802.11AC client adapter

Pagina: 1
Acties:

• chris74
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-11 11:47
Ik wil overgaan op wifi 802.11ac standaard. Als router denk ik een apple airport extreme te nemen.

Momenteel heb ik nog een cisco e4200, wat een miskoop was dat! De router staat op de benedenverdieping hoog in het trapgat. Op de eerste etage, op ongeveer 6m afstand van de router al bijna geen signaal meer.
Ik hoop dat de apple een beter bereik heeft, de reviews zijn positief.

Nu wil ik voor mn laptops een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 kaartje inbouwen, om zo te upgraden.

Wat adviseren jullie voor de desktops? Ik vind vooral USB adapters, het lijkt mij dat een met externe antenne beter ontvangst heeft. Een van de weinige die ik vind is de ASUS PCE-AC66

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op 6 meter afstand al geen signaal meer is sowieso niet goed. Dan is er denk ik iets anders mis, en de vraag is maar of een nieuwe router dat op gaat lossen.
Ga eens met inSSIDer kijken hoe het met de kanalen etc zit van jou en je buren, zendsterkte en evt overlap. Bij voorkeur uiteraard een vast kanaal gebruiken. En heb je het probleem bij de 2,4Ghz, de 5Ghz band of bij allebei? :)

Verder: wat heb je voor laptop, wat voor netwerkchip heeft je laptop, en op welke band ontvangt die?
Een slechte ontvanger vervangen door een sterkere zender heeft natuurlijk geen enkel nut ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• chris74
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-11 11:47
Ik gebruik een vast kanaal welke haast niet verder gebruikt word hier in de buurt. 100% verlies is natuurlijk overdreven, zeker wel 50-60%

Het belangrijkste is mijn desktop. Hiervoor zoek ik een goede adapter
Mn laptop is bijzaak, dit is een Dell m4700, deze wil ik (indien mogelijk) upgraden naar volledig ac. Liefst intern, maar desnoods via USB

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
PCE-AC68, period.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet zo period...

Die Asus heeft een Broadcom 4360 erop. Dat is een 1e generatie 802.11pre-ac chip. Performance is uitstekend, interoperability is daarentegen nogal problematisch. Het gaat zeker goed als je router ook een Broadcom 4360 heeft, zo niet kun je tegen problemen aanlopen zoals:

- alleen op 20/40MHz kunnen verbinden, niet 80MHz
- alleen op kanalen 36/40/44/48 kunnen verbinden, niet op overige 5GHz-kanalen
- wel kunnen verbinden, maar alle performanceverbeteringen van n en ac kwijtraken waardoor je de facto op 802.11g-modus werkt.
(bovenstaande voorbeelden trouwens uit topics in dit subforum gehaald)

Kortom, kies NIC en router samen. Ofwel beide Broadcom 4360, danwel geen van beide. Asus en Netgear ac-routers gebruiken die Broadcom chip, de goedkopere (maar absoluut niet slechtere) TP-Link routers gebruiken een Qualcomm controller die (muv met Broadcom NICs) geen interop issues heeft.

Maar eens met bovenstaande, hoezeer die Linksys E4200 niet meer neusje van de zalm is, speelt er meer bij de problemen die je ervaart. Pas als je zeker bent dat het probleem bij de router ligt (en niet bijvoorbeeld bij de locatie of orientatie waar het opgehangen is of de locatie of orientatie van de NIC waar nu mee gewerkt wordt ligt) komt het moment om een andere uit te zoeken :o

Oslik blyat! Oslik!