Toon posts:

Panaflo 120mm fans. Waar te koop in Nederland?

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na deze review te hebben gelezen ben ik nu overtuigd om de FS020 te gaan kopen. Maar dan wel met die panaflo fans die hier gebruikt zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.liteonenclosure.com/images/fs020_2l.gif

Het gaat dus om 120mm fans!!!

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die deze fans heeft???

Verwijderd

waarom met panaflow?
en nee niet in nederland

Verwijderd

Topicstarter
3x panaflow 120mm is nog stillers dan 1 keer Papst 120mm :) Daarom panaflo

Nou dan moet ik ze maar in America bestellen :(

Verwijderd

www.theoverclockingstore.co.uk

Die heeft ook Panaflow. Verzendkosten zijn maar 5 pond geloof ik dus dat is ook nog wel te overzien. Ik ga er een dezer dagen ook wat bestellen.

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 13:55 schreef Celeron_clocker het volgende:
www.theoverclockingstore.co.uk

Die heeft ook Panaflow. Verzendkosten zijn maar 5 pond geloof ik dus dat is ook nog wel te overzien. Ik ga er een dezer dagen ook wat bestellen.

Greetz
Ik heb er gekeken maar die panaflow fans die ik wil hebben zijn er niet. Ik wil de 30 dB versie.

Verwijderd

lager dba = lager cfm, vooral op dat nivo van fans (120mm). een sunon op 5 volt is ook stil.. zegt niets dus

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 14:20 schreef QuAd-dUnCAn het volgende:
lager dba = lager cfm, vooral op dat nivo van fans (120mm). een sunon op 5 volt is ook stil.. zegt niets dus
Als je nou es op die link bovenaan mijn topic klikt zie je dat die panaflo super goed koelt. Daarom wil ik deze ook. Laag db veel cfm :)

Maar dit is behoorlijk irritant, je weet dat die dingen gemaakt worden maar fatsoenlijk leverbaar ho maar :( Als ik ze in america bestel ben ik ong 250 piek kwijt.. !!!!

Ander ga ik dan maar voor die papst fans.

Verwijderd

Leuke kast ,wat gaat die kosten?
Papst koelers zijn ook erg stil de 4412FGL geeft 55CFM bij 26dB en de 4412FGML geeft 67CFM bij 32dB maar niet goedkoop.
Volgens mij heb je aan 55CFM meer dan genoeg en is het ook nog stiller(28-29dB).

http://www.aconto.de/info/infpapst.htm#4412

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:20
hier in het dorp hebben ze die papst in alle maten, kosten wel tegen de 70 gulden ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke jongens ik heb gerekend... :)

Panaflo, check deze review

3 keer dezelfde cooler cfm van 69 per cooler.

CFM 138 uitgaand
CFM 69 ingaand.

En een dB niveau van 30 per cooler 33 db totaal.

Nu is Papst aan de beurt

1 keer 119x119x25 (front cooler) cfm 67; dB 32

2 keer 119x119.38 (back coolers) cfm 68; dB 30

Totaal dB niveau 32 + log(2 * 10^3) = 35,3 dB

CFM 136 uitgaand
CFM 67 ingaand

De verschillen zijn zoals te zien minimaal. Nu hopen dat space-promotion de papst fans die ik wil hebben kan leveren :)

Oh jah.. die case kost 400 pietermannen bij chicon.

Ennuh daar komen ook nog de nodige cf-emmetjes bij van mijn 350 watt Enermax voeding :)

Verwijderd

He Rappie in welk dorp woon je?
Mannekino waarom vervang je je fan's in je Enermax ook niet gelijk door Papst fan's.
Ik heb zelf net bij www.comex-sales.com 6 Papst fan's besteld(1*60,4*80 en 1*92mm)ze zijn reseller van aconto.de dus alles wat je op die site ziet kun je bestellen via email bij hun,levertijd ongeveer 5 dagen(zeggen ze),ik ben voor mijn 6 fan's FL 280,- kwijt(slik).
Ik heb ook een Enermax 350w en vind hem helemaal niet stil dus ook daar gaan Papst fan's in.

Verwijderd

CFM 136 uitgaand
CFM 67 ingaand
Niet bang dat je kast in mekaar wordt
gezogen?*D
Heb je echt zoveel nodig,ik denk dat die 55CFM meer dan genoeg is,ik weet niet hoe de andere tweakers hier over denken?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:10
Het is Panaflo en geen Panaflow.
En Papst fans zijn ongeveer evengoed als Panaflo, zal niet veel uitmaken.

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Als ik de kapitalen zie die je wilt gaan uitgeven zou ik eerder richting een waterkoelingssysteem gaan kijken. Is effectiever, stiller en nog goedkoper ook ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 16:18 schreef rjw het volgende:
CFM 136 uitgaand
CFM 67 ingaand
Niet bang dat je kast in mekaar wordt
gezogen?*D
Heb je echt zoveel nodig,ik denk dat die 55CFM meer dan genoeg is,ik weet niet hoe de andere tweakers hier over denken?
Nah de uitleg hiervoor is heel simpel. Ik wil een super toffe kast. Hiervoor heb ik dus de Lite-On Enclosure gekozen.

Andere opties waren: Antec (lelijk, maar goed koeling), In-WIN (uiterlijk gaat er mee door koeling opties niet voldoende) en AOpen (mooie kast maar de twee bovenste case fans komen na de PSU dus niet echt bevordelijk voor de airflow).

Nou toen was ik aanbeland bij Lite-On Enclosure, op dit moment heb ik er ook één en die bevalt super. Maar ik wou nog een stappie hoger. Dus de FS020.

En wat betreft die CFM, ik doe het niet om de CFM maar om de dB's. Ik wil niet meer als 35 dB aan case fans hebben (zonder voeding). En daar zoek ik dus gewoon de beste koeling bij. Nou dan kom ik vanzelf op die waarden. (zeg maar pk/gewichtsverhouding in een auto, zoveel mogelijk CFM maar zo weinig mogelijk geluid).

En die Enermax koelers worden (als ze me niet aanstaan) ook vervangen door Papst fans.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 16:39 schreef FirefoxAG het volgende:
Als ik de kapitalen zie die je wilt gaan uitgeven zou ik eerder richting een waterkoelingssysteem gaan kijken. Is effectiever, stiller en nog goedkoper ook ;)
Hmzz... water koeling heb ik ook wel aan zitten denken maar vind ik weer beetje overkill. En die FS020 case vind ik gewoon erg mooi.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Een 120 MM fan heeft op 5 volt nog heel wat CFM

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 13:27

mvds

Totally awesome!

[topic=142564]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.