding aan staat (plex app -> preferences -> player -> force local transcoding -> sound/subtitles -> transcode subs). Ik kan het nu niet testen want ik heb nergens een bestand met subs incluis.

Trouwens heel binnenkort komt de nieuwe versie uit van de app:
- [NEW] - Embedded subtitles can now be shown in overlay mode without transcoding. (only text-based subtitles and only on models of year 2012 and higher)
https://forums.plex.tv/in...ews-its-in-here/?p=617403

edit:
Ik het even getest, maar de subs komen niet te voorschijn, als ik op B druk zie ik ze wel aanwezig, misschien nog iets wat ze terug in orde moesten maken.

[ Voor 25% gewijzigd door dask op 15-04-2014 17:06 ]

• blackspeedy
  • Laatst online: 04-01 20:47
Ik weet niet of jij je antwoord al hebt, maar als je hem op direct streaming zet dan zou hij het goed moeten doen.

• dask
Ah nice, via direct streaming werkt het idd. De update is uitgerold, vanavond eens testen.

• Relative
Ik ga zo eens knutselen. Met trancodding, direct stream en een nieuwe update? Even wat rommelen. Laat het weten.

Is Plex trouwens zo nieuw dan? Dat het nog niet helemaal lekker loopt. Smart TV en de behoefte ernaar te streamen bestaat al wat langer toch?!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01 10:45
Relative schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:38:
Ik ga zo eens knutselen. Met trancodding, direct stream en een nieuwe update? Even wat rommelen. Laat het weten.

Is Plex trouwens zo nieuw dan? Dat het nog niet helemaal lekker loopt. Smart TV en de behoefte ernaar te streamen bestaat al wat langer toch?!
Het is een opensource project dat vooral draait op vrijwilligers.
En SmartTV bestaat pas een paar jaar. Voor die tijd streamde je met een mediaspeler via de HDMI poort.

TheS4ndm4n#1919

• dask
Relative schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:38:
Ik ga zo eens knutselen. Met trancodding, direct stream en een nieuwe update?
Normaal gezien zal de Smart Hub automatisch de nieuwste versie installeren, je kan zien of je de laatste versie (1.013) al hebt door op de info button te drukken bovenop de Plex app in je Smart Hub.

• Relative
Aha, dat verklaard het Koen. Geweldig project in ieder geval. Dask, Ik heb idd de meest recente versie.

Mijn ontwikkelingen tot dusver. Met direct streaming of transcoding doen de subtitles het inderdaad. Wat is het nadeel. Het geluid loopt voor. Zeker een seconde. Dit heb ik bij direct play niet. Alleen met direct play heb ik geen subtitles.

Jullie soortgelijke problemen?
Pagina: 1