Toon posts:

usb poort nas en externe hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lacie 2 big nas. Op deze nas is een usb poort en een e-sata poort aanwezig.
Ik wou hierop een externe usb 3 drive aansluiten (zonder aparte stroom adapter), maar de usb poort van de nas levert niet genoeg stroom om de externe HD te kunnen laten draaien. Bestaan er usb splitters met een stroomadapter? zo ja, welke moet ik kiezen?
Bestaan er usb splitters met een e-sata aansluiting? Misschien kan ik de schijf dan zo aansluiten op de usb poort en extra stroom uit de e-sata poort halen?

Edit:
Zou een powered usb hub kunnen helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 21:52 ]

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:15
die kabels zijn overal wel te halen: USB 3.0 Y-cable
De e-sata poort zelf levert geen stroom, je zal het dus moeten doen met de usb-poorten.

Verwijderd

Topicstarter
mkroes schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:53:
die kabels zijn overal wel te halen: USB 3.0 Y-cable
De e-sata poort zelf levert geen stroom, je zal het dus moeten doen met de usb-poorten.
Ja, maar zo'n oplossing vereist een tweede usb poort. Op de nas heb ik slechts een poort.
Ik vroeg me af of er geen zo'n oplossing bestond met een stroomadapter die op de tweede usb connector aangesloten kan worden.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Welke tweede usb connector?

• mkroes
elke willekeurige usb lader?
en anders een powered usb-hub.

Verwijderd

Topicstarter
maakt het voltage en ampere niet uit?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:26
De USB 2.0 standaard voorziet in maximaal 500 mA per normale USB poort als daar om gevraagd is.
Die adapters zijn doorgaans 1 Amperè.

Daarnaast heeft een 2.5" USB schijf die extra poort alleen nodig bij het opstarten, de eerste 3 seconden pakt hij ~750 mA, daarna werkt hij op 1 USB stekker als er geen spin-down plaatsvindt.
Echter is het gewoon beter beide poorten van de Y kabel netjes aan te sluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 30-01-2014 23:37 ]

• mkroes
Voltage is allemaal gelijk. 5V.
Qua amperage.. Liefst zo laag mogelijk. Eentje van 500 mA is voldoende. Wat jeroen3 ook al zegt: hij heeft de extra voeding enkel nodig bij opspinnen van de hdd.
Pagina: 1