Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik kan niet kiezen!

Pagina: 1
Acties:

• len.asdf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Beste Tweakers.

Ik ben nu een tijdje bezig om een goede laptop uit te zoeken. Ik heb een paar mooie gevonden, alleen elke laptop heeft zo zijn plus - & minpunten.... ik kan niet goed kiezen.

Ik begin even met mijn basis eisen:
1. Tussen de 700 & 1000 euro.
2. Tussen de 14'' & 15.6''
3. Eigen videokaart
4. Snelle processor (i5 of i7)
5. Full HD is een plus
6. SSD is een plus

Het beste om te zien is dat ik hem ga gebruiken als een multimedia laptop. Korte video's editen, af en toe wat AE. Het ontwerpen van logo's, websites, promotie materiaal, etc...

Daarbij heb ik de volgende laptops gevonden die aansluiten op mijn eisen:

1. Asus N550JV-CM068H-4th i7-4700HQ bij MyCom voor €800,-
pro's: i7 (4700HQ), goede videokaart (GeForce GT750M), full hd scherm, mooie prijs, 3 jaar garantie van MyCom
cons: Geen optische drive!, geen SSD (En weet ook niet of ik die er zelf in kan zetten bij deze type laptops).

2. Asus N550JV-CN270H tweakers link voor €890,-
pro's: i7 (4700HQ), goede videokaart (GeForce GT750M), full hd scherm, optische drive
cons: Geen SSD, 90 euro duurder t.o.v. #1

3. Asus N550JV-CM068H tweakers link voor €1050,-
pro's: optische drive, voor de rest hetzelfde als #1
cons: 250 euro duurder dan #1 met exact dezelfde specs (behalve dan de optische drive)

4. Lenovo IdeaPad Y510P-00043NL tweakers link voor €988,-
pro's: i7 (4700MQ), Iets betere videokaart dan #1 (GeForce GT755M), optische drive
cons: Geen SSD, 200 euro duurder dan #1
Bij bijzonderheden staat ook dit: 2x nVidia GeForce GT 755M.... Geeft dit betere performance? Hoe moet ik dit zien?

5. Asus N550JV-CM135H tweakers link voor €851,-
pro's: i7 (4700HQ), goede videokaart, optische drive, nagenoeg hetzelfde als #1 & #3.
cons: Geen SSD, Harde schijf is 5400 rpm.

Het is een beetje Asus eenzijdig.. haha. Graag jullie visie erop wat ik zou moeten doen!

ps: Niet geheel onbelangrijk, ik ga voor een aantal maanden bij een surf centrum werken in Afrika, en neem dan mijn laptop mee. Hij moet dus wel een goede bouwkwaliteit hebben!

Alvast bedankt voor de hulp!

Lennard

Verwijderd

Laat de Lenovo in ieder geval links liggen. De Asus laptops zijn aardige keuze's. Echter zou ik je aanraden om naar een Asus N56 te kijken. Dit is de voorloper van de N550. Beschikt over een i7 quadcore (3de generatie) en afhankelijk van het model 6 of 8gb werkgeheugen en gt740m/gt750m .

Die asus is een bewezen goede laptop en is steviger en heeft daarnaast een veel betere koeling.

Je kunt eventueel ook nog kijken naar de Lenovo e540, dan kun je hem ook configureren met een i7quadcore (4de generatie), 8gb geheugen, Full HD scherm en GT740M. Eventueel neem je nog de grotere batterij. Je hebt dan ook een prima laptop met een hele goede bouwkwaliteit.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica