Sinds kort gestart met een mediaproductie bedrijfje. Altijd standaard pc systeempjes gehad, maar wil nu toch een systeem met losse onderdelen laten bouwen. Mijn budget is rond de 1000 euro. Ik zou graag wat advies aan jullie vragen over de onderdelen die ik het beste kan gebruiken. Ik denk dat ik het systeem bij Informatique ga bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral video editing. Het Adobe CS6 en in de toekomst de CC pakketten moeten op het systeem gaan draaien. Zo min mogelijk render tijd is het aller belangrijkste. Premiere en After Effects gebruik ik op dit moment het meeste. Het systeem moet geen enkel probleem hebben met het editten of laden van full hd beelden 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro ongeveer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, het oude systeem laat ik zo als het is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik lees verschillende reacties over het gebruik van 2 losse ssd schijfjes of 1 grote. Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar 1 grote.
- 2TB harde schijf.
- Ik denk te beginnen met 16GB werkgeheugen, lijkt me voldoende?
- Moederbord zou ik graag aan jullie willen vragen, overclocken hoeft van mij niet.
- Een i7 processor (Intel Core i7 4770K Boxed kom ik veel tegen)
- Videokaart zat ik te denken aan de Nvidia GTX 650, in een test gelezen dat dit een prima kaart is voor CS6. Als jullie een betere optie hebben, hoor ik dat graag.
- Losse geluidskaart, vanwege opname apparatuur. Hoeft geen hele dure kaart te zijn.
- Koeling en fans ben ik echt een leek in, graag ook daarvoor jullie advies.
- Blu ray brander
- Voeding rond de 600 watt?
- De kast maakt niet veel uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, als het maar goed is!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het geluidsniveau en energieverbruik zo laag mogelijk.
Alvast bedankt voor jullie moeite om hier naar te kijken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral video editing. Het Adobe CS6 en in de toekomst de CC pakketten moeten op het systeem gaan draaien. Zo min mogelijk render tijd is het aller belangrijkste. Premiere en After Effects gebruik ik op dit moment het meeste. Het systeem moet geen enkel probleem hebben met het editten of laden van full hd beelden 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro ongeveer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, het oude systeem laat ik zo als het is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik lees verschillende reacties over het gebruik van 2 losse ssd schijfjes of 1 grote. Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar 1 grote.
- 2TB harde schijf.
- Ik denk te beginnen met 16GB werkgeheugen, lijkt me voldoende?
- Moederbord zou ik graag aan jullie willen vragen, overclocken hoeft van mij niet.
- Een i7 processor (Intel Core i7 4770K Boxed kom ik veel tegen)
- Videokaart zat ik te denken aan de Nvidia GTX 650, in een test gelezen dat dit een prima kaart is voor CS6. Als jullie een betere optie hebben, hoor ik dat graag.
- Losse geluidskaart, vanwege opname apparatuur. Hoeft geen hele dure kaart te zijn.
- Koeling en fans ben ik echt een leek in, graag ook daarvoor jullie advies.
- Blu ray brander
- Voeding rond de 600 watt?
- De kast maakt niet veel uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, als het maar goed is!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het geluidsniveau en energieverbruik zo laag mogelijk.
Alvast bedankt voor jullie moeite om hier naar te kijken!