Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo Ideapad U410 Touch vs Asus Vivobook S400CA

Pagina: 1
Acties:

• ninonala
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
In mijn zoektocht naar een relatief compacte en lichte laptop ben ik uitgekomen bij 2 onderstaande modellen.

pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA202H
pricewatch: Lenovo IdeaPad U410 Touch (59401632)

Wat zijn de grootste verschillen tussen deze modellen?
Ik zag op internet dat er bij de Lenovo in het verleden wat problemen zijn geweest met WIFI, wat niet erg stabiel zou zijn geweest. Is dit inmiddels verbeterd?

Welke zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Om je verder te helpen zijn een paar vragen wel cruciaal, namelijk: Waar wil je hem voor gaan gebruiken, programma's/games bijvoorbeeld? En over welke programma's/games gaat het dan? Daarnaast, wat is je budget?

Als ik eerlijk ben, dan zou ik je een andere laptop aanraden, puur en alleen om dat je voor het geld meer laptop kunt krijgen dan bovenstaande opties.

Je moet ervanuit gaan dat deze laptops niet echt toekomstbestendig zijn. Punt waar ik vooral over val is het scherm, dat is HD ready (dus 720p) resolutie. Wil je er langer plezier van hebben zou ik in ieder geval een laptop zoeken met een Full HD scherm (1080p). Daarnaast, kun je ook een betere processor, videokaart en meer geheugen krijgen voor het geld van de duurste die je aandraagt.

Als ik jou was, zou ik eens kijken naar Lenovo E540, dat is een laptop uit de zakelijke thinkpad lijn, met ditto bouwkwaliteit. Je krijgt dan een i5m processor, 8gb werkgeheugen, gt740m videokaart en en Full HD scherm voor 765,-. Als je dan de 7% kortingscode gebruikt kom je rond de 720,- uit. Misschien is hij iets minder compact en weegt hij iets meer, maar je hebt wel veel meer laptop voor het geld.

• ninonala
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik zal mijn laptop voornamelijk gebruiken voor het kijken van films, opslaan van foto's/video's, internetten en af en toe een game (Football Manager bv.) Ik neem mijn laptop vaak mee (ook op reis), dus vandaar dat de criteria grootte en gewicht (en batterijduur) voor mij behoorlijk belangrijk zijn.

Mijn budget ligt een beetje rond 700-800 euro.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Verwijderd

Oké, prima uitleg :)! Alsnog, lijkt mij voor jouw gebruik de E540 een erg goede keus. De laptop weegt zo'n 2,4 kilo, maar 400 gram zwaarder dan de door jouw aangedragen laptops.

Voor 830,- kun je je laptop zelfs samenstellen met:
i7 quadcore processor
8GB geheugen
GT740M videokaart
Full HD scherm
Extended battery

De extended battery is wel handig, aangezien je aangeeft dat de batterijduur belangrijk voor je is. Ik denk dat je met deze batterij wel zo'n uurtje of 5-6 met wifi aan kunt werken en zonder wifi aan zal het 7-8 uur werktijd opleveren.

Mocht je nou zeggen, ik heb geen i7 processor nodig, dan neem je de i5 en ben je ongeveer 100,- goedkoper uit. Ik denk trouwens dat je het met de i5 prima gaat af kunnen de komende jaar. Voor films is het wel fijn dat je een Full HD scherm hebt in ieder geval.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
V&A aangeboden: Sony Vaio SVS1511L3E
Als je geen moeite hebt met 2de hands is dit een mooie optie. 2kg en een prachtig scherm, ik heb hem zelf ook. Daarnaast een goede i5 processor.