De laptop van mijn broertje geeft knipperende pixels bij kleurovergangen, maar ook bij bepaalde kleuren. Op een externe monitor komt dit probleem niet voor, het lijkt dus in het LCD of in de kabel ernaartoe te zitten.
Op een wit vlak bijvoorbeeld zie je geen problemen, dat is gewoon netjes wit.
Ik heb de laptop al opgehad en gecontroleerd of er ergens iets te zien was aan de kabel of connectors, maar daar was zo op het oog niets mee aan de hand.

Hier zie je op de bergen heldere groene spikkels, dit zijn pixels die aan en uit knipperen. Het probleem zit wel in dezelfde regio, maar het zijn niet continu dezelfde pixels die aan en uit knipperen.
Bovenaan in de wolken zijn het paarse pixels die knipperen.

Door de bovenbalk zit een paarsachtige streep van knipperende pixels.

Rond het witte document zie je een paarse band lopen.
Om gericht het probleem te kunnen verhelpen vraag ik me nu af waar dit probleem wordt veroorzaakt. Is het het LCD zelf, of zou het ook de kabel kunnen zijn. Of zit het probleem toch ergens anders?
Op een wit vlak bijvoorbeeld zie je geen problemen, dat is gewoon netjes wit.
Ik heb de laptop al opgehad en gecontroleerd of er ergens iets te zien was aan de kabel of connectors, maar daar was zo op het oog niets mee aan de hand.

Hier zie je op de bergen heldere groene spikkels, dit zijn pixels die aan en uit knipperen. Het probleem zit wel in dezelfde regio, maar het zijn niet continu dezelfde pixels die aan en uit knipperen.
Bovenaan in de wolken zijn het paarse pixels die knipperen.

Door de bovenbalk zit een paarsachtige streep van knipperende pixels.

Rond het witte document zie je een paarse band lopen.
Om gericht het probleem te kunnen verhelpen vraag ik me nu af waar dit probleem wordt veroorzaakt. Is het het LCD zelf, of zou het ook de kabel kunnen zijn. Of zit het probleem toch ergens anders?