Morgen gratis bier!
Ik lees niet over welk(e) kana(a)l(en) je gebruikt en wat er verder allemaal in de lucht hangt. Het zou zomaar kunnen dat de buren volop WiF zijn gaan gebruiken en/of een non-WiFi bron van interferentie (babyfoon, beveiligingscamera etc) ingezet hebben.
Oslik blyat! Oslik!
Buren zijn allemaal boven de 60 dus ik denk niet dat die babyfoons zijn gaan gebruiken. Voor de rest scan ik 2 tot 3 andere netwerken. Die hebben nooit een sterk signaal. Kanaal wat ik gebruik is 7. Met een breedte van 40 mhz
dion_b schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:32:
Ik lees niet over welk(e) kana(a)l(en) je gebruikt en wat er verder allemaal in de lucht hangt. Het zou zomaar kunnen dat de buren volop WiF zijn gaan gebruiken en/of een non-WiFi bron van interferentie (babyfoon, beveiligingscamera etc) ingezet hebben.
Morgen gratis bier!
40MHz is gelijk de helft van de totale bandbreedte in de 2.4GHz-band. Als er drie andere netwerken zijn die elkaar niet ovelappen zit je gegarandeerd met een ervan te interfereren 
Probeer eens naar 20MHz te gaan, bij interferentie presteert dat altijd beter dan 40MHz. En ga alle 13 kanalen één voor één af en kies best presterende. Daarmee kun je ook interferentie van non-WiFi bronnen (die je dus niet in overzicht ziet) vemijdn.
Probeer eens naar 20MHz te gaan, bij interferentie presteert dat altijd beter dan 40MHz. En ga alle 13 kanalen één voor één af en kies best presterende. Daarmee kun je ook interferentie van non-WiFi bronnen (die je dus niet in overzicht ziet) vemijdn.
Oslik blyat! Oslik!
Ik ga het proberen!:)
dion_b schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:41:
40MHz is gelijk de helft van de totale bandbreedte in de 2.4GHz-band. Als er drie andere netwerken zijn die elkaar niet ovelappen zit je gegarandeerd met een ervan te interfereren
Morgen gratis bier!
Alsnog heb ik een ruk doorvoersnelheid. Ik haal 20 mbit als ik 1 meter naast die router sta. Is dit normaal?
Morgen gratis bier!
Op alle 13 kanalen? Kom op, beetje meer info (en eigen inzet) kan geen kwaad. Geef per kanaal aan wat je haalt.Timmm030 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:57:
Alsnog heb ik een ruk doorvoersnelheid. Ik haal 20 mbit als ik 1 meter naast die router sta. Is dit normaal?
En wat haalt diezelfde laptop op een ander netwerk?
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb alle kanalen getest. Ik heb er alleen maar 11 om uit te kiezen. Ik heb wel een andere firmware en de 'oude' had wel keuze uit 13 kanalen. Hier de resultaten : https://www.dropbox.com/s...4y/Wifi%20Resultaten.xlsx
Toen ik kanaal 1 koos omdat deze een maximale snelheid haalde, had ik weer 30 Mbps download. De laptop haalt op andere netwerken gewoon 80 Mbps en soms hoger. Daar ligt het dus niet aan.
Toen ik kanaal 1 koos omdat deze een maximale snelheid haalde, had ik weer 30 Mbps download. De laptop haalt op andere netwerken gewoon 80 Mbps en soms hoger. Daar ligt het dus niet aan.
Morgen gratis bier!
Als je maar uit 11 kanalen kunt kiezen zit je router sowieso in US modus en niet EU-modus. Dat klopt om te beginnen al niet.
Opvallend dat een andere firmware opeens uit de lucht komt vallen. Zijn deze problemen ontstaan toen je de nieuwe firmware erop zette? Wat gebeurt er in dat geval als je de 'oude' terug zet. Sowieso, om wat voor firmwares hebben we het hier en waarom heb je een andere erin geladen?
Opvallend dat een andere firmware opeens uit de lucht komt vallen. Zijn deze problemen ontstaan toen je de nieuwe firmware erop zette? Wat gebeurt er in dat geval als je de 'oude' terug zet. Sowieso, om wat voor firmwares hebben we het hier en waarom heb je een andere erin geladen?
Oslik blyat! Oslik!
Ligt ook wel een beetje aan de gekozen regio nauurlijk
Als dat te kiezen valt. Maar goed, het is niet het feit dat het US settings heeft waar ik me zorgen om maak, maar simpelweg dat er geheel nieuwe fw op geflashed is. Goede kans dat meer dan alleen de regiokeuze niet klopt...
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb een andere versie van tomato geflashed. Eerst had ik die van Victek en nu zit er shibby op. Ik zal de regio aanpassen naar Nederland. Kijken wat er dan gebeurd
Regio op NL gezet en precies hetzelfde resultaat. Soms haal ik 60 Mbps en soms 3 Mbps. Dit is weer op alle kanalen getest.
Regio op NL gezet en precies hetzelfde resultaat. Soms haal ik 60 Mbps en soms 3 Mbps. Dit is weer op alle kanalen getest.
[ Voor 27% gewijzigd door CrociStrike030 op 02-02-2014 17:24 ]
Morgen gratis bier!
Pagina: 1