Overclock advies

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:41
Goedeavond,

Ik heb een verzoek, dus ben benieuwd of iemand de tijd wilt nemen om mij daarbij te helpen.

Ik heb weinig tot geen ervaring met overclocken, wil nu kijken tot hoever mijn kaart valt te overclocken.
Ik heb wat filmpjes bekeken, waarbij mensen steeds het een beetje bij beetje over. Nu wil ik dat doen met mijn R9 290 Tri-X kaart, dus hierbij graag hulp nodig.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:34
Ik zou zelf ook even wat uit zoeken als ik jou was. Ik acht de kans klein dat iemand hier een heel stappenplan voor je gaat maken?
Misschien kun je met specifieke vragen over wat je niet weet? Of het stappenplan wat je nu voor ogen hebt mededelen?
Post is nu wel erg mager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Nou, met voltages heb ik totaal geen ervaring.

Met Afterburner Pas ik de Core Clock MHZ en de Memory clock MHZ Steeds met 10-50 bij, dan draai ik een stress programma om te zien of ik geen artifacts krijg. Alleen weet niet of ik daarbij ook de Power Limit moet aanpassen of voltage.

Is dat wat duidelijker of heb je meer info nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:37
Power limit gewoon omhoog gooien, hiermee verhoog je het maximale stroomverbruik van de kaart.
Laat het Memory maar zitten, een 290 heeft al een snelle geheugenbrandbreedte dat het niet echt zin heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Met hoeveel omhoog?

Maximale of een met een bepaald aantal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
De kaart gebruikt dit extra vermogen past als hij het nodig heeft, gewoon naar +20%(wat volgens mij de max is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Kan door tot +50, daarnaartoe schroeven dan denk ik. Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Nog een vraag, hoeveel minuten moet ik aanhouden bij een test om te zien dat het goed gaat en dan vervolgens er wat bij kan schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
20-30 lijkt me al voldoende.
Ik draai zelf altijd gewoon een test 3dmark als dat stabiel is ga ik gewoon gamen en kom ik er wel achter of hij verder goed draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40
Garry's mod gaf bij mij direct artefacts als ik iets te hoog ingesteld had.
Verder zijn 3dmark vantage en 3dmark 11 ook best handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23
!mark schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:52:
20-30 lijkt me al voldoende.
Ik draai zelf altijd gewoon een test 3dmark als dat stabiel is ga ik gewoon gamen en kom ik er wel achter of hij verder goed draait
Exact, die ellenlange stresstests die sommigen uitvoeren lijken me erg nutteloos en slecht voor de energierekening en de kaart.

Gewoon een stukje overklokken en 3dmark draaien.
Als 3dmark stabiel is gewoon gaan gamen, mocht ie toch een keer wat artefacts geven of crashen zet je hem een klein stukje terug (of als de temps goed zijn het voltage net wat hoger).

Ik zou voor het overklokken gewoon wat youtube filmpjes bekijken, daar moet genoeg op staan over bijvoorbeeld MSI afterburner.
YouTube: R9 290 overclock

PS: ik neem aan dat je voeding wel toereikend is? Zeker wanneer je het voltage gaat verhogen kan de kaart zomaar 50-100W meer gaan verbruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 29-01-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

mitsumark schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:26:
[...]

Exact, die ellenlange stresstests die sommigen uitvoeren lijken me erg nutteloos en slecht voor de energierekening en de kaart.

Gewoon een stukje overklokken en 3dmark draaien.
Als 3dmark stabiel is gewoon gaan gamen, mocht ie toch een keer wat artefacts geven of crashen zet je hem een klein stukje terug (of als de temps goed zijn het voltage net wat hoger).

Ik zou voor het overklokken gewoon wat youtube filmpjes bekijken, daar moet genoeg op staan over bijvoorbeeld MSI afterburner.
YouTube: R9 290 overclock

PS: ik neem aan dat je voeding wel toereikend is? Zeker wanneer je het voltage gaat verhogen kan de kaart zomaar 50-100W meer gaan verbruiken.
nee nee mark, das onzin.
Ik heb gekeken en het overclocken van de r9 290 met behulp van amd overdrive is echt slecht slecht slecht. Daar wordt je OC standaard voordat je boot al geapplied en oc3d of w/e die website was kreeg hun pc niet eens meer geboot.
Mijn guide is beter IMO.
Frozen in "AMD Radeon R9 Ervaringen - Deel 1"

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Gewoon msi afterburner (of gputweak/trixxx als je dat fijner vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

!mark schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:43:
Gewoon msi afterburner (of gputweak/trixxx als je dat fijner vind)
Ab all the way.

Ik heb overigens gevraagd of er een AMD GPU overclock topic kon komen maar daar is nog niet op gereageerd. Als er morgen niets is ga ik ff een mailtje naar Zeef sturen o.i.d. misschien dat hij wat meer duidelijkheid kan geven.

Want we hebben een ervaringen topic waar nu eigenlijk het overclock gebeuren in wordt besproken.
Nee weet je wat, we maken gewoon een amd overclock topic.
Ik ga even schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Okee heren hij is gemaakt:
Frozen in "AMD GPU overclocktopic"

Zie jullie daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dan kan deze ook dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.