Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptopadvies

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi,

Ik heb al 2 jaar een MBP, maar omdat alles hier nu Android/Windows/Linux is en ik heb dus niet veel meer gebruik gaat ie er uit. Voor mijn eigen bedrijf is het handig om een laptop bij de hand te hebben maar ik doe er niet veel spannends op :

- Putty
- RDP
- Mail/tekstverwerken/enz
- Soms een filmpje of wat muziek

Nu zag ik de Lenovo S440 (http://shop.lenovo.com/nl/en/laptops/thinkpad/s-series/s440/). Leuke laptop en niet al te duur (het instapmodel dan). Ik wil de prijs graag onder de 700 euro houden. Zijn er mensen die nog goede tips hebben of slechte of juist goede ervaringen met die Lenovo?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Kijk eens naar de Lenovo E540, is iets groter en geen ultrabook, maar voor het geld haal je wel wat meer specs binnen. Volgens mij zit je inclusief korting rond de 700,- met:

i5 mobile processor (tegenover de i5Ultra Low Voltage in de S440)
Nvidea GT740M videokaart
8GB werkgeheugen (tegenover 4gb)
Full HD scherm (tegenover HDready resolutie)

Dan heb je echt een mooi laptopje met een goede bouwkwaliteit.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Wat maartjepaartje zegt. Het grote verschil tussen de S440 en de E540 is de mobiliteit. De E540 is een stuk groter, zwaarder en lomper dan de S440. Die laatste heeft ook een betere batterij en een lege batterij laadt razendsnel op (binnen een uur).

Afhankelijk dus waarvoor je je laptop gebruikt: Veel meeslepen en zonder stroom gebruiken: S440. Meestal thuis op tafel/bureau en stroom in de buurt: E540

Mijn ervaring met Lenovo (ik heb de S440) is dat als je bestelt op de website het best lang duurt voordat je de laptop hebt. Verder heb ik driver problemen gehad met de grafische kaarten, die nog niet opgelost zijn (ik draai nu op de interne kaart en update niet naar nieuwe drivers). Best onhandig dat je niet even terug kan gaan naar de winkel, maar ik vind het verder niet erg om een beetje te tweaken. Ik kan Lenovo toch aanraden want het zijn super laptops voor die prijs. Als je je laptop samenstelt krijg je momenteel 7% korting met code aff1nl. Let op dat je bij het samenstellen wel kiest voor een US toetsenbord met EU indeling. Standaard staat de NL indeling ingesteld en die is best irritant. :F

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• DennusB
  • Niet online
Streup schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:00:
Wat maartjepaartje zegt. Het grote verschil tussen de S440 en de E540 is de mobiliteit. De E540 is een stuk groter, zwaarder en lomper dan de S440. Die laatste heeft ook een betere batterij en een lege batterij laadt razendsnel op (binnen een uur).

Afhankelijk dus waarvoor je je laptop gebruikt: Veel meeslepen en zonder stroom gebruiken: S440. Meestal thuis op tafel/bureau en stroom in de buurt: E540

Mijn ervaring met Lenovo (ik heb de S440) is dat als je bestelt op de website het best lang duurt voordat je de laptop hebt. Verder heb ik driver problemen gehad met de grafische kaarten, die nog niet opgelost zijn (ik draai nu op de interne kaart en update niet naar nieuwe drivers). Best onhandig dat je niet even terug kan gaan naar de winkel, maar ik vind het verder niet erg om een beetje te tweaken. Ik kan Lenovo toch aanraden want het zijn super laptops voor die prijs. Als je je laptop samenstelt krijg je momenteel 7% korting met code aff1nl. Let op dat je bij het samenstellen wel kiest voor een US toetsenbord met EU indeling. Standaard staat de NL indeling ingesteld en die is best irritant. :F
Thanks voor je goede advies en de kortingscode. Erg handig! Enig idee tot wanneer die korting loopt?

Edit :

Ik heb hem nu zo geconfigureerd :
ThinkPad E540
Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
Windows 8 64
E540 15.6WHD, NW AG Black
E540 Intel
4GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
E540 UltraNav without FPR PC
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
DVD Recordable 8x Max Dual Layer
6 cell Li-Ion Battery 48WH - 75+
Intel WL-N 7260 BT
No Mobile Broadband support
1 Year Depot or Carry-in
Voor 582 euro. Dat is best een mooie deal toch?

[ Voor 15% gewijzigd door DennusB op 30-01-2014 11:39 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou nog 2 dingen aanpassen als ik jou was:
- het scherm: Kies voor het full hd scherm, aangeduid als 15.6FHD
- Finger Print Reader: je kan er zo'n vingerafdrukscanner bij kiezen, E540 UltraNav with FPR PC

Het betere scherm kost iets extra, maar dat bied heel veel voordeel en is zeker het geld waard.
De finger print reader kost niks extra, maar het is best handig heb ik zelf gemerkt (bij een andere laptop weliswaar).

• DennusB
  • Niet online
Jornv schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:43:
Ik zou nog 2 dingen aanpassen als ik jou was:
- het scherm: Kies voor het full hd scherm, aangeduid als 15.6FHD
- Finger Print Reader: je kan er zo'n vingerafdrukscanner bij kiezen, E540 UltraNav with FPR PC

Het betere scherm kost iets extra, maar dat bied heel veel voordeel en is zeker het geld waard.
De finger print reader kost niks extra, maar het is best handig heb ik zelf gemerkt (bij een andere laptop weliswaar).
Thanks voor je tips. Dan word het dus dit :
Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
Windows 8 64
E540 15.6WFHD, NW AG Black
E540 Intel
4GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
E540 UltraNav with FPR PC
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
DVD Recordable 8x Max Dual Layer
6 cell Li-Ion Battery 48WH - 75+
Intel WL-N 7260 BT
No Mobile Broadband support
1 Year Depot or Carry-in
Voor 623 (korting is er dan al af). Is vrij netjes toch ? :D

• Streup
DennusB schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:50:
[...]

Thanks voor je tips. Dan word het dus dit :

[...]

Voor 623 (korting is er dan al af). Is vrij netjes toch ? :D
Aangezien je toch een mooie deal hebt en een budget van 700 euro zou ik ook de 16 gb M.2 SSD toevoegen en de grote batterij. Dan zit je nog onder de 700 euro en zijn best nuttige toevoegingen die je later niet zo snel meer toepast.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• DennusB
  • Niet online
Streup schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:52:
[...]

Aangezien je toch een mooie deal hebt en een budget van 700 euro zou ik ook de 16 gb M.2 SSD toevoegen en de grote batterij. Dan zit je nog onder de 700 euro en zijn best nuttige toevoegingen die je later niet zo snel meer toepast.
Maar wat moet ik met een 16GB SSD? :/

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Dat is een ssd die probeert de data die je het meest gebruikt voor je klaar te zetten zodat je die data met ssd snelheid kan benaderen. Het is lang niet zo goed als een ssd, maar het is volgens mij merkbaar sneller dan enkel een hdd (ik heb geen ervaring met dit soort oplossingen).

• DennusB
  • Niet online
Jornv schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:59:
Dat is een ssd die probeert de data die je het meest gebruikt voor je klaar te zetten zodat je die data met ssd snelheid kan benaderen. Het is lang niet zo goed als een ssd, maar het is volgens mij merkbaar sneller dan enkel een hdd (ik heb geen ervaring met dit soort oplossingen).
Ah oke :) Nu maar hopen dat dat ook onder Linux werkt want grote kans dat dat er op komt :P

• Streup
Dat zou moeten kunnen klik

• DennusB
  • Niet online
Cool, ziet er goed uit :) Ga hem morgen maar bestellen dan!! Thanks voor het advies allemaal :D

Verwijderd

Als ik je nog een last minute advies mag geven:

Laat de caching ssd zitten en bestel inplaats hiervan 8GB aan RAM geheugen (1x SODIMM). Dan ben je mijn inziens toch wat meer toekomstbestendig met de laptop. Als je echt een SSD wilt kun je die er later zelf altijd nog inbouwen als je daar weer budget voor hebt. Die 16GB .. tsja leuk dat je bestanden iets sneller laden, maar je kan er geen besturingssysteem op zetten dus zaken als software snel opstarten of snel opstarten zullen er nog niet echt bij zijn.

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Hallo,

Ik heb een E540, na 12 dagen zat ik met een kapot moederbord te kijken. Nu komen ze hem binnenkort ophalen en krijg ik m'n geld terug. Op internet heb ik kunnen vinden dat dit probleem vaker voorkomt bij dit type laptop.
Vond het verder wel een erg fijne laptop. Misschien een goed idee om de WIFI kaart te upgraden, dit had ik wel gedaan en nog nooit zo'n goede verbinding gehad op plaatsen waar ik normaal een erg slechte verbinding had.

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:54:
Als ik je nog een last minute advies mag geven:

Laat de caching ssd zitten en bestel inplaats hiervan 8GB aan RAM geheugen (1x SODIMM). Dan ben je mijn inziens toch wat meer toekomstbestendig met de laptop. Als je echt een SSD wilt kun je die er later zelf altijd nog inbouwen als je daar weer budget voor hebt. Die 16GB .. tsja leuk dat je bestanden iets sneller laden, maar je kan er geen besturingssysteem op zetten dus zaken als software snel opstarten of snel opstarten zullen er nog niet echt bij zijn.
Thanks voor je advies. Heb hem idd maar met 8GB besteld :)

• DennusB
  • Niet online
Beetje jammer dat de leverdatum nu al is verschoven naar 18-2-2014 :( Vind ik erg slecht van Lenovo. Zit er bijna over te denken hem toch maar te annuleren, maar ja, wat ga ik dan halen? :P

Verwijderd

Ach joh .. die 8 dagen kun je toch nog wel wachten? Ik denk niet dat je een soort gelijke laptop haalt voor dezelfde prijs .. Tenzij je de laptop meteen nodig hebt, maar dan vraag ik me überhaupt af waarom je niet meteen naar de Media Markt gelopen bent en de eerste de beste laptop hebt gekocht die je tegenkwam.

Leverdatum die verschoven wordt .. tsja, kan iedereen een keer overkomen.
Pagina: 1