Hallo tweakers,
Ik heb voor mijn opleiding een nieuwe laptop aangeschaft. (Lenovo Ideapad Y510P)
De laptop is super op 1 ding na, als ik mijn oordopjes of headset op het hoor ik een hele lichte ruis, bijna niet hoorbaar maar voor mij heel storend waardoor ik er helemaal gek van word.
Als ik het geluid mute heb ik er geen last van, of als ik het geluid hard genoeg zet ook niet. Maar als een liedje afgelopen is of er een stil moment is in een film hoor je het hele lichte statisch geruis weer. Als het er een tijdje is wen je er wel aan zo zacht is het maar het blijft vervelend. Het is ook geen gekraak of gepiep, gewoon een zeer lichte ruis die je hoort als niks aan het spelen is of in stiltes in films of muziek. Sommige van mijn klasgenoten hebben ook geluisterd maar zij geven aan niks te horen. Misschien dat het normaal is als er niks aan het spelen is en dat ik overgevoelige oren heb, ik weet het niet.
Ze zeggen dat het mogelijk is om een degelijke kwalitatieve usb externe geluidskaart te kopen en dat het probleem dan verholpen is, iemand hier enig idee/ervaring van mee
Ik zou dat graag willen verhelpen omdat ik er knettergek van word.
Hulp of advies zou super zijn.
Als je meer informatie nodig hebt zal ik dat geven.
Specs
Besturingssysteem
Windows 8 64-bit
Processor
Intel Core i3/i5/i7 4xxx @ 2.40GHz 43 °C
Haswell 22nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Moederbord
LENOVO VIQY0Y1 (U3E1)
Grafisch
Generic PnP Monitor (1920x1080@59Hz)
Intel HD Graphics 4600 (Lenovo)
2048MBNVIDIA GeForce GT 755M (Lenovo) 39 °C
Opslag
931GB Seagate ST1000LM024 HN-M101MBB (SATA) 29 °C
Optische schijven
MATSHITA DVD-RAM UJ8DB
Geluid
High Definition Audio-apparaat
Ik heb voor mijn opleiding een nieuwe laptop aangeschaft. (Lenovo Ideapad Y510P)
De laptop is super op 1 ding na, als ik mijn oordopjes of headset op het hoor ik een hele lichte ruis, bijna niet hoorbaar maar voor mij heel storend waardoor ik er helemaal gek van word.
Als ik het geluid mute heb ik er geen last van, of als ik het geluid hard genoeg zet ook niet. Maar als een liedje afgelopen is of er een stil moment is in een film hoor je het hele lichte statisch geruis weer. Als het er een tijdje is wen je er wel aan zo zacht is het maar het blijft vervelend. Het is ook geen gekraak of gepiep, gewoon een zeer lichte ruis die je hoort als niks aan het spelen is of in stiltes in films of muziek. Sommige van mijn klasgenoten hebben ook geluisterd maar zij geven aan niks te horen. Misschien dat het normaal is als er niks aan het spelen is en dat ik overgevoelige oren heb, ik weet het niet.
Ze zeggen dat het mogelijk is om een degelijke kwalitatieve usb externe geluidskaart te kopen en dat het probleem dan verholpen is, iemand hier enig idee/ervaring van mee
Ik zou dat graag willen verhelpen omdat ik er knettergek van word.
Hulp of advies zou super zijn.
Als je meer informatie nodig hebt zal ik dat geven.
Specs
Besturingssysteem
Windows 8 64-bit
Processor
Intel Core i3/i5/i7 4xxx @ 2.40GHz 43 °C
Haswell 22nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Moederbord
LENOVO VIQY0Y1 (U3E1)
Grafisch
Generic PnP Monitor (1920x1080@59Hz)
Intel HD Graphics 4600 (Lenovo)
2048MBNVIDIA GeForce GT 755M (Lenovo) 39 °C
Opslag
931GB Seagate ST1000LM024 HN-M101MBB (SATA) 29 °C
Optische schijven
MATSHITA DVD-RAM UJ8DB
Geluid
High Definition Audio-apparaat