Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tv quiz live meespelen, hoe synchroniseren ze zoiets?

Pagina: 1
Acties:

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Gister was de Nationale IQ test weer op tv bij BNN. Je kon ook meespelen via de met je smartphone of tablet via bnn.nl. Het is dus geen native app maar "gewoon" een website met javascript en jQuery etc. De vragen verschenen op het scherm tegelijk met tv en het werkte allemaal erg goed. d:)b

Ik weet wel een klein beetje van html/js en jQeury maar nou vroeg ik me af;
hoe synchroniseren ze zoiets eigenlijk? :?

Misschien zit de regiseur van het tv programma met een stopwatch alles in de studio precies te timen, zodat het gelijk loopt met een van tevoren vastgesteld schema ofzoiets. Maar op den duur liep er ook een vraag uit en daarna liepen de vragen op mijn smartphone nog steeds synchroon. Of misschien dat er via setInterval of setTimeout steeds met een soort synchronisatie server wordt gecommuniceerd om de afteltijd tot de volgende vraag op te verkrijgen?

Iemand enig idee? Ik ben gewoon nieuwsgierig..

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 14:12
Geen idee, maar ik zou zeggen dat ze met sockets werken en dus de events pushen naar de applicatie. Dus dat ze in de backend sturen dat de vraag open is of afgelopen is.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is gewoon met AJAX gedaan. Middels een setTimeOut constructie wordt dan steeds een Javascript-functie aangeroepen die de nieuwe content ophaalt en de oude content vervangt voor de nieuwe.

Vraag beantwoorden, PHP houdt sessie bij en per sessie sla je de gegevens op.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 30-01-2014 13:32 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 19:27
Juist vanwege dingen als uitloop etc zit daar in de studio gewoon iemand die iedere keer dat je op je smartphone de nieuwe vraag moet krijgen op een knopje drukt :) Er loopt zoveel man rond bij het maken van één zo'n programma dat eentje meer of minder niet echt uitmaakt :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Barryvdh
Paul schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:33:
Juist vanwege dingen als uitloop etc zit daar in de studio gewoon iemand die iedere keer dat je op je smartphone de nieuwe vraag moet krijgen op een knopje drukt :) Er loopt zoveel man rond bij het maken van één zo'n programma dat eentje meer of minder niet echt uitmaakt :P
Het ging er volgens mij meer om hoe de applicatie dit dan wist tijdens een live uitzending :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Websockets, Server Sent Events (EventSource), Forever Frame (Hidden iframe) of Ajax long polling. En dat soort dingen stop je 't liefst in een abstractielaagje zoals SignalR (video'tje).
:Y

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 30-01-2014 14:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
StreamR? Nee, Socket.io natuurlijk. ;)

Maar dan nog houdt je verschillen tussen analoog/digitaal/sateliet/internet streaming. Daarom werkt het ook slecht, zie bijvoorbeeld de comments bij http://www.iphoneclub.nl/...nd-zelf-mee-op-je-iphone/

Om achter de juiste delay te komen zou je al echte synchronisatie moeten doen, bijvoorbeeld met geluidsignalen ofzo.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Barryvdh
pedorus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:36:
StreamR? Nee, Socket.io natuurlijk. ;)

Maar dan nog houdt je verschillen tussen analoog/digitaal/sateliet/internet streaming. Daarom werkt het ook slecht, zie bijvoorbeeld de comments bij http://www.iphoneclub.nl/...nd-zelf-mee-op-je-iphone/

Om achter de juiste delay te komen zou je al echte synchronisatie moeten doen, bijvoorbeeld met geluidsignalen ofzo.
Dat bericht is wel van 2 jaar terug. Ik heb dit jaar niet meegedaan, maar ik was er vorig jaar eigenlijk zelfs verbaasd over dat het zo precies klopte.
Ik vroeg me inderdaad wel ook af hoe het zat met syncen, of digitale/analoge tv precies tegelijk lopen ook.

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
pedorus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:36:

Goed punt, aan de verschillen tussen analoog, digitaal of sateliet had ik nog niet eens gedacht...
Barryvdh schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:47:
[...]

Dat bericht is wel van 2 jaar terug. Ik heb dit jaar niet meegedaan, maar ik was er vorig jaar eigenlijk zelfs verbaasd over dat het zo precies klopte.
Ik vroeg me inderdaad wel ook af hoe het zat met syncen, of digitale/analoge tv precies tegelijk lopen ook.
Het verbaasde mij dus gister ook dat het zo goed werkte. Overigens ik keek gister tv met de ouderwetse analoge kabel tv ontvangst.

Trouwens, een half jaar geleden ofzo had ik de reisquiz even geprobeerd mee te spelen, dat was ook zo'n live tv quiz van BNN, maar verder niet serieus mee gedaan. Toen viel me ook al op dat meespelen via de website verbazend goed synchroon liep. Dat was met digitale tv kabel.

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Daar ging ik al vanuit inderdaad, dat er iemand in de studio steeds op een knop drukt om aan te geven dat de volgende vraag komt. Zeg maar als een soort dirigent. :P

Maar mijn vraag was hoe je smartphone of tablet dan technisch wordt gesynchroniseerd. Vooral omdat het een "simpele" website is en niet een native app. Ik bedoel, met een native app zouden ze nog fancy truukjes kunnen uithalen, zoals luisteren naar geluid signalen ofzo. Voor zover ik weet kan je zoiets niet doen met een webapp.

Het zal inderdaad zoals RobIII zei via websockets en server-sent events e.d. gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door BdR op 30-01-2014 15:22 ]

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Aha, dus als ik digitale tv of satelliet had werkte het ws. niet.. :) good ol' analoge tv

BNN zou het evt. zo kunnen maken dat de webapp gebruikers helemaal aan het begin een synchronisatie opdracht moeten doen. Bijv. dat je op je smartphone "klik om te synchroniseren" ziet en dat je dan op tv ziet "3..2..1.. nu!" oid. Maar goed, dat maakt het allemaal weer ingewikkelder.

• Barryvdh
Ik heb de vorige keer met mijn UPC Horizon digitale TV gekeken en dat ging ook prima..

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

BdR schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:27:
[...]

Aha, dus als ik digitale tv of satelliet had werkte het ws. niet.. :) good ol' analoge tv

BNN zou het evt. zo kunnen maken dat de webapp gebruikers helemaal aan het begin een synchronisatie opdracht moeten doen. Bijv. dat je op je smartphone "klik om te synchroniseren" ziet en dat je dan op tv ziet "3..2..1.. nu!" oid. Maar goed, dat maakt het allemaal weer ingewikkelder.
Of pas wanneer de presentator aangeeft op 'start spel' drukken. Dan heb je precies je longpoll delay en kan je aan de hand daarvan eventueel nauwkeuriger pollen of pushen.

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Oyster schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:45:
[...]

Of pas wanneer de presentator aangeeft op 'start spel' drukken. Dan heb je precies je longpoll delay en kan je aan de hand daarvan eventueel nauwkeuriger pollen of pushen.
Maar aan de ander kant, dan kan je ook makkelijk valsspelen. Als je wat langer wacht met drukken op "start spel", dan heb je wat meer tijd tussen het verschijnen van de vraag op tv en de vraag-deadline op je smartphone.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Yup, het is dan afhankelijk van de maximale TV vertragingstijden van je medespelers in hoeverre je kan valsspelen. Je zou de start buiten dit interval kunnen blokkeren en weer opnieuw activeren als je in het interval van de volgende vraag zit. Ik ben wel benieuwd naar deze cijfers. Dat zal (gegokt) toch maar om 2,3 seconden gaan? leuk initiatief in ieder geval. Native met audio is natuurlijk ook erg mooi.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Blauw

De Schreeuw

Als het een native app is (ik geloof dat dit nu niet zo is?) dan zou je zelfs de microfoon van het device aan kunnen zetten om het TV geluid op te vangen en zodoende te bepalen 'hoe ver' je in het programma bent om daarmee ook de timing aan te passen :)

• AzzKickah
  • Laatst online: 21-11 18:52

AzzKickah

06-CENSORED

Blauw schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:05:
Als het een native app is (ik geloof dat dit nu niet zo is?) dan zou je zelfs de microfoon van het device aan kunnen zetten om het TV geluid op te vangen en zodoende te bepalen 'hoe ver' je in het programma bent om daarmee ook de timing aan te passen :)
Dat gebeurd bij die app van Beat the Crowd volgens mij. Als je de app opstart dan gaat ie synchroniseren met het geluid van je TV.

Ik denk dat dat is omdat je bij bijv. digitale TV 4 seconden achterloopt op 'de rest van NL'.
Pagina: 1