Toon posts:

Macbook Pro gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Nadat ik een uurtje geleden een niet originele iPhone lightning kabel in mijn Macbook Pro mid 2012 heb gestopt viel die uit. Nu gaat hij niet meer aan. De laadkabel geeft een lichtgroen lichtje aan in plaats van fel groen òf een licht oranje lichtje dat knippert. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit op te lossen of is hij nou gewoon echt dood? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:24

Kryziek

bb || !bb

Je kunt een SMC reset proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 15:29
Misschien dat dit een zet in de goede richting is:

http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US

Edit: Kryziek was met net voor. Iets met linkje zoeken en al op reageren drukken.

[ Voor 29% gewijzigd door [Mad Max] op 30-01-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga eerst maar eens opzoek naar een triwing schroevendraaier, want die schijn ik nodig te hebben om de batterij te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je batterij hoeft er niet uit??
Resetting the SMC on portables with a battery you should not remove on your own

Note: Portable computers that have a battery you should not remove on your own include MacBook Pro (Early 2009) and later, all models of MacBook Air, and MacBook (Late 2009).
Shut down the computer.
Plug in the MagSafe power adapter to a power source, connecting it to the Mac if its not already connected.
On the built-in keyboard, press the (left side) Shift-Control-Option keys and the power button at the same time.
Release all the keys and the power button at the same time.
Press the power button to turn on the computer.
Note: The LED on the MagSafe power adapter may change states or temporarily turn off when you reset the SMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik had het verkeerd gelezen. Inmiddels heb ik een SMC reset uitgevoerd, maar helaas tevergeefs. Het lichtje van de laadkabel knippert nu in het oranje.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25
Heb je al een PRAM reset geprobeerd?

http://support.apple.com/kb/PH11243

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Gebeurt er helemaal niks? Het lijkt bijna dat er door die kabel kortsluiting is gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Kortsluiting door een verrot USB kabeltje? Is dat mogelijk?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle bovenstaande opties al geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Ik denk zelf inderdaad ook aan een of andere kortsluiting. De niet originele lightning kabels gebruiken volgensmij teveel stroom. Op dat moment zat ook mijn power adapter aan de Mac gekoppeld. Ik weet ook zo goed als zeker dat het niet aan de accu ligt aangezien de Mac net een jaar oud is. Helaas zit er geen garantie meer op vanwege het vervangen van de harde schijf en het geheugen, dus dan wordt het denk ik een nieuw moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:27:
Ik heb alle bovenstaande opties al geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Ik denk zelf inderdaad ook aan een of andere kortsluiting. De niet originele lightning kabels gebruiken volgensmij teveel stroom. Op dat moment zat ook mijn power adapter aan de Mac gekoppeld. Ik weet ook zo goed als zeker dat het niet aan de accu ligt aangezien de Mac net een jaar oud is. Helaas zit er geen garantie meer op vanwege het vervangen van de harde schijf en het geheugen, dus dan wordt het denk ik een nieuw moederbord.
Harde schijf en geheugen zijn volgens mij user-replaceable parts, je garantie zou dus nog in orde moeten zijn.

Maar het klinkt alsof je namaak lightning kabel kortsluiting heeft veroorzaakt op je USB poort en dus mogelijk je Logic Board defect is...
Er is vaak een reden waarom die kabels zo goedkoop zijn in vergelijking met originele kabels, al is dit wel een héél erg zure manier om dat te ondervinden.

Ik heb dit nog gevonden, zeker eens doorlezen! https://discussions.apple.com/thread/4270970
Voor veel mensen met hetzelfde symptoom was dit de oplossing! d:)b

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

Quakie

quakelen

klinkt stom, maar ben je geduldig genoeg geweest?

ik heb een crash gehad waarna mijn macbook ook niet meer aan ging.. echter na minuten lang powerknop ingedrukt houden ging hij wel ineens aan...........ding draait na een hoop gedoe weer...

zou dat eens proberen met en zonder stroomkabel.. gewoon drukken tot je lamme vinger hebt..:P

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Darkstar schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:59:
[...]

Harde schijf en geheugen zijn volgens mij user-replaceable parts, je garantie zou dus nog in orde moeten zijn.

Maar het klinkt alsof je namaak lightning kabel kortsluiting heeft veroorzaakt op je USB poort en dus mogelijk je Logic Board defect is...
Er is vaak een reden waarom die kabels zo goedkoop zijn in vergelijking met originele kabels, al is dit wel een héél erg zure manier om dat te ondervinden.

Ik heb dit nog gevonden, zeker eens doorlezen! https://discussions.apple.com/thread/4270970
Voor veel mensen met hetzelfde symptoom was dit de oplossing! d:)b
Dit heeft geholpen! Heel erg bedankt, hij doet het weer! :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:46:
[...]

Dit heeft geholpen! Heel erg bedankt, hij doet het weer! :) d:)b
Awesome! Graag gedaan, heeft me maar een paar seconden Google-werk gekost! 8) d:)b

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij schakelt je USB poorten automatisch uit als er te veel spanning op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:26
De vraag is, heeft je iphone kabeltje het probleem veroorzaakt ? Wil je het kabeltje aansluiten ? :P
....
Neeen , gewoon originele kabels gebruiken , of van goede merken zoals belkin , griffin etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soulshaker schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:02:
De vraag is, heeft je iphone kabeltje het probleem veroorzaakt ? Wil je het kabeltje aansluiten ? :P
....
Neeen , gewoon originele kabels gebruiken , of van goede merken zoals belkin , griffin etc.
Haha, nooit meer van die goedkope kabeltjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:52:
Volgens mij schakelt je USB poorten automatisch uit als er te veel spanning op staat?
Als de USB poort een kortsluiting zou kunnen herkennen zou het alsnog te laat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook geen kortsluiting geweest, anders zou het moederbord wel kapot zijn geweest. Ik denk dat de Mac ter preventie uit is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 03:08
Is mij ook gebeurd (de avond dat ik hem had gekocht, zelfde model)
Naar de winkel geweest, batterij eruit gehaald daar.
Hij ging aan, maar alleen als je hem aansloot op de power-adapter.
Aangezien het de eerste dag was, direct een nieuwe meegekregen.
Wijze les voor me, NOOIT meer namaak kabeltjes kopen meer.
Je betaalt iets meer, maar dan heb je ook kwaliteit voor terug.

Pagina: 1