Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Powershell: cast string to operator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

zou dit bestaan in Powershell?

Bijvoorbeeld:
$operator = [operator]'-contains'

om dan te gebruiken in:
If ($collection $operator $memberobject) {...

Ik had dit graag geweten, vind online niet echt iets in dit verband, misschien weet iemand van jullie hier meer over?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Misschien kan je eerst wat duidelijker uitleggen wat je precies wil, ik kan in ieder geval niet wijs worden uit jouw uitleg.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

BM

Moderator Spielerij
Klinkt een beetje alsof je dynamisch statements etc wilt opbouwen (eval?). Volgens mij moet daar dan wel een andere oplossing voor te vinden zijn.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 14:28
Er is een call operator: &, daarmee kun je de inhoud van een variabele uitvoeren, je zou bijvoorbeeld een functienaam in de variabele kunnen zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde inderdaad een soort dynamisch statement script maken waarmee ik via de operatoren -match en -notmatch, -contains en -notcontains een vergelijking wou laten gebeuren tussen 2 variabelen, en dit dynamisch afhankelijk van een te configureren variabele in het begin in het script.

comparision operatoren zijn helaas geen datatypes dus een variabele naar het operator (of zoiets) type casten [ ] gaat niet.

ik vroeg me gewoon af of men nog iets anders dan datatypes in een variabele kan plaatsen. Ik wou het script namelijk zo opzetten dat ik geen volledige comparison regel zou moeten gebruiken, maar heb het uiteindelijk dan toch maar zo gedaan:

in begin van script:
$Match =$true

verderop, wanneer de $a en $b variabelen eenmaal ingevuld zijn:
If ($match) {If ($a -match $b) {... enz.
If ($notmatch) {If $a -notmatch $b) { enz..