Welke voeding bij His R9 280X

Pagina: 1
Acties:

• carlo1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik ben op zoek naar een voeding (rond 60 a 70 euro) met het liefst 2x 6+2 pcie kabels voor de:

HIS Radeon R9 280X iPower IceQ X² Turbo Boost 3GB

Deze heeft een 2x 8 pin pcie ingang.

Ik had als voeding de Seasonic s12II bronze maar deze had niet de juiste aansluitingen (1x 6+2 en 1 x 6)

Alvast bedankt, :)

• TehHermit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-12-2025
Als het goed is kun je gewoon een zes pins PCIe stekker in de 8 pins ingang doen. Je kunt hem dan helaas niet overklokken of beperkt. Overigens als je dan nog steeds een nieuwe wil raad ik je de seasonic M12II Evo aan, gaat wel 10-20 euro over je budget.

[ Voor 12% gewijzigd door TehHermit op 30-01-2014 14:15 ]

• carlo1986
Nee hij leest mn videokaart niet dus waarsch te weinig voeding vandaar maar gelijk een andere aanschaffen met wat meer vermogen. Ik ga die corsair CX750 ff bekijken, thnx!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Hoeveel vermogen had heeft die seasonic voeding?

een 280x heeft volgens mij een tdp van 250w. 2x 8pin duidt op een maximum van 300w (is het een overgeklockte kaart?). Met een normale cpu enzo erbij zou je aan een goede 500w voeding wel een heel eind zat moeten hebben.

Maar hoe bedoel je "hij leest mijn videokaart niet" ?
Start de computer gewoon niet op? of start hij op, maar werkt hij op de interne gpu van je processor (indien aanwezig)?

• carlo1986
timberleek schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:58:
Hoeveel vermogen had heeft die seasonic voeding?

een 280x heeft volgens mij een tdp van 250w. 2x 8pin duidt op een maximum van 300w (is het een overgeklockte kaart?). Met een normale cpu enzo erbij zou je aan een goede 500w voeding wel een heel eind zat moeten hebben.

Maar hoe bedoel je "hij leest mijn videokaart niet" ?
Start de computer gewoon niet op? of start hij op, maar werkt hij op de interne gpu van je processor (indien aanwezig)?
Ja het is een gebooste kaart. De seasonic had een vermogen van 520 W. Ten eerste als de hdmi kabel in het moederbord zit heb ik wel beeld alleen via verkenner is de videokaart niet terug te vinden en ten tweede als de hdmi aangesloten is op de videokaart dan gaat hij wel aan maar geeft geen beeld. Computer werkt verder gewoon. Ook de fannetjes draaien.

• timberleek
Maar als hij beeld geeft op de aansluitingen op het moederbord terwijl de GPU erin zit zou het ook kunnen dat het moederbord gewoon niet overschakelt op de externe GPU.

Die voeding zou dat wel moeten trekken, zeker met opstarten.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zon ding heeft niet voor niets een 8pins connector... ik had een voedinkje uit de v&a getrokken.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• timberleek
Hij kan inderdaad flink wat power trekken onder load. Het kan daarom beter zijn om wel degelijk 2 8 pin aansluitingen te hebben ( al dan niet via verloopkabels).

Maar die voeding trekt die kaart makkelijk in opstart.
De 8 pin peg connector heeft ook niet meer stroomvoerende draden als de 6 pin. Alleen een extra ground connector en een draad voor feedback (om spanningsval te kunnen compenseren).

In principe heeft de kaart er geen weet van dat er een 6 pin is aangesloten.

Alleen onder grote load kan het een probleem zijn aangezien de voeding op de 6 pin niet compenseert voor de spanningsval over de kabels waardoor de voeding te ver inzakt bij >75w.

Dat hij niet wil booten met die voeding heeft denk ik andere redenen

[ Voor 5% gewijzigd door timberleek op 30-01-2014 15:47 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Een s12 bronze 520watt moet het volgens mij met 2 vingers in zijn neus aankunnen. Desnoods pack je een molex naar 6+2

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:31

Thomg

Aww yiss

Een Seasonic 520W voeding is overkill voor een 280X, maar wel fijn voor de "peace of mind".
Ik draai zelf dubbel 7970 Lightning BE ( die trekt echt wel meer stroom dan jouw 280X ) op een 660W voeding zonder enige problemen.

• carlo1986
Dus als ik jullie goed begrijp zouden deze twee zes pins van de seasonic (dus laat die ene + 2 onaan gesloten) voldoende power moeten genereren om de

HIS Radeon R9 280X iPower IceQ X² Turbo Boost 3GB[/td]

van voldoende voeding te voorzien

Mocht dit zo zijn zou er dan misschien iets fout in de bios staan waardoor hij enkel de hdmi uitgang van het moeder bord leest? Maar aan de andere kant, in dat geval zou ik dan weer wel het moederbord kunnen vinden via verkenner als ik de hdmi aansluit op het moederbord?

[ Voor 16% gewijzigd door carlo1986 op 30-01-2014 16:33 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je hebt wel een verloopstukje nodig. ( 6 -> 8 ).

• carlo1986
ja precies maar die krengen kosten ook wel wat. Dus dacht kan ik beter die voeding retourneren voor eentje met wel standaard deze 2x 8 pins:

bijv

- Cooler Master G600 - Voeding ( intern )
of
- pricewatch: Seasonic S12G 550W

[ Voor 23% gewijzigd door carlo1986 op 30-01-2014 16:41 ]

• timberleek
Ik heb even de peg specs bekeken, en ik moet inderdaad zeggen dat ik het fout had.

Ik dacht dat de voeding de sense draad gebruikte om de voeding bij te kunnen regelen. Aangezien er geen extra stroomvoerende draden zijn is er meer spanningsval door de kabel.
Het is echter precies andersom.

De videokaart detecteert met de extra sense draad van de 8 pin of er een 8 pin connector is aangesloten.
Dan kan de kaart inderdaad besluiten om niet te starten.

Als je de voeding nog kan ruilen kun je dat inderdaad doen. Anders kun je voor een paar euro wel een verloopkabeltje vinden.

• carlo1986
Oke duidelijk! Klopt het dan ook dat de kaart het gelijk zou moeten doen als ik mijn hdmi hier op aansluit of zou er dan ook nog wat in de bios moeten worden aangepast?

Verwijderd

Als je niet gaat overklokken zijn de pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt en pricewatch: Cooler Master VS V450S goede keuzes.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik neem aan dat er wel overgeclocked gaat worden. Je koopt zon kaart namelijk niet zomaar. Een goede en betaalbare voeding is de xfx 550w!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:32
Frozen schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:20:
Ik neem aan dat er wel overgeclocked gaat worden. Je koopt zon kaart namelijk niet zomaar. Een goede en betaalbare voeding is de xfx 550w!
Dan heeft ie exact hetzelfde probleem:
6-pin PCIe (570mm) 1
6+2-pin PCIe (600mm) 1

• carlo1986
In eerste instantie ga ik niet overclocken, de kaart kan opzich zelf toch ook wel wat prestatie neerzetten? Dat dit in de toekomst zou kunnen veranderen sluit ik niet uit. En het zal toch een voeding moeten worden boven de 550W anders blijf ik indd met die zes pins zitten.

Wat ik alleen niet begrijp is hoe het komt dat het moederbord mijn kaart niet herkend

1) Moet iets in de bios instellen, zodat hij miss pcie leest ipv het moederbord (echter dan zou hij hem toch alsnog wel moeten herkennen als ik via het moederbord via hdmi verbind met het beeldscherm?
2) Hier op tweakers werd gezegd dat 520 W ruimschoots voldoende was voor deze kaart, waar ook in de handleiding van de kaart er de mogelijkheid was om 2x zes pin op de 2x 8 pin van de videokaart aan te sluiten.

Dus krijgt hij dan toch te weinig power, of bios verhaal maar waarom dan de vraag bij (1)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De videokaart werkt bij mij helemaal niet als de kaart niet 2x 8 pins heeft. Alleen als ik een kabel op de igpu aansluit krijg ik beeld. Het lijkt wel alsof de kaart volledig genegeerd wordt.

Als je voor een nieuwe voeding gaat zou ik inderdaad voor de S12G 550 gaan, goud is nu betaalbaar geworden en verdient zichzelf wel terug in een paar jaar.

Verwijderd

pricewatch: Corsair Builder CX500 Bronze heeft volgens mij 2 keer 6+2-pin PCIe en is niet al te duur.

• carlo1986
Thomg schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:22:
De videokaart werkt bij mij helemaal niet als de kaart niet 2x 8 pins heeft. Alleen als ik een kabel op de igpu aansluit krijg ik beeld. Het lijkt wel alsof de kaart volledig genegeerd wordt.

Als je voor een nieuwe voeding gaat zou ik inderdaad voor de S12G 550 gaan, goud is nu betaalbaar geworden en verdient zichzelf wel terug in een paar jaar.
Begrijp ik je goed dat je ook deze HIS 280x kaart hebt en deze alleen werkte als je er een 2x8 pin op aansloot (of 2x 6+2) ?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

mitsumark schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:37:
[...]

Dan heeft ie exact hetzelfde probleem:
6-pin PCIe (570mm) 1
6+2-pin PCIe (600mm) 1
Dat was echt een stomme opmerking van mij... die neem ik terug. Thanks en sorry

Pagina: 1