Toon posts:

game pc 1000EUR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na lang twijfelen heb ik besloten om voor de eerste keer zelf een systeem samen te stellen:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Dagelijks gebruik van maken om games te spelen zoals : battlefield 4, assanssins creed 4, modded minecraft,...
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Rond de 1000 euro (inc. os + monitor)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Neen, heb momenteel een laptop, en gamen deed ik op een console.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Het zou leuk zijn moest hij niet te veel lawaai maken :)
Ga je overklokken?
- neen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 169,70€ 169,70
1Gigabyte GA-B85M-HD3€ 52,99€ 52,99
1Gigabyte GV-R928XOC-3GD-GA€ 269,56€ 269,56
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,90€ 46,90
1Cooler Master N300 (Closed)€ 34,65€ 34,65
1Acer G246HLBbid Zwart€ 139,90€ 139,90
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM€ 68,-€ 68,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 70,95€ 70,95
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 79,95€ 79,95
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 63,04€ 63,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 995,64

Dit is wat ik ben uitgekomen. Ik heb geen idee of ik ergens een domme keuze heb gemaakt....? Ook weet ik niet of ik nog koeling nodig heb? Moest ik ergens kunnen besparen, zonder prestaties/kwaliteit te verminderen hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt !

Verwijderd

Denk dat het er goed uitziet, de R9280X van Gigabyte wordt alleen ongelofelijk luid op een hoge load.
Als je een stillere versie wil dan kan je kijken naar de
pricewatch: Asus R9280X-DC2T-3GD5 de pricewatch: HIS Radeon R9 280X iPower IceQ X² Turbo Boost 3GB

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
als die van Gigabyte inderdaad zo luid wordt zou de Asus wel een optie zijn. had ook die van Gigabyte gekozen omdat het een battlefield 4 edition is.

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:38
Onzin. Was alleen zo met de oude Windforce. Aangezien ik denk dat je er graag BF4 bij wil hebben zou ik het zo laten, anders is de Asus 280x iets goedkoper (leverbaar) en ook erg goed.

Mooi systeem. Beeldscherm ben ik niet kapot van. Momenteel heeft Marktplaats 21% korting op heel veel beeldschermen, denk dat je dus wel wat beters kan vinden voor dat geld. Deze bijvoorbeeld.

Geheugen kan iets goedkoper. PSU kan ook wat goedkoper, deze 430W (heb jij genoeg aan) is eveneens Gold 80.

Let er wel op dat je nu een microATX bord in een ATX kast stopt. Dat kan prima (hoewel je niet optimaal gebruik maakt van de ruimte van een ATX), maar je kan dus ook een stuk kleiner (eleganter) door een wat kleinere kast te nemen.

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

• f3cuk
Dat is dus met de oude koeler.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

* RobinHood pakt zijn jerrycan en zippo

Ik zie een TN scherm.... Ver weg van blijven! Voor gamebakken raad ik zelf 9/10x een AMVA scherm aan. Benq heeft hele leuke schermpjes met weinig ghosting en inputlag. Je hebt dan prima kijkhoeken, goede kleuren en erg goed contrast. De goedkoopste leuke is pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart maar veel mensen vinden 22"te klein. pricewatch: BenQ GW2460HM Zwart is de duurdere 24" versie. Zelf zou ik lekekr de 22" nemen, en die dan maar wat dichter bij zetten.

Geheugen kan wat goedkoper als Crucial Ballistix neemt.

De Gigabyte zou idd vrij luid zijn. Club3D heeft ook een vrij goede koeler en is ook vrij goedkoop.

Ik zou zelf dan een net wat betere case nemen. Een Corsair 300 of een Bitfenix Shadow of Shinobi zijn allebei leuke kastjes voor weinig geld. Een Fractal Design Define Mini is ook een leuke keus, maar ook duurder uit mijn hoofd.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Edit negeer mijn comment

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 19:49 ]

• f3cuk
Ik heb hem al wel vaker aangeraden. Maar de Silencio 352 is ook echt een mooie erg stille kast. Qua prijs zit die op 50 euro, dus ook niet verkeerd.

@ACSG_Vergan: Jep dat is de nieuwe. Maar die zit dus ook bij de BF4 versie.

[ Voor 20% gewijzigd door f3cuk op 30-01-2014 19:49 ]

Verwijderd

f3cuk schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:49:
Ik heb hem al wel vaker aangeraden. Maar de Silencio 352 is ook echt een mooie erg stille kast. Qua prijs zit die op 50 euro, dus ook niet verkeerd.

@ACSG_Vergan: Jep dat is de nieuwe. Maar die zit dus ook bij de BF4 versie.
Jup zag ik later pas :3

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de snelle reacties !

Ik denk dan toch dat ik het geheugen en de psu zal nemen die f3cuk voorgesteld heeft aangezien ik wil besparen waar het kan. En aan de reacties te zien zou ik het best ook naar een andere monitor kijken. Ik zie dat degene die jullie voorgesteld hebben 4-6ms reactietijd hebben, maakt dat veel uit voor het gamen?

En moet ik dan naar een andere kast kijken zoals jullie voorstelden? of is er een atx bord dat een betere optie zou zijn?

Verwijderd

f3cuk schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:43:
Onzin. Was alleen zo met de oude Windforce. Aangezien ik denk dat je er graag BF4 bij wil hebben zou ik het zo laten, anders is de Asus 280x iets goedkoper (leverbaar) en ook erg goed.
Ik ben de Gigabyte rev 2.0 al eerder tegengekomen, maar ik heb nooit kunnen vinden wat ze eraan veranderd hadden. Volgens sommigen is het gewoon de rev1 met een andere look. Zou je kunnen zeggen waar je hebt gevonden dat die stiller is? :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 20:00 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:55:
Bedankt allemaal voor de snelle reacties !

Ik denk dan toch dat ik het geheugen en de psu zal nemen die f3cuk voorgesteld heeft aangezien ik wil besparen waar het kan. En aan de reacties te zien zou ik het best ook naar een andere monitor kijken. Ik zie dat degene die jullie voorgesteld hebben 4-6ms reactietijd hebben, maakt dat veel uit voor het gamen?

En moet ik dan naar een andere kast kijken zoals jullie voorstelden? of is er een atx bord dat een betere optie zou zijn?
Opgegeven reactiesnelheden moet je niet naar kijken. Je moet kijken naar review, en daaruit komen de Benq AMVA's heel goed uit de test. Ja, er zijn snellere schermen, maar, het nut daarvan is niet bestaand tot zeer beperkt.

Andere kast zou ik wel doen, je zet er toch voor bijna een rug aan onderdelen in, dan mag je kast ook wel een beetje kwaliteit hebben :P En de genoemde kastjes zijn prima kastjes met goede prijs/kwaliteitverhouding. Ja, er zijn betere kasten, maar die zijn ook duurder.

Groter mobo kan wel, hoeft niet. Heeft bij B85 pas nut als je naast een videokaart, nog aardig wat andere PCI-e slots nodig hebt voor bijv. geluidskaart, wifikaart, firewirekaart, extra-sata-sloten-kaart etc etc.

• f3cuk
@SP97:

Rev.2 is volgens mij een tijdelijke naam die ze hebben aangenomen om aan te duidden dat daar de nieuwere versie Windforce koeler opzat. In de eerste 280X OC batch(es) waren dus de oudere windforce koelers gemonteerd. In veel gevallen zijn die ook gereviewed en vandaar de vele misverstanden.

Inmiddels komen de 280X standaard met de de nieuwe Windforce koeler, al is het wel even opletten wanneer je er eentje besteld.

Verwijderd

Topicstarter
na dat ik de monitor, het geheugen, de voeding en de kast aangepast hebt, kom ik op dit uit :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 169,70€ 169,70
1Gigabyte GA-B85M-HD3€ 52,99€ 52,99
1Gigabyte GV-R928XOC-3GD-GA€ 269,56€ 269,56
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,90€ 46,90
1Cooler Master Silencio 352€ 50,-€ 50,-
1BenQ GW2265HM Zwart€ 101,-€ 101,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM€ 68,-€ 68,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,-€ 57,-
1Seasonic S12G 450W€ 60,70€ 60,70
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 63,04€ 63,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 938,89

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Denk dat je zo een hele leuke pc hebt. Er is nog budget voor een grotere SSD trouwens. Voor 50 euro erbij heb je een 240GB M500.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een optie, maar ga dat nog even bekijken aangezien ik ook graag een nieuwe muis + toetsenbord zou hebben nu het budget het toe laat. Dan denk ik dat ik dit systeem binnenkort zal bestellen.

Bedankt iedereen !

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Volgens mij is/was het enige verschil tussen de Gigabyte GV-R928XOC-3GD en de Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0 de BIOS.
Oorspronkelijk had Gigabyte gekozen om de kaart heel koel te houden (max 65°C) omdat dat populair is voor de Aziatische markt, terwijl de concurrentie eerder tot 75°C ging. Dan is het nogal logisch dat hun kaart luider is. ;)

Ondertussen hebben ze (ik vermoed voor de Europese en Amerikaanse markt) de bios aangepast zodat de kaart standaard ook tot 75°C gaat. Hierdoor is de kaart een heel pak stiller geworden, van 47,9 naar 42,7 dBA.

Stel dat je toch nog een versie met oude BIOS krijgt (wat mij zou verbazen omdat die kaart al vaak uitverkocht is geweest), kan je het altijd zelf nog aanpassen met een simpel tooltje zoals MSI afterburner.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:22

Thomg

Aww yiss

Of je kan gewoon de 2e revisie erop flashen.

De nieuwe versie blijkt ook aanzienlijk beter te koelen ( zie 760/770/780 gigabyte review ).

• f3cuk
Het lijkt me een combinatie van de twee. Alleen een nieuwe bios zou namelijk niet verklaren waarom hij opeens beter gaat koelen. Zeker niet als de BIOS-update simpelweg een meer passieve fanspeed inhoudt.

Zie ook Rev.1 en Rev.2 op de Gigabyte website. Op de Rev.2 zie je toch echt de nieuwe Windforce koeler zitten die inderdaad goed uit de GTX reviews komen.

Ik ben er tot op heden vanuit gegaan dat ze bij de benchmark op tomshardware ook de nieuwe Windforce koeler hadden getest. Dit omdat ze in het overzicht het verschil toewijden aan "(Modified)" i.p.v. "(New Bios)" zoals ze dat wel bij de MSI versie doen. Mocht dat niet zo blijken te zijn en is het verschil in hun resultaten puur en alleen de bios update, dan is het niet heel onwaarschijnlijk dat de versies met de nieuwe bios én de nieuwe Windforce koeler zelfs nog beter presteren dan in die test.

Kan dus zomaar eens mijn favoriete 280X kaart worden, met de Asus op #2 en de HiS op #3.

[ Voor 3% gewijzigd door f3cuk op 31-01-2014 02:44 ]

Pagina: 1