Win 7 SP1 - traag webdav gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 09:12
Ik heb onlangs owncloud op een lokaal servertje gezet om een centrale en iets robuustere fileserver oplossing te hebben. Werkt allemaal prima, maar...

Een mapped-network drive met windows clients is bijzonder traag. Het opvragen van een map, wisselen van map, kopieren van bestanden kan zo ergens tussen de 5 en 30 seconden duren. Na het een en ander aan google werk heb ik deze fix gevonden (in het kort, auto-detect proxy settings uit). Dit werkt echter naar nu blijkt alleen voor Windows 7 clients zonder SP1. Clients mét SP1 zijn nog steeds traaaaag.

Via Linux (stand alone, en als virtualbox op zowel windows 7 met en zonder SP1) is de Webdav access prima. Dus het probleem moet echt bij Windows 7 SP1 zelf zitten.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Wat draai je voor AV/FW progamma's ?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 09:12
Het lijkt me stug dat het relevant is, maar dat varieert tussen de diverse systemen van Norton tot AVG.

Wat er te zien is dat elke request een vertraging ondervind, alsof er eerst gewacht wordt op een time-out voordat er iets verwerkt wordt. Bij het windows 7 systeem zonder SP1 kan je ook mooi zien dat het uitschakelen/inschakelen van de auto-proxy detection directe invloed heeft op de snelheid. Met auto detection is het allemaal traag (zoals de SP1 systemen), zonder, is het opeens even snel als door de mappen op je eigen harde schijf bladeren.