win7 64bit 2x my pictures met verschillende content

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik ben bezig mjn dubbele kopieen van verschilldende bestanden eens op te ruimen.
nu stuite ik op het vage probleem dat ik 2 maal de map my pictures heb.

officieel heb ik een NL versie van windows 7 premium maar heb hem omgezet naar engels.

ik richt mijn pc'd altijd alsvolgt in door de mappen van de libraries te herverwijzen naar D;\mijn documenten\mijn afbeeldingen e.d.

nu heb ik laatst mijn windows omgezet naar engels omdat dit handiger is met powershell.
als ik met de explorer kijk op d:\my documents dan zie ik daar dus 2 maal 'my pictures' staan, voorheen mijn afbeeldingen. ze hebben alleen niet dezelfde hoeveelheid foto's en mappen.

zodra ik de my pictures map open die niet gekoppeld is aan de library's en mn cursor in de adres balk van explorer plaats, dan veranderd de locatie in d:\my documents\afbeeldingen.
http://oi58.tinypic.com/o7mzaw.jpg
http://oi59.tinypic.com/15yvyb5.jpg

als ik met robocopy, rich copy of file merger aan de slag ga dan wordt er niets gekopierd en is die in n tel klaar. de folders bevatten beide meer als 8GB aan foto's dus daar moet die toch echt wel even over doen. ook melden de programma's niks te hebben gedaan.

de trick om met windows 7 de naam van de folder te hernoemen naar my pictures wil ook niet.

ik vertik het eigenlijk om dit met de hand te moeten doen. iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zet verborgen bestanden en mappen aan, en laat ook systeembestanden zien. Dan zal je het bestand desktop.ini zien in de mappen. Als je die bij beide weggooid, zal je de werkelijke naam van de map zien en zo je ding doen. Zie ook het verschil tussen de mapweergave, eentje heeft een afbeelding in het mapicoontje. Dat wordt ook veroorzaakt door desktop.ini.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
dat heb ik altijd aan staan. maar welke 2 moet ik dan verwijderen. desktop.ini en ... let op de content van de mappen is niet gelijk! en deze wil ik daarom mergen.

het verplaatsen van desktop.ini naar een "_bak map" veranderd niets, niet aan het icoon van 1 van de 2 en het doet ook niet magisch 1 van de mappen verdwijnen.

[ Voor 33% gewijzigd door dezejongeman op 31-01-2014 10:12 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:30
Het zijn dus beide symbolische links naar Mijn Afbeeldingen die je gemaakt heb door in je Libraries te verwijzen naar D:\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen (oid). En de ander is een symbolische link die gecreëerd is door de taal te veranderen (vermoed ik).

Kan je niet gewoon uit het mapje zonder de afbeelding alles kopiëren en plakken in de map die wel de afbeelding heeft.

Ik vraag me trouwens ook af of je niet gewoon 2x een afbeeldingen Libraries hebt gezien het 2x naar een andere folder verwijst. Daarmee bedoel ik dat je zowel onder Deze Computer\Pictures -> Afbeeldingen/Pictures de map hebt die default is ingesteld in je Libraries waar als het goed is alleen maar de locatie die je hebt veranderd in staan (zie eerste alinia) en iets van Public Pictures (ik vermoed dus dat daar 2 dingen staan). Ik zou dus daar eerst 1 van de 2 verwijderen en dan het volgende uitvoeren.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/i3ghs4.png

Je zou ook door op de Pictures Properties een move kunnen uitvoeren naar de andere locatie en dan weer terug, dan heb je als het goed is al je foto's bij elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2rpfdl0.png

side note:
Ik vind het sowieso vreemd dat jij die mappen nog hebt onder je User Folders tenzij je niet move hebt gedaan maar alleen een extra link in de Libraries hebt aangemaakt (bij mijzelf staan ze niet in de Users folder omdat er anders bijvoorbeeld door games nog savegames in de oorspronkelijke My Documents folders worden neergezet om één of andere reden).

[ Voor 17% gewijzigd door Starke op 31-01-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dezejongeman schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:08:
dat heb ik altijd aan staan. maar welke 2 moet ik dan verwijderen. desktop.ini en ... let op de content van de mappen is niet gelijk! en deze wil ik daarom mergen.

het verplaatsen van desktop.ini naar een "_bak map" veranderd niets, niet aan het icoon van 1 van de 2 en het doet ook niet magisch 1 van de mappen verdwijnen.
Je verplaatst het bestand niet, je gooit 't weg, in BEIDE mappen. Dan snapt je merging programma de boel waarschijnlijk ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
Starke schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:51:
Het zijn dus beide symbolische links naar Mijn Afbeeldingen
nee helaas niet, 1 van de 2 is een symbolische link genoemd 'd:\my documents\My Pictures' gelinkt naar
'd:\my documents\Afbeeldingen'.
De andere map niet symbolische link is genaamd 'd:\my documents\My Pictures'

ik heb even een plaatje inelkaar geknipt en geplakt met de zaken zoals ik ze zie. hopelijk maakt dit het beter duidelijk.
http://oi60.tinypic.com/x4oxw6.jpg
Hero of Time schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:35:
[...]
Je verplaatst het bestand niet, je gooit 't weg, in BEIDE mappen. Dan snapt je merging programma de boel waarschijnlijk ook beter.
het is idd een id om beide mappen naar een nieuwe te mergen. maar bij een nieuwe map aanmaken in d:\my documents\ gebeurde het volgende http://oi62.tinypic.com/10q9kdl.jpg

het begint dus op een vaag probleem van my documents te lijken.

[ Voor 31% gewijzigd door dezejongeman op 01-02-2014 19:43 . Reden: extra info toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:30
dezejongeman schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:27:
[...]

nee helaas niet, 1 van de 2 is een symbolische link genoemd 'd:\my documents\My Pictures' gelinkt naar
'd:\my documents\Afbeeldingen'.
De andere map niet symbolische link is genaamd 'd:\my documents\My Pictures'

ik heb even een plaatje inelkaar geknipt en geplakt met de zaken zoals ik ze zie. hopelijk maakt dit het beter duidelijk.
http://oi60.tinypic.com/x4oxw6.jpg
Hoe dan ook je kan niet dat -> Move gebruiken en daarna het nog een keer terug verplaatsen naar de oorspronkelijke locatie?

Als het goed is worden de folders dan min of meer samengevoegd en als je het weer terug verplaatst naar de oorspronkelijke locatie verdwijnt de dubbele map (behoort deze te verdwijnen in ieder geval).

Nu vraag ik me af of Windows 7 ook die move optie heeft (gaat even kijken op virtuele PC). Op mijn virtuele Windows 7 x64 heb ik in ieder geval de Location tab bij de rechter muisknop op de symbolische link My Pictures.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2je5xe0.png
Nu ik je plaatje bekijk zie ik dat je de Location optie niet hebt als ik http://oi60.tinypic.com/x4oxw6.jpg mag geloven. Wat in mijn ogen erg vreemd is :o. Misschien heb je die optie als je rechtermuisknop op de map 'd:\my documents\Afbeeldingen' doet (zo kan ik in ieder geval in Windows 8 ook bij de properties komen met een location optie ik vermoed dat dit in Windows 7 hetzelfde is omdat bij mijn virtuele Windows 7 x64 de symbolische links nog standaard zijn).

[ Voor 30% gewijzigd door Starke op 01-02-2014 19:58 . Reden: meer tekst en verklaringen en opties of zoiets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
Starke schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:36:
[...]
Nu ik je plaatje bekijk zie ik dat je de Location optie niet hebt als ik http://oi60.tinypic.com/x4oxw6.jpg mag geloven. Wat in mijn ogen erg vreemd is :o
Ik had hier beide mappen in staan d:\my documents\afbeeldingen en d:\my documents\my pictures.
omdat ik tegen dit probleem aanliep heb ik deze er beide uit gegooid om te kijken of dit iets zou oplossen.
maar helaas wou dit niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
Starke schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:36:
[...]
Wat in mijn ogen erg vreemd is :o. Misschien heb je die optie als je rechtermuisknop op de map 'd:\my documents\Afbeeldingen' doet (zo kan ik in ieder geval in Windows 8 ook bij de properties komen met een location optie ik vermoed dat dit in Windows 7 hetzelfde is omdat bij mijn virtuele Windows 7 x64 de symbolische links nog standaard zijn).
beide mappen worden als gewone map behandeld als ik rechtermuisknop properties gebruik. geen van beide wordt in deze vorm als symbolic gebuikt ondanks dat 1 van de 2 dat dus wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dezejongeman schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:27:

[...]

het is idd een id om beide mappen naar een nieuwe te mergen. maar bij een nieuwe map aanmaken in d:\my documents\ gebeurde het volgende http://oi62.tinypic.com/10q9kdl.jpg

het begint dus op een vaag probleem van my documents te lijken.
Waarom alles proberen in Mijn Documenten? Doe eens via een USB stick, externe harde schijf of gewoon een andere partitie of locatie op je schijf, buiten je profiel om.

Als je trouwens wat hebt toe te voegen, nieuwe quote of wat dan ook, bewerk dan je laatste post. Je kan meerdere posts achter elkaar quoten door de knop te gebruiken tijdens het reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
dezejongeman schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:02:
[...]

beide mappen worden als gewone map behandeld als ik rechtermuisknop properties gebruik. geen van beide wordt in deze vorm als symbolic gebuikt ondanks dat 1 van de 2 dat dus wel is.
Hero of Time schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:30:
[...]
Als je trouwens wat hebt toe te voegen, nieuwe quote of wat dan ook, bewerk dan je laatste post. Je kan meerdere posts achter elkaar quoten door de knop te gebruiken tijdens het reageren.
was er even 2 malig bij in geschoten incl deze, ben de quote knop zo gewend ipv wijzigt 8)7 .
Hero of Time schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:30:
[...]

Waarom alles proberen in Mijn Documenten? Doe eens via een USB stick, externe harde schijf of gewoon een andere partitie of locatie op je schijf, buiten je profiel om.
ga ik testen.

oplossing bleek alsvolgt
het probleem is opgelost. ik heb een nieuwe map gemaakt op d:\ hierin heb ik alle files uit beide mappen naar toe verplaatst. uit 1 van de 2 mappen kopieerde die maar n foto of 20 ipv de hoeveelheid zoals aangegeven in properties. toch waren beide mappen leeg en eindeigde alle content in de nieuw aangemaakte map buiten het profiel om.

[ Voor 17% gewijzigd door dezejongeman op 02-02-2014 20:06 . Reden: oplossing geplaatst ]

Pagina: 1