Asrock 970 Extreme3 R2 / AMD FX 6300 / default DDR-1145?

Pagina: 1
Acties:

• reallyyy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Hi allemaal,

2 dagen geleden heb Ik de volgende build aangeschaft:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 98,-€ 98,-
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 63,04€ 63,04
1MSI R9 270X GAMING 2G Battlefield 4€ 179,80€ 179,80
1Corsair Carbide 200R Closed€ 48,-€ 48,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,30€ 36,30
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,-€ 57,-
1Seasonic M12II 620W€ 65,20€ 65,20
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 63,04€ 63,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 610,38

Dit op basis van de BBG januari.

Als ik hiermee in de bios kijk, en kijk naar de snelheid van mijn ram, draait het op DDR-1145? Is dit normaal? ik heb 1600 mhz geheugen, maar dat kon ik niet selecteren.

Ook speccy geeft aan dat mijn geheugen op DDR-1145 draait ( 2x 573.3 mhz ). Deze waarde komt me totaal niet bekend voor, en is ook niet standaard volgens mij, ik kon bijvoorbeeld niet kiezen uit DDR-1066/1333/1600. Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben, of hoort dit?
Het lijkt wel een of andere multiplier?

Dan nog iets, zowel Speccy als HWmonitor, geven aan dat mijn cpu idle ergens tussen de 5-25 graden is. Die 5 graden klopt natuurlijk niet, aangezien ik in de bios kan zien dat de CPU daar wel 28 graden word.
Ik ben nu een beetje angstig om hem te gaan stress testen, aangezien ik nu niet kan bevestigen dat de cpu goed koel blijft ( heatsink van Scythe is nog zo goed als koud, lijkt mij dus goed maar ben toch angstig ).

Edit: ik zie dat mijn moederbord temperatuur, waarschijnlijk wel goed word gemeten ( 26-30 graden idle ).
Kan dit gewoon een vies/kapotte sensor zijn?

Als een van jullie hier ervaring mee heeft hoor ik het graag!

Alvast bedankt.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
het kan zijn dat de software de sensor niet goed ondersteunt waardoor er vreemde waarden ontstaan. vermoedelijk staat er de cool n quiet variant van AMD aan in het bios. hiermee trottelt het geheugen met de cpu mee als ik met niet vergis. belas de cpu eens en kijk of de memory snelheid mee gaat.

• reallyyy
Ok, ik wou toch nog even de CPU/GPU stresstesten om te kijken of het allemaal in orde is.
Welk benchmark programma word aangeraden voor CPU/GPU?
En mocht het niet goed zitten met de koeling, hoe kom ik erachter wanneer de cpu te warm word, als dit uberhaupt gebeurt?

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:38
Ik heb dezelfde mobo/cpu/ram ,

en ik kan je vertellen uit ervaring dat:

1. Die temperaturen kloppen niet helemaal, CoreTemp heeft het bij mij ook fout, je zou AXTU van Asrock eens kunnen installeren, die is juist.

2: De ram speed heb ik ook hetzelfde mee meegemaakt, als je even wat settings bij overclocking op auto houdt, ook wat hij zelf al als manual had aangeklikt, volgens mij iets met auto overclock cpu of iets dergelijks, moet je even op auto houden. Ook even de XMP profile selecteren! Dan zou 1333/1600/1866 e.d. tevoorschijn moeten komen..

Goodluck

• reallyyy
RonaldMeer schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:36:
Ik heb dezelfde mobo/cpu/ram ,

en ik kan je vertellen uit ervaring dat:

1. Die temperaturen kloppen niet helemaal, CoreTemp heeft het bij mij ook fout, je zou AXTU van Asrock eens kunnen installeren, die is juist.

2: De ram speed heb ik ook hetzelfde mee meegemaakt, als je even wat settings bij overclocking op auto houdt, ook wat hij zelf al als manual had aangeklikt, volgens mij iets met auto overclock cpu of iets dergelijks, moet je even op auto houden. Ook even de XMP profile selecteren! Dan zou 1333/1600/1866 e.d. tevoorschijn moeten komen..

Goodluck
Bedankt voor de post, erg behulpzaam.

Ben nu op het werk, zal het als ik thuis ben allemaal even proberen.
Kan ik ook fotos bijvoegen om het een en ander te verduidelijken.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51

Nemesizz

Untouchable

Volgens mij is dit het 3e topic in zeer korte tijd met de combi FX6300/Asrock 970 Extreme3 icm Crucial geheugen.

In die andere topics kwam naar boven dat er problemen zou zijn met de combi van dat moederbord en het geheugen. Iemand had zelfs al bericht gekregen van z'n webshop waar die de boel besteld had dat de combi niet aan te raden was (werd aangeraden om ander geheugen te kiezen).

• reallyyy
Nemesizz schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:58:
Volgens mij is dit het 3e topic in zeer korte tijd met de combi FX6300/Asrock 970 Extreme3 icm Crucial geheugen.

In die andere topics kwam naar boven dat er problemen zou zijn met de combi van dat moederbord en het geheugen. Iemand had zelfs al bericht gekregen van z'n webshop waar die de boel besteld had dat de combi niet aan te raden was (werd aangeraden om ander geheugen te kiezen).
Ik kan het even zo gauw niet vinden, maar ik weet 100% zeker dat ik een post heb gelezen vaan een tweakers mod, die ook dezelfde bevindingen had, en dus een ander setje ram in de BBG januari had gezet. Als het goed is heb ik deze set dus ook aangeschaft, dus ik snap niet waarom ik dit probleem nu ook heb. Ik had ook gelezen dat het waarschijnlijk aan een bepaalde batch lag.

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:38
En, hoe is het afgelopen?..
Pagina: 1