formateren hardeschijf ongedaan maken?

Pagina: 1
Acties:

• Chain Blaze
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-04 13:04
Beste Tweakers,

Ik wil net windows opnieuw installeren, formateer ik de verkeerde schijf. Ik wou de C schijf formatteren maar klik stomweg op de D schijf waarop o.a. al mijn backups staan 8)7 .

Snel de installatie afgebroken. Ik had al gelezen over date recovery programma's en recuva geinstalleerd.

Maar nu het volgende probleem. In windows moet de "D" schijf opnieuw ingeschakeld worden en om dit te doen moet hij nogmaals geformatteerd en benoemd worden.

Nu mijn vragen, kan het kwaad als ik de schijf nogmaals formatteren of wordt dan het terug halen van de bestanden onmogelijk.

Of is er misschien een andere manier om de bestanden terug te halen.

Bvd,

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja het kan kwaad, en het is onmogelijk om je bestanden dan terug te halen

Verwar formateren niet met een quick format, de laatste maakt alleen een partitie tabel aan en overschijft niets (nou ja, een klein beetje en niet meer dan er nu is overschreven)

serieus formatteren duurt ook gewoon echt serieus lang omdat hij dan echt langs alle bitjes gaat.
als dat bij de installatie ook is gebeurt geef ik je 0 kans. hangt af van je keuzes tijden je installatie

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 30-01-2014 10:18 ]

Iperf

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

http://www.easeus.com/resource/unformat.htm misschien meer iets.
En ik weet dat je het onder dos daar zelfs een commando voor had, dat werkte ongeacht of je wel of geen quick format gebruikte.
Maar hoe dat eigenlijk werkt :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hangt allemaal van de manier van formatteren af. Maar elke schrijfactie kan tot overschijven van je data leiden. en dat wil je niet.

oh ... wacht het zijn backups?
Dan maak je toch gewoon een nieuwe backup ?

Iperf

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 14:55
Als last resort: www.runtime.org of equivalent.

Ben je wel even bezig, en in elk geval getdataback moet je kopen. (er zijn meer oplossingen)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12 21:57
Als het backups zijn lijkt het me inderdaad niet zo'n probleem. Of zijn het backups van de c schijf waar je alsnog windows overheen hebt geinstalleerd (dus beide kwijt)?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-12 06:11
En een tip voor de toekomst,
Een backup op je werk pc is dus geen backup.

Verwijderd

timberleek schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:53:
Als het backups zijn lijkt het me inderdaad niet zo'n probleem. Of zijn het backups van de c schijf waar je alsnog windows overheen hebt geinstalleerd (dus beide kwijt)?
Zie het probleem ook niet... gewoon schijf formatteren, data terug kopiëren en daarna Windows opnieuw installeren.
Of je gebruikt de term backup niet correct.

• Chain Blaze
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-04 13:04
Ik heb de verloren bestanden (o.a. backups) weer terug!

Eerst heb ik het station als D toegekend maar het formatteren geannuleerd.

Daarna Easeus geinstalleerd en naar 2,5 uur waren alle bestanden gevonden. Ik heb vervolgens een derde schijf aangesloten en daar alle bestanden naar toe gekopieerd.

Dank je Heuveltje voor de goeie tip!
Pagina: 1