Nieuwe AV-receiver icm speakers

Pagina: 1
Acties:

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:49
Goedeavond iedereen,

Allereerst dank voor dit forum. Heb hier inmiddels al vele uren doorgebracht en heb toch nog wat vragen.
Aangezien mijn huidige surround setje (Sony DAV DZ260) wat gedateerd is, wil ik deze vervangen. Ook om de volgende redenen:
  • Niet veel ingangen heeft voor alle apparatuur,
  • Ik wil al heel lang een receiver
  • Het geluid kan toch beter ;)
Wat ik wil aansluiten is het volgende:
  • PS3
  • Medi8er MED500X2
  • Interactieve tv
  • Cd speler (nog te bepalen)
Als receiver zat ik aan de Denon X2000 te denken. Waarom:
  • Toekomst gericht
  • Budget technisch inorde (+/- €350,-)
  • 7.1 ondersteuning (voor de toekomst)
  • 2e zone (voor de toekomst)
  • Voldoende (6) HDMI poorten
  • Spotify
  • Het Audyssey MultEQ-XT systeem
  • DLNA aansluiting
  • Specs/prijs
Deze wil ik aansluiten (indien mogelijk) op mijn huidige boxen. En hierom is voornamelijk mijn vraag:
Is dit überhaupt verstandig? De onderstaande link is een foto van de achterzijde. Dit zal de meeste van jullie meer vertellen dan dat het mij doet. Voor de oplettende lezer, mijn huidige sub is passief, maar een actieve kan ik van mijn zwager overnemen ;).

Mocht dit geen optie zijn, zijn er 5.1 sets van +/- €300,- voor "goed" geluid. Ik kom van een 13-in-een-dozijn setje en bevalt. Waardeer goed geluid maar het budget is beperkt.

Alvast dank :+

Linkje van achterzijde speaker: http://i59.tinypic.com/2lpfts.jpg

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 108% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 20:18 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

Brazos schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:24:
De Sony boxen hebben een nominale impedantie van 3 ohm, dat is erg laag, vooral gezien Denon een impedantie tussen de 6-16 (nominaal) aanraad voor de X2000.
3 Ohm is inderdaad laag, maar ik zie het niet gebeuren dat er in kant en klare setjes waar dit soort speakers bij worden geleverd een betere voeding in de versterker zit dan in een receiver. Er zijn heel wat topics voorbij gekomen waar speakers van dit soort setjes werden aangestuurd door een receiver en dat ging goed. Als de impedantie te laag is zal je receiver in de protectie springen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 103% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 20:18 ]

• Vitamine
Hartelijk dank voor de snelle reacties! Long story short: het lijkt te kunnen, maar verdient verre van de schoonheidsprijs.
Wat betreft de receiver, is dit een goede keus? Tot 3 weken terug kende ik het merk niet, maar gezien de specs/prijs leek mij dit een goede keus. Ook Spotify (zal de startpost aanpassen), het Audyssey MultEQ-XT systeem en de DLNA aansluiting.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Brazos schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:43:
[...]
Daarnaast is het waarschijnlijk niet wenselijk dat de reciever in de protectie springt, dit kan namelijk ook inhouden dat de reciever gewoon compleet uit gaat, en je vervolgens geen geluid hebt tijdens een film, en je de reciever opnieuw aan kan doen.
Dat de receiver in de protectie springt wil ook niet zeggen dat je hem daarna meteen weer aan moet zetten. Lijkt me sowieso niet handig om meteen te doen aangezien in protectie springen de manier is om te zeggen dat er toch iets niet goed is. Ik bedoel ermee dat je niet meteen iets sloopt als het niet werkt.

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 20:18 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat je met de genoemde receiver dan Denon wel een goede keuze maakt. Dit merk levert gewoon goed spul.

Qua speakers, tja... dat is een lastige. Je zou inderdaad je speakers van je huidige 13-in-een-dozijnsetje kunnen gebruiken. Maar een nieuwe 5.1 set voor pakweg € 300 zal er ook één zijn uit de categorie melkpakjes dus de kwaliteitswinst zal dan maar minimaal zijn in mijn ogen.

Om met je speakers ook een stap voorwaarts te maken zou je natuurlijk ook kunnen faseren. Begin met 2 betaalbare vloerstaanders en je blaast je huidige speakers al weg. Als rears kun je op zich wel (tijdelijk) 2 van je huidige speakers recyclen. Een sub krijg je blijkbaar al van je zwager. Mis je alleen nog een center. Die zou je ook tijdelijk kunnen recyclen maar deze zou ik dan wel wanneer het kan als eerste een upgrade geven naar een center uit dezelfde serie als je fronts.

• Vitamine
S1NN3D schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 07:39:
Ik denk dat je met de genoemde receiver dan Denon wel een goede keuze maakt. Dit merk levert gewoon goed spul.

Qua speakers, tja... dat is een lastige. Je zou inderdaad je speakers van je huidige 13-in-een-dozijnsetje kunnen gebruiken. Maar een nieuwe 5.1 set voor pakweg € 300 zal er ook één zijn uit de categorie melkpakjes dus de kwaliteitswinst zal dan maar minimaal zijn in mijn ogen.
Dus setjes als deze (http://hificorner.nl/spea...em/movie-85-cx-zwart.html) zijn niet je van het?

Dan is een andere optie om eerst een boekenplankspeakers (?) te nemen, om deze later als sateliet speakers te gebruiken wanneer er in de toekomst staanders komen. Bijvoorbeeld Boston Acoustics A25/A26 en de BA A 225C als center?

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04-2025
Kijk eens op de tweedehandsmarkt. Als je een setje vind van iemand die upgrade, dan kun je voor 300 euro hele knappe speakers aanschaffen. Ik zelf zou ook adviseren om te starten met goeie frontspeakers en een center. Als je de subwoofer overneemt van je zwager dan zit je al op 3.1 :)

De rearspeakers, is 't mooist als alles bij elkaar past. Maar ik gebruik mijn oude Jamo's wel eens in combinatie met mijn Tannoys fronts en centers...ik hoor niet dat 't niet bij elkaar past. vanuit mijn 2.0 opstelling naar nu 3.1 opstelling heb ik al zo'n vooruitgang geboekt!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:47
Toevallig, ik zit met precies dezelfde situatie te dubben.
Heb nu een Sony SF-2300 setje (ook met speakers met een impedantie van 3 ohm) en zit te twijfelen een nieuwe receiver aan te schaffen. Omdat ik de kabels van mijn achterspeaker netjes in mijn plint heb weggewerkt en dit een helse klus was, heb ik weinig zin om deze eruit te halen. Ding is alleen dat die kabels van die Sony specifieke aansluitingen hebben (aan de receiver kant). Die kan ik natuurlijk best afknippen, maar dan wordt de gehele set ineens waardeloos voor verkoop.

Maar goed, mooi om te weten dat het wel zou kunnen om eerst de receiver te doen + nieuwe frontspeakers en dan tijdelijk de rears van de Sony te gebruiken.

PSN: Sluuz

• S1NN3D
  • Niet online
Persoonlijk vind ik van niet. Dergelijke kleine speakers kunnen nu eenmaal weinig kwaliteit leveren. Het is wel deels afhankelijk van je eisen. Als je ze primair gebruikt om tv/films/series te kijken, zou je er waarschijnlijk nog wel redelijk mee vooruit kunnen. Maar als je ook muziek luistert met zo'n setje gaat het volledig door de mand en heb je dus een miskoop te pakken.
Dan is een andere optie om eerst een boekenplankspeakers (?) te nemen, om deze later als sateliet speakers te gebruiken wanneer er in de toekomst staanders komen. Bijvoorbeeld Boston Acoustics A25/A26 en de BA A 225C als center?
Dat kan ook, starten met een speaker van boekenplankformaat. Zeker wanneer je echt een subwoofer er bij zet want dat is eigenlijk wel noodzakelijk in die situatie. Misschien vind je dat zelfs wel voldoende en doe je geen upgrade meer. Het is maar net wat je wensen/eisen zijn. Dat is het mooie/lastige van audio, het kan altijd beter/mooier/duurder/gekker. :+

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zo'n 5.1 set is leuk, maar voor goede muziek heb je meer aan wat forsere front-luidsprekers. Zelf heb ik dit gecombineerd: Klipsch B3 (http://hificorner.nl/b-3.html) met JBL Cinema 610 (http://www.bol.com/nl/p/j...TWE0020209200000021967347)

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de sattelietjes nog niet heb aangesloten (ben nog even in afwachting van nieuwe bak + kast, dus dan pas kan ik ze ophangen), maar de stereo weergave icm subwoofer is echt prima luisteren. Heb het zelf aangesloten op een Onkyo TX-NR818. Leuke is, zo krijg je zelfs 7.1 ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• motil
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-12-2025
Misschien is het een idee om een 2dehands receiver aan te schaffen? Deze hebben ook voldoende aansluitingen/specs voor de toekomst. Als receiver zou je eens kijken naar een 2dehands Marantz SR5007. Deze ondersteunt ook DLNA en spotify.

• Vitamine
Dank voor de reacties. Wat betreft de receiver denk ik dat ik eruit ben dat het een (nieuwe) Denon X2000 wordt. Wat betreft de speakers blijft het toch een lastiger verhaal. Wellicht toch even doorsparen voor een losse set speakers (nieuw of Marktplaats), of toch een 5.1 setje.
Omdat de verhouding van film/series (85%), games (10%) en muziek (5%) is en met alles wat ik hier op het forum lees misschien de beste optie is.
Morgen of zondag eens bij Hifi Corner langs en het spul live bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Vitamine op 31-01-2014 20:53 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 07:14

JT

VETAK y0

Die 3ohm voor een satellietsetje is echt niet boeiend. 3ohm wordt een probleem bij hoge belasting. En in een gemiddeld huis ga je van speakers die alleen >80hz of >100hz weergeeft echt geen last hebben van 3 ohm. De receiver ook niet en die gaat ook echt niet minder lang mee, heeft geen invloed op de duurzaamheid.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Brazos
  • Niet online
.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Waarom komt het over dat je je aangevallen voelt? Dat jij geen 3 Ohm speakers aan zou sluiten oké, maar zo te lezen zijn er meer mensen die het gewoon zouden doen. Als je een versterker zoekt die echt stabiel is tot 3-2 Ohm en dat ook opgeeft zit je in een héél andere prijsklasse waar je zo'n simpele Sony niet eens op aan zou sluiten. Als gezegd kan zo'n Denon of elke receiver (op Klasse D na) dit wel trekken.

Punt dat alleen goede speakers (vaker) een stabieler impedantieverloop hebben is niet waar. Genoeg speakers die bijvoorbeeld nominaal 8 Ohm zijn en dippen tot onder de 3 Ohm. Dat hangt niet van de prijsklasse af.

• JT

JT

VETAK y0

Brazos schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:40:
[...]

Die 3 ohm is de nominale impedantie, de impedantie zal op sommige punten tot 2 of zelfs onder de 2ohm zakken ik zou dat zelf niet aan mijn versterker hangen, vandaar dat ik het heb gezegd. Ik geloof best dat het goed kan gaan, ik zou het zelf gewoon niet doen vandaar mijn opmerking, en ook vandaar dat ik zei "misschien dat andere mensen er anders over denken". Het is per slot van rekening je eigen keuze.
2 ohm zal ook echt geen probleem zijn als het over 5 watt gaat ofzo. Dat is juist het hele punt. Een versterker zal minder moeite hebben met 10w op 2 ohm voor een satellietspeakertje dan een grote vloerstaander op 4 ohm waar 150w in wordt gepompt. Er gaat niet zoveel vermogen naar zo een satellietje, daarom is dat lage vermogen niet zo een probleem. En om diezelfde reden komen die lichte prutversterkertjes van alles-in-1 setjes ermee weg.
een speaker van 3ohm zal bij dezelfde volumestand 2x zoveel vermogen vragen als een speaker van 6 ohm.
Een speaker vraagt niet 2 keer zoveel vermogen met de helft van de weerstand; een versterker kán meer vermogen leveren op een lagere impedantie wanneer dit nodig is. Stel, je hebt 2 speakers. Speaker A en B hebben beide een gevoeligheid van 87db en precies dezelfde relatieve impedantiecurve. Alleen de ene speaker is nominaal 3 ohm, de ander 6 ohm. Beide speakers zullen beide evenveel vermogen nodig hebben om 100db te halen. Of elk ander volume dan ook. Alleen de versterker waar de 3 ohm speaker op is aangesloten zal warmer worden.
Het is ook niet voor niets dat Denon zegt dat de versterker geschikt is voor 6-12 ohm, als 3 ohm er ook probleemloos op zou kunnen zou er wel "3-12 ohm" achterop staan.
Tja, dit vind ik nou een slecht argument, dat is eerder indirect bewijs dat niet eens echt stand houd; in Amerika moet er een waarschuwing op de kopjes koffie van de McD dat het erg heet is (nav een rechtzaak). Dat neemt niet weg dat zo een kopje koffie door 99,9999999999999999999999999999% van de consumenten wél op de juiste manier genuttigd wordt.
En goede speakers hebben ook vaak een stabieler impedantie verloop.
Daar zie ik graag bewijs van. Wat ik ervan heb gezien maakt het echt niks uit.

[ Voor 18% gewijzigd door JT op 31-01-2014 23:22 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 102% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 20:18 ]

• Vitamine
Gister bij Hifi Corner een Denon X2000 gekocht *O*. Fantastische winkel en een hele prettige service. Geluisterd naar drie verschillende speaker set (allen in 2.1):
  • Q acoustics 2010i
  • Boston A23
  • Boston Acoustics Soundware S 5.1
Nu gaven de Q acoustics een heel warm en rond geluid, Soundware S5.1 direct en vol detail en de A23's zaten er wat tussen in.

Wat ik inmiddels gemerkt heb na de installatie is dat mijn vriendin en ik, door het Airplay, alleen maar muziek geluisterd hebben O-) . Dit betekent dat de zoektocht naar speakers een hele andere wordt. Heb nu de speakers van ons slaapkamer setje (http://hificorner.nl/mcr-040-white.html) aangesloten heb en dit is al een verschil van dag en nacht.
Vandaag eens wat winkels langs met eigen muziek om wat info op te doen.
Hou jullie op de hoogte!

• JT

JT

VETAK y0

Cool, feli :) Hoor veel goede verhalen hier over Hifi Corner.
Brazos schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:56:
"Een speaker vraagt niet 2 keer zoveel vermogen met de helft van de weerstand;...."

Jawel, een speaker met een (even puur hypothetisch) weerstand van 4ohm zal bij hetzelfde uitgangsvoltage 2x zoveel vermogen gebruiken dan één van 8 ohm.
Gebruiken is wat anders dan vragen. Een speaker vraagt geen vermogen. Verder klopt dat mits de versterker dat aan kan. Alleen in de klasse <1000e is er weinig dat in de praktijk het dubbele levert bij halvering van de weerstand.
"een versterker kán meer vermogen leveren op een lagere impedantie wanneer dit nodig is."

En in de eindversterker zit een receptioniste die bijhoudt hoeveel vermogen er nog even langs kan? Wat voor vermogen er naar een speaker gaat is afhankelijk van het voltage én de weerstand.
Het is van nog veel meer afhankelijk. Of de voeding het aan kan, of de versterker de extra hitte kan afvoeren enzovoort. Die receptioniste zit niet in mijn goedkope versterker ;)
Klopt helemaal, het dimlicht van een auto geeft echter bij 12volt met 40 watt ook ongeveer evenveel licht als de gloeilamp in het plafond van 40watt op 230 volt. De weerstand en daarmee de stroomsterkte is echter compleet verschillend tussen beide. Dat is wel een extreem voorbeeld, maar zo werkt het wel.

Sluit je het dimlicht van een auto op 230 volt aan dan kan je wel raden wat er gebeurt, hij zal opeens véél meer vermogen vragen en onmiddelijk door branden. (even puur ter beeldvorming beide wisselspanning).
Ik snap je punt niet :+
Dat is niet zo, bij hetzelfde gevraagde vermogen zal de warmteafgifte hetzelfde zijn, het verschil is dat de 100db bij een 3ohm speaker op ongeveer 50% van de volume knop wordt bereikt en bij 6 ohm op 100%. Beide zullen evenveel vermogen bereiken en dus geluidsdruk bereiken, maar met een factor 2 verschil in uitgangsvoltage en dus de stand van de volumeknop.
Ah ok, ik dacht ook dat het met de weerstand op zich te maken had omdat je dichter bij kortsluiting komt zeg maar.
Over een slecht argument gesproken..... Dat jij de specificaties met een korreltje zout neemt is je goed recht, feit is dat volgens de kwaliteit standaard van Denon een 3 ohm speaker niet geschikt is. Waarom? Het maximale vermogen van de versterker zal op 6 ohm worden afgegeven, en op 8-10-12 ohm zal de versterker minder vermogen kunnen leveren. Onder de 6 ohm zal de versterker het niet trekken op vol volume.
Wat noem jij vol volume? De stand van de volumeknop of het aantal decibels? Want als jouw 3 ohm speakers een gevoeligheid hebben die 4db hoger liggen dan van een set 6 ohm speakers...afijn, je snapt de strekking wel. Minder dan de helft van het vermogen nodig ;) Daarnaast kun je nooit op die specs af gaan. Als ik jouw redentatie volg dan mag ik ook geen 8ohm speakers aansluiten aangezien die ook onder de 6 ohm kunnen komen. Nog veel lager zelfs. Ze dekken zich met dergelijke specs gewoon in voor de gemiddelde consument die geen afgewogen keuze kan maken op basis van diverse cijfertjes en praktijksituaties. Onder die 6 ohm nominaal zit echt nog wel een behoorlijk grijs gebied waar je prima gebruik van kan maken als je er wat meer verstand van hebt. Wat dus betekent dat je rustig iets onder de 6 ohm aan kan sluiten. Én daarnaast vraag ik me af of je de juiste versterker hebt als je films kijkt op standje 100% van je versterker. Dan kun je beter een stap hoger gaan voor wat reserve en de levensduur van je versterker.
Dat is door een trucje van de fabrikanten wat in auto's ook veelvuldig wordt toegepast (waar zelfs een nominale impedantie an 2 ohm gewoon is). Uitgangsvoltage wordt laag gehouden zodat er gebruikt gemaakt kan worden van goedkopere onderdelen, het gebrek aan vermogens bij die voltages wordt vervolgens aangepast d.m.v. de impedantie. Net zoals dat het dimlicht van je auto op 12 volt net zoveel licht geeft als je gloeillamp op 230 volt.
En wat heeft dat voor nadelen?
Bij een goed ontworpen passief filter vindt er een impedantie correctie plaats, dit maakt de speaker makkelijker aan te sturen door ook versterkers van mindere kwaliteit, hierdoor is het verloop vaak stabieler. Ik zeg "vaak" omdat er heus uitzondeirngen zijn.
Dan raad ik je aan om bij goedkopere speakers (<1000e) wat behuizingen open te maken en te kijken naar gebruikte materialen en onderdelen ;) Ik weet niet of je wel eens Duitse hifibladen leest waar ze alles meten maar dan zie je dat speakers echt geen rechte curve hebben.

Ecodan warmtepomp

• Brazos
  • Niet online
.

• Vitamine
Klein schopje :>.

Inmiddels erg kunnen genieten van mijn X2000, enkel nu komen we op het stukje speakers.
Ik verneem dat mijn geluid (op de speakers van dit setje: http://hificorner.nl/mcr-040-white.html) helder en veel gedetaileerder is, enkel mis ik toch wat voller geluid. Nu zijn er een aantal boekenplankspeakers die qua budget goed passen in wat ik wil. Vloerstaanders heb ik/wij op dit moment geen plaats voor. Alleen nu heb ik slecht een indruk waarop speakers geselecteerd moeten worden (buiten prijs/persoonlijke voorkeur qua klank). Wat betreft merk heb ik nul voorkeur en het budget is ongeveer €100,- per speaker.

Qua specs heb ik het volgende gevonden:

KEF C1 Frequentiebereik (in Hz) 65hz - 40kHz
KEF C3 Frequentiebereik (in Hz) 54Hz - 40kHz
Q Acoustics 2010i Frequentiebereik (in Hz) 68 - 22kHz (geluisterd en kwam erg dicht bij wat ik zoek)
BA A25 Frequentiebereik (in Hz) 55 - 25kHz
BA A26 Frequentiebereik (in Hz) 51 - 25kHz

Is het frequentiebreik iets wat je mee moet nemen, of moet je gewoon eerst een selectie maken qua prijs, dan luisteren (wat sowieso gaat gebeuren) en de prettigst klinkende meenemen?

• S1NN3D
  • Niet online
Ik denk dat je met boekenplankspeakers relatief weinig vooruitgang zult boeken. Je zal nog altijd erg weinig laag in je set hebben dus nog altijd geen voller geluid hebben. Een vloerstaander kan wel laag leveren dus ik zou die optie echt heroverwegen. En anders misschien een subwoofer kopen om laag toe te voegen. Let daarmee wel op want de budgetmodellen zijn doorgaans niet zo geweldig.

• Vitamine
S1NN3D schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:21:
Ik denk dat je met boekenplankspeakers relatief weinig vooruitgang zult boeken. Je zal nog altijd erg weinig laag in je set hebben dus nog altijd geen voller geluid hebben. Een vloerstaander kan wel laag leveren dus ik zou die optie echt heroverwegen. En anders misschien een subwoofer kopen om laag toe te voegen. Let daarmee wel op want de budgetmodellen zijn doorgaans niet zo geweldig.
Heb inmiddels een actieve sub voor het lage :). Het is geen top model (ben op het werk dus kan op dit moment geen typenummer opzoeken), maar volstaat wat mij betreft.
Dus het gaat erom dat het puur voor een 2.1/3.1 set.

• S1NN3D
  • Niet online
Oké, je hebt dus al een sub staan voor het laag. Gezien het formaat van de speakertjes die je nu hebt staan, zal ook het middengebied niet zo fantastisch zijn; dat zou je waarschijnlijk wel kunnen ondervangen met een boekenplankspeaker.

Staar je niet blind op specs. Belangrijker is om voor je zelf een budget range te stellen en daarbinnen de diverse speakers te beluisteren. Dan vindt en koop je vanzelf het model dat het beste bij jou past. Laat je niet verleiden om duurdere speakers te luisteren. Anders ga je zo over je budget heen want het kan altijd beter.

• Vitamine
S1NN3D schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:46:
Oké, je hebt dus al een sub staan voor het laag. Gezien het formaat van de speakertjes die je nu hebt staan, zal ook het middengebied niet zo fantastisch zijn; dat zou je waarschijnlijk wel kunnen ondervangen met een boekenplankspeaker.

Staar je niet blind op specs. Belangrijker is om voor je zelf een budget range te stellen en daarbinnen de diverse speakers te beluisteren. Dan vindt en koop je vanzelf het model dat het beste bij jou past. Laat je niet verleiden om duurdere speakers te luisteren. Anders ga je zo over je budget heen want het kan altijd beter.
Bedankt, dat is inderdaad de aard van de vraag. Specs vertellen dus iets, maar niet voldoende om een keuze op te kunnen baseren. Maar zou je het verschil in frequentiebereik überhaupt merken?
Maar waar het dus in het kort op neer komt is met het budget speakers selecteren en beluisteren.

Even een vraagje 'on the side': gebruiken mensen adereindhulzen voor de bevestiging van een speakerkabels of 'kaal'? Wat ik hier op het forum lees is dat mensen het voornamelijk gebruiken icm. banaanpluggen.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vitamine schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:56:[...]
Is het frequentiebreik iets wat je mee moet nemen, of moet je gewoon eerst een selectie maken qua prijs, dan luisteren (wat sowieso gaat gebeuren) en de prettigst klinkende meenemen?
Precies dat. Wat er op papier staat is lang niet zo relevant als wat je hoort ;) En eventueel kan je ook nog meenemen in je overweging welke speakers qua afmetingen en uiterlijk goed passen bij je kamer/inrichting.

Zelf heb ik de Klipsch Synergy B-3. Erg zwaar voor hun compacte afmetingen, klinken gedetailleerd in het hoog, en vol in het laag. Passen ook goed bij je budget, zie bijv bij Correct

[ Voor 7% gewijzigd door noes op 26-02-2014 11:33 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04-2025
Subwoofer tweedehands, zo heb ik ook prima geluid weten te fixxen voor 'n beperkt budget! Zeker als je van die Sony speakers komt, dan maak je al zo'n stap vooruit dat je de komende jaren prima vooruit kan! Ik geloof ook dat je je gehoor moet ontwikkelen. Wat voor een hifi freak als rommel klinkt (omdat ie nuances beter kan plaatsen), klinkt voor mij waarschijnlijk prima. omdat ik van 2.0 oude stereo speakers, naar 'n 3.1 opstelling ben gegaan. Ik kan mij wel voorstellen dat ik over een jaar of 3 a 4 (misschien al eerder :)) of bij verhuizen weer ga rondkijken en dan beter de verschillen hoor.

Mijn opstelling: Tannoy Mercury v1i en Mercury VC (center) en Tannoy Msub10 (8 jaar oud, voor 110 euro op de kop getikt): In mijn ogen worden de Tannoys weinig genoemd, maar wel zeker goede kwaliteit voor de euro's (setje nieuw gekocht voor 230 euro ex. subwoofer).

[ Voor 0% gewijzigd door Smithkj op 26-02-2014 11:38 . Reden: spelfout ]

Pagina: 1