Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies keuze nieuwe 55" TV

Pagina: 1
Acties:

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:45
Hallo allemaal,

We zitten er aan te denken om binnen nu en 2 maanden een nieuwe TV aan te schaffen.
Op dit moment kijken we naar een Samsung UE46C6000RW. We hebben besloten dat de nieuwe TV 55" wordt.

Door alle bomen zie ik het bos helaas niet meer en zou ik graag wat advies willen. Ik heb een budget van 1250 a 1500 euro. Van elk merk heb ik 1 model gekozen waarvan ik denk dat deze in mijn budget past.

De modellen zijn:
  1. Sony KDL-55W807A Zilver
  2. LG 55LA7408 Wit
  3. Panasonic Viera TX-P55ST60E Zilver
  4. Samsung UE55F6740 Zwart
  5. Philips 55PFL7008K Zwart
Op dit moment heb ik een lichte voorkeur voor de Sony en de Panasonic vanwege het model (Sony), het scherm (Panasonic, maar dit is meer van horen zeggen. Ik heb zelf niet echt een heel groot verschil kunnen ervaren in de winkel) en de kleur (zilver).
Het gebruik van de TV zal voornamelijk simpel worden gehouden als televisie, series, films etc. De snelheid van Smart TV zal wel in overweging genomen worden, maar het zwaartepunt zal voornamelijk op het eerder genoemde punt liggen. Te zijner tijd zal wellicht ook nog een Xbox One of PS4 worden aangeschaft.
  • Is/zijn er misschien een TV/TV's die er uit springen (zowel positief als negatief) uit deze lijst?
  • Bij sommige TV's zie ik meerdere soorten audioverbindingen: 3,5 mm en S/PDIF. Maakt het nog uit als er geen S/PDIF uitgang is?
  • Ik las over inputlag. Is er een wezenlijk verschil tijdens het spelen van een spel op een console. Dat bijv het beelden trager zijn op de ene TV dan de ander?
Ik wil jullie alvast bedanken voor het meedenken. Mocht er een TV zijn die naar jullie inziens meer aansluiten op mijn wensen hoor ik dat graag.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De Panasonic ST60 springt boven de rest uit. Veruit de beste televisie voor die prijs.

Dat het in de winkels niet zo interessant leek, is vooral te danken aan de omgeving. Winkels zijn nou eenmaal niet de beste plek om beeldkwaliteit te vergelijken.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met Dimens eens [zoals gewoonlijk]

Plasma is voor de meeste gevallen gewoon de beste keus. Prachtig beeld.

People as things, that’s where it starts.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk ben ik niet zo'n liefhebber van lcd-schermen omdat ik het beeld niet mooi vindt. Als ik er 1 onder dwang moest kiezen, werd het de Sony want lees ik op zich wel positieve dingen over hier op het forum. Met een LG lcd heb ik zelf negatieve ervaringen. Van Samsungs vind ik de kleuren niet mooi en over Philips lees je vaak dat de software ongelooflijk slecht en traag is.

Van je lijstje zou ik zelf de ST60 van Panasonic kiezen. In mijn ogen de tv die de beste beeldkwaliteit levert. Zelf ben ik een erg tevreden plasma kijker en ben van mening dat je voor dit geld geen lcd zult vinden die een beter beeld neer zal zetten. Qua input lag zijn de meningen volgens mij wat verdeeld. Sommigen hebben er last van, anderen niet. Het zal afhankelijk zijn van het type games dat je speelt. Je zou ook nog kunnen kiezen voor een GT60 want die heeft er geen last van maar dan heb je wel een 50 inch tv.

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:23
*yayyyyyy plasma*

Geloof me, er zijn ook leuke LED's te krijgen hoor. Zelf zojuist de Samsung 50F6400 gekocht. Op het eerste zicht érg tevreden mee. Die hebben ook een 55 inch model wat ongetwijfeld dezelfde kwaliteit biedt :)

• S1NN3D
  • Niet online
Er zijn als alternatief inderdaad wel lcd's te krijgen; ik zou het dan wel zoeken bij de hogere series. Goedkopere modellen hebben een mindere beeldkwaliteit. Prijs-prestatie-verhouding is het beste bij de plasma's.

Een goede site om je te oriënteren is hdtvtest.co.uk die erg complete reviews schrijven. Check de reviews van de F6400, F7000, F8000, W905, ST60 en GT60 maar eens. Budget-topper blijft de W655.

• iawees
Bedankt voor jullie advies allemaal, ik zal de reviews doornemen en ook nog bij mijn vrienden thuis gaan kijken. In de winkel zelf is het te moeilijk om een beslissing te nemen :)

• iawees
Nog een vraagje over het inbranden van zenderlogo's bij plasma schermen. Volgens velen zou dat verleden tijd moeten zijn, wat ik ook wel geloof. Mijn vraag is meer: wat nou als het toch gebeurt? Gaat het ingebrande logo na verloop van tijd weer weg of is het dan einde verhaal? En in hoeverre valt dit onder de garantie?

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-11 22:38
Ik heb sinds een jaar of 12 Panasonic plasma schermen, de eerste had je echt last van inbranden wat niet meer weg ging. Overigens was dit niet eens echt hinderlijk soms zag je met bepaalde kleuren wel eens een zenderlogo. Garantie zou ik niet weten nooit geclaimd omdat ik het niet nodig vond.

Sinds 3 jaar in het bezit van een Panasonic 55vt30 en mijn tv heeft inmiddels bijna 11000 uur aangestaan ook veel op dezelfde zenders. Absoluut geen last van inbranden, retentie wel. Retentie houdt in dat als je uren lang een logo op je scherm heb staan dat het na gloeit als het ware, maar dat verdwijnt gewoon weer. Ik wil nog steeds niet over naar (led) lcd omdat ik het persoonlijk gewoon niet mooi vindt. Enige overweging zou zijn voor mij als je veel direct lichtinval heb in de kamer van je tv komt te staan. Dan moet je echt een lcd overwegen.

• S1NN3D
  • Niet online
Garantie is prima geregeld bij Panasonic. Er zijn positieve ervaringen te vinden binnen het forum. Zelf heb ik 2 plasma's thuis staan en heb nog altijd probleemloos gekeken. Ik zou me daar dus niet zo druk over maken.
Pagina: 1