• RoelofVos
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ik heb een notebook met de volgende processor: Intel Core i3-4000m CPU 2,40GHz
Het RAM hegeugen is 6 GB (4+2).
De vraag is hoeveel is het maximale RAM geheugen dat in een notebook kan worden geplaatst en waarvan is dat afhankelijk.
In mijn geval zijn er 2 slots voor het geheugen. Als ik nu meer geheugen wil en de 2 GB vervang door 4 moet het dan exact hetzelfde zijn als het andere 4GB geheugen of maakt dat niet zoveel uit.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het max toegestande geheugen is afhankelijk van het type notebook. Dat zal absoluut in de manual / specs staan van het betreffende type. Wat heb je zelf al gedaan om tot een oplossing te komen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• RoelofVos
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
In de manual staat allen dat het DDR3 SDRAM moet zijn. Dus geen maximum o.i.d.
Zelf heb ik het notebook opengemaakt en gekeken wat er op de huidige geheugen staat. Daar werd ik niet wijzer van: Samsung 4 GB 1Rx8 PC3L-128000S-11-11-B2 M471B5173BHO-YKO-133Y
Daar kan ik niet zoveel mee. Mijn kennis van de hardware is beperkt en als ik geheugen bijkoop wil ik wel zeker weten dat het de goede is en dat het ook het gewenste effect heeft (sneller notebook).

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Heel veel sneller wordt een notebook niet met die 2 gb extra geheugen hoor. Zonde van je geld als je het mij vraagt. 6Gb is ruim voldoende.. Wel kan je eens kijken naar een SSD upgrade, dat merk je direct in alles wat je doet. Opstarten van laptop en programma's gaat sneller emn ook de reactiesnelheid van windows gaat daarmee flink omhoog.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'