Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMorsink
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05-2020
Hallo beste Tweakers,

Motorola wordt overgenomen door Lenovo zoals jullie allemaal in de nieuwspost van gisteren hebben kunnen lezen. Het is helaas niet mogelijk om in een glazenbol te kijken maar wat zijn jullie verwachtingen voor de ondersteuning van de moto G(denk bijv. aan software updates)?

Ik was namelijk van plan om deze telefoon voor mijn vriendin te halen, wat ideaal uit kwam i.v.m. de 21% BTW weg er mee actie van de MediaMarkt. Nu ben ik er echter een beetje aan gaan twijfelen. Ik zou graag met jullie van gedachte wisselen over de verwachtingen.

B.v.d.
NMorsink

[ Voor 6% gewijzigd door NMorsink op 30-01-2014 11:25 . Reden: toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:08
Gewoon doen, op dit moment de beste smartphone voor dat geld.
De alternatieven zijn beduidend minder.

Een overname van Lenovo zal Motorola op lange termijn mogelijk doen veranderen, maar ik zie geen reden om nu de Moto G niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
Lenovo koopt Motorola voor de goede naam. Lijkt me niet dat ze nu gaan lopen klooien en de reputatie schaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMorsink
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05-2020
Bedankt voor de snelle reactie dutchgio en Catch22. Ik maak me vooral druk om de software updates. Ik wil graag dat het een zorgeloos mobieltje voor haar is voor de komende 1,5 a 2 jaar, vandaar het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08 19:03
2 jaar is lang voor een mobiel, ook fabrikanten als Samsung updaten hun toestellen niet altijd.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:08
Google houdt zelf 18 maanden aan qua software updates, dus zonder overname was dat ook niet gelukt.
Op langere termijn ben je dan aangewezen op de community qua custom roms, en die is er voor de Moto G wel lijkt me.
Uitwijken naar Cyanogenmod etc. Voor de meest recente androidversie lijkt me dan een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
Is beetje afhankelijk van hoe ze de overname doen, maar als je als voorbeeld neemt wat Lenovo gedaan heeft bij de overname van IBM laptops, daar is jarenlang nog de research en development en ondersteuning prima geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 15:40
Ik zou zeggen, bekijk dit interview eens met de CEO van Motorola. Daarin zeggen ze dat alhoewel Motorola toentertijd van Google was, Motorola volledig onafhankelijk was. Ik verwacht dan ook dat Lenovo gewoon hetzelfde blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 15:05
Lenovo koopt Motorola niet voor niets.. Niet om vervolgens software-updates te verwaarlozen, lelijke skins erop te zetten en bloatware te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-08 21:44
Vast niet, maar ik kan me niet herinneren dat Motorola de Defy+ van 1 versie update heeft voorzien. Desalniettemin doet de hardware het nog goed, en zorgt CM er voor dat er nu al weer een poosje KitKat op draait.

Geen zorgen maken over de overname zoals hierboven al gezegd door dutchgio.
Pagina: 1