Gister was de Nationale IQ test weer op tv bij BNN. Je kon ook meespelen via de met je smartphone of tablet via bnn.nl. Het is dus geen native app maar "gewoon" een website met javascript en jQuery etc. De vragen verschenen op het scherm tegelijk met tv en het werkte allemaal erg goed. 
Ik weet wel een klein beetje van html/js en jQeury maar nou vroeg ik me af;
hoe synchroniseren ze zoiets eigenlijk?
Misschien zit de regiseur van het tv programma met een stopwatch alles in de studio precies te timen, zodat het gelijk loopt met een van tevoren vastgesteld schema ofzoiets. Maar op den duur liep er ook een vraag uit en daarna liepen de vragen op mijn smartphone nog steeds synchroon. Of misschien dat er via setInterval of setTimeout steeds met een soort synchronisatie server wordt gecommuniceerd om de afteltijd tot de volgende vraag op te verkrijgen?
Iemand enig idee? Ik ben gewoon nieuwsgierig..
Ik weet wel een klein beetje van html/js en jQeury maar nou vroeg ik me af;
hoe synchroniseren ze zoiets eigenlijk?
Misschien zit de regiseur van het tv programma met een stopwatch alles in de studio precies te timen, zodat het gelijk loopt met een van tevoren vastgesteld schema ofzoiets. Maar op den duur liep er ook een vraag uit en daarna liepen de vragen op mijn smartphone nog steeds synchroon. Of misschien dat er via setInterval of setTimeout steeds met een soort synchronisatie server wordt gecommuniceerd om de afteltijd tot de volgende vraag op te verkrijgen?
Iemand enig idee? Ik ben gewoon nieuwsgierig..
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider