Statisch toegewezen apparaat verdwenen: wel internet?

Pagina: 1
Acties:

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:12
Goedemorgen beste medetweakers!

Thuisnetwerk:
1 x Ziggo Cisco modem
1 x Cisco EA6500 AC-router (192.168.178.184)
1 x Cisco 8 port switch
1 x Cisco 5 port switch
1 x Sitecom WL341 (192.168.178.183)
1 x Synology DS212j (192.168.178.185)
1 x Brother J4110DW ((192.168.178.214)

Na het schuiven van wat apparaten uit mijn thuisnetwerk, is er een nogal vreemde situatie ontstaan. Mijn router (Linksys EA6500), die oorspronkelijk ook aan het routeren was, heb ik ingesteld als accespoint (DHCP uit, statisch adres - 192.168.178.184). De ziggo modem gaf alleen maar signaal door naar de EA6500, die regelde vervolgens alles. Waarom? Omdat ik wegens draadloos bereik mijn router op een andere plek in het huis wilde hebben en niet ook nog is alle kabels daarvoor wil gaan verleggen.

Alle apparaten heb ik, voor de wijziging, statisch ingesteld voor de nieuwe IP reeks. Dat werkt ook allemaal. Echter, de Linksys EA6500 is nu NIET benaderbaar. Raar, want op 1 x van de aansluitingen zit een computer, die werkt prima. Ook het draadloze netwerk van de EA6500, werkt prima. Echter, hij is niet te bereiken. Hij verschijnt ook niet in het netwerkcentrum en staat ook niet in de Client Tabel van de Ziggo modem. Via mijn telefoon met een Net analyzer komt het apparaat ook niet naar voren, al mijn andere apparaten wel.

Wel internet, niet te zien.
Vraag 1: Wat doe ik fout?
Vraag 2: Maakt het qua performance erg uit of de Ziggo modem ook als router werkt? Is het beter als ik de EA6500 laat routeren? Ik heb een Ziggo 150Mbit abbo.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

I denk gewoon dat je

Of, perongeluk een verkeer ip hebt gebruikt (wss deze)
Of, de lan kabel in de wan poort van je linksys hebt gestop ipv een lan poort

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 30-01-2014 10:04 ]

Iperf

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:12
fish schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:03:
I denk gewoon dat je

Of, perongeluk een verkeer ip hebt gebruikt (wss deze)
Of, de lan kabel in de wan poort van je linksys hebt gestop ipv een lan poort
Als ik een verkeerd IP adres heb ingevuld, wat zou kunnen, dan zou hij alsnog zichtbaar moeten zijn in de Net Analyzer app van mijn telefoon. Die gebruik ik vaker, en werkt top. Dat komt hij dus niet, ook niet met een ander adres.

De UTP kabel tussen de modem en de router gaat op poort 4 van de EA6500, zit dus niet in de WAN poort. Dat kan ook niet, daar de Linksys niet mag 'routeren'.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

grannymark schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:06:
[...]

Als ik een verkeerd IP adres heb ingevuld, wat zou kunnen, dan zou hij alsnog zichtbaar moeten zijn in de Net Analyzer app van mijn telefoon. Die gebruik ik vaker, en werkt top. Dat komt hij dus niet, ook niet met een ander adres.
Een ip buiten het subnet bedoel ik dan (dat is ook verkeerd)
reset je router maar eens en stel hem opnieuw in, mijn gevoel zegt dat het wel een kon werken
als je de gui/router via de wifi probeert te bereiken kan dat wel eens geblokkeerd zijn vanuit de router instellingen, zorg iig dat je het ook via je lan probeert.
De UTP kabel tussen de modem en de router gaat op poort 4 van de EA6500, zit dus niet in de WAN poort. Dat kan ook niet, daar de Linksys niet mag 'routeren'.
Dat is bij deze dus uitgesloten ik snap waarom je het wil maar we moeten het wel even controleren

[ Voor 99% gewijzigd door Fish op 30-01-2014 10:13 ]

Iperf