[Win7] Driver van Matrox kaartje niet te installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb in mijn huidige systeempje (specs in handtekening) het volgende kaartje geprikt zodat ik een vierde scherm aan kan sluiten zodat ik daarop mijn systeem kan monitoren tijdens het gamen.

Matrox Parhelia 128mb met typenummer mgi ph-e128apv

Ik krijg het niet voor elkaar om een driver te installeren. Het volgende heb ik allemaal geprobeerd:

In apparaatbeheer staat bij display adapters een Standaard VGA Grapics Card met een uitroeptekentje. Wanneer ik op eigenschappen klik (rechter muisknop) en update driver doe gaat de Update Driver Software het programma zoeken en proberen te installeren, waarna ik de volgende melding krijg:
'Het stuurprogramma dat voor dit apparaat geselcteerd is wordt niet ondersteund door de huidige versie van Windows.'

Bij alles heb ik in eigenschappen van het setupje verschillende compatibilitiemodus aangevinkt en geprobeerd en de troubleshooting gerunt:
- Van de site van matrox verschillende Parhelia 128mb drivers gedownload en gerunt waarbij ik de melding kreeg dat er geen matrox spul aanwezig is in mijn systeem.
- Van de site van matrox verschillende Parhelia APV drivers gedownload en gerunt waarbij ik de melding kreeg dat het niet mogelijk was om het programma te runnen.
- Uit de microsoft catalogus verschillende Parhelia 128mb drivers gedownload en geprobeerd te runnen maar hierbij krijg ik ook de melding dat er geen matrox spul aanwezig is in mijn systeem.

Heb ik iets over het hoofd gezien? Ik krijg onderhand namelijk de indruk dat ik toch een ander kaartje moet aanschaffen omdat deze gewoon niet met Windows 7 om kan gaan ofso.... :?

Life is too short to drink bad whisky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Windows XP x64
Windows XP
Windows Vista x64
Windows Vista
Windows Server 2008 x64
Windows Server 2008 R2
Windows Server 2008
Windows Server 2003 x64
Windows Server 2003
Windows NT4.0
Linux 64-bit
Linux

welke versie heb je gekozen ? w7 zie ik niet maar dan zou ik de 2008 proberen ovso

en heb je de prerequisites gelezen ?

Windows Certified (WHQL) XDDM SE driver

Requires MS Hotfix or SP1 for Server 2008 R2 support
Requires SP2 for Server 2008 R1
see release notes

of

see release notes

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
fish schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 01:02:
Windows XP x64
Windows XP
Windows Vista x64
Windows Vista
Windows Server 2008 x64
Windows Server 2008 R2
Windows Server 2008
Windows Server 2003 x64
Windows Server 2003
Windows NT4.0
Linux 64-bit
Linux

welke versie heb je gekozen ? w7 zie ik niet maar dan zou ik de 2008 proberen ovso

en heb je de prerequisites gelezen ?

Requires MS Hotfix or SP1 for Server 2008 R2 support
see release notes

of

see release notes
Alle vetgedrukte heb ik geprobeerd, allemaal zonder resultaat. :|

En wat zijn de prerequisites? Betekend dit dat ik MS Hotfix moet downloaden ofso?

Normaal lukt het me altijd om iets in compatibiliteitsmodus te runnen (soms na een beetje stoeien welke versie en welk besturingssysteem) maar dit keer echt niet. Toch geeft Windows aan via apparaatbeheer - driver update dat ik em in compatibiliteitsmodus moet runnen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wat moet je trouwens met dat stuk antiek in je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vistiaantje schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 01:16:
[...]

Alle vetgedrukte heb ik geprobeerd, allemaal zonder resultaat. :|
64 en 32 door elkaar ? is je os 32 of 64
En wat zijn de prerequisites?
https://www.google.nl/sea...ei=x5vpUqL-O6etiAeBmoHQBg
Betekend dit dat ik MS Hotfix moet downloaden ofso?
ja
Normaal lukt het me altijd om iets in compatibiliteitsmodus te runnen (soms na een beetje stoeien welke versie en welk besturingssysteem) maar dit keer echt niet. Toch geeft Windows aan via apparaatbeheer - driver update dat ik em in compatibiliteitsmodus moet runnen, toch?
kweenie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Whatson schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 01:19:
Wat moet je trouwens met dat stuk antiek in je PC?
Vistiaantje schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 00:40:
Ik heb in mijn huidige systeempje (specs in handtekening) het volgende kaartje geprikt zodat ik een vierde scherm aan kan sluiten zodat ik daarop mijn systeem kan monitoren tijdens het gamen.

[...]
Lijkt me duidelijk?! Verder had ik dit kaartje nog liggen dus waarom niet proberen?!
Inderdaad allebei geprobeerd, ik heb Win7 Ultimate 64 bit, had ik inderdaad even moeten melden. Ik ga nu even naar die MS Hotfix kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Ik heb de laatste hotfixes gedaan, oftewel de optionele updates in Win7 gedaan die ik kon vinden door hotfix windows 7 te googlen. Maar nog steeds geen succes met de drivers.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er zijn 1000 hot fixes je moet kijken voor de exacte link op de site die ik heb gequote ...

(de site waar je drivers staan dus)

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 30-01-2014 19:14 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
fish schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:08:
Er zijn 1000 hot fixes je moet kijken voor de exacte link op de site die ik heb gequote ...

(de site waar je drivers staan dus)
Het spijt me maar ik weet niet welke website je bedoeld, die van Matrox zelf?

Ik heb via deze pagina een hotfix gedownload en geprobeerd te installeren, zowel de ia64 versie als de x64 versie en bij beide krijg ik de melding dat de fix niet 'applicable' is op mijn huidige besturingsysteem.

Ik snap er zelf helemaal niks meer van, heb de hele matrox site afgezocht naar mijn idee, google afgezocht. Dus ik denk dat ik maar op zoek moet gaan naar een ander kaartje want als ik na in totaal 8 uur intensief zoeken nog steeds geen goede software heb gevonden om em te herkennen weet ik het ook niet meer...

Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor de moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 2008 is op Vista gebaseerd, Windows 2008 R2 is op Windows 7 gebaseerd.

Een link naar de verschillende drivers die beschikbaar zijn. Dit zijn de drivers voor Windows 2008 R2 en er staat bij wat er nog extra nodig is. Echter, dit geldt wel voor Windows 2008 R2. Het is natuurlijk maar de vraag of het ook met Windows 7 werkt.

Ik zou Matrox een berichtje sturen. Dat kan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 23:53
vista 64 driver (of 2008 server) unzippen naar een map
bij apparaatbeheer, graphics card met uitroeptekentje: stuurprogramma bijwerken
*handmatig zoeken
*ik wil zelf kiezen
*bladeren
naar je unzipped map gaan waar je inf bestand is (mtxparh.inf?)

zo dwing je een computer een bepaalde driver te pakken

[ Voor 22% gewijzigd door ajouin op 30-01-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:35:
Windows 2008 is op Vista gebaseerd, Windows 2008 R2 is op Windows 7 gebaseerd.

Een link naar de verschillende drivers die beschikbaar zijn. Dit zijn de drivers voor Windows 2008 R2 en er staat bij wat er nog extra nodig is. Echter, dit geldt wel voor Windows 2008 R2. Het is natuurlijk maar de vraag of het ook met Windows 7 werkt.

Ik zou Matrox een berichtje sturen. Dat kan hier.
Ik heb het volgende gedaan:
  • De drivers voor Windows 2008 R2 van jouw link gedownload en geprobeerd te installeren --> foutmedling: kan geen matrox hardware vinden.
  • De fix die bij je link stond voor de driver (zie vorige punt) gedownload en unzipt en geprobeerd te installeren --> foutmelding: deze software is niet 'applicable', dus werkt ook niet.
ajouin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:52:
vista 64 driver (of 2008 server) unzippen naar een map
bij apparaatbeheer, graphics card met uitroeptekentje: stuurprogramma bijwerken
*handmatig zoeken
*ik wil zelf kiezen
*bladeren
naar je unzipped map gaan waar je inf bestand is (mtxparh.inf?)

zo dwing je een computer een bepaalde driver te pakken
Wat ik heb gedaan:
  • De aangegeven driver gedownload
  • Jouw gequote stappen gevolgd --> foutmelding: Windows kan geen driver software vinden voor het apparaat
  • Verschillende 64 bits drivers geprobeerd maar allemaal met dezelfde foutmelding als resultaat
Het meest rare vind ik dat ik de hotfix niet kan installeren. De naam van het unzipte bestand is Windows6.1-KB980731-x64.msu, bij het type (Verkenner) staat dat het een Microsoft Update Standalone Package is. Deze kan ik dus niet in compatibiliteitsmodus draaien, wat ook wel logisch is.

Mijn computer herkend overigens wel dat het een Matrox Parhelia APVe is, hoe raar dat ook klinkt. Ik heb namelijk het kaartje gedeinstalleerd via apparaatbeheer en daarna de pc opnieuw opgestart. Dan krijg je een venster met dat windows gaat proberen de drivers te installeren (wat natuurlijk weer niet lukte) en in dat venster stond Matrox Parhelia APVe vermeld.

Verder heb ik nog Microsoft Fix It gedraaid (ja je weet maar nooit, wanhoopsdaad) maar ook die kan geen driver installeren voor het kaartje. }:|

Doe ik het ergens fout? Ligt het aan mijn Windows? Is er een manier om te onderzoeken waar het probleem ligt? Een eliminatiemethode? (als ik het goed heb... :9 )

Pagina: 1