• reinderhoekstra
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-01-2025
Mede-auteur:

Verwijderd

:)Fbeste tweakers.

ik heb sins kort een nieuwe pc gekocht

Moederborden: MSI Z87-G41 PC Mate
Videokaarten: Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC
Voedingen: Seasonic M12II 520W

ik heb nu een opstelling met 1x 24 inch en 1x 18 inch
maar nu wil ik 1x 24 inch en 2x 18 inchaansluiten maar dat onderstuent mijn video kaart niet

dus nu de vraag is het mogelijk met mijn videokaart om 3 beeldschermen op aan te sluiten of moet ik er een andere bij kopen
zo ja welke video kaart dan?

mgv
reinder :w

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

vaak moet je dan een [actieve?] DP naar HDMI/DVI adapter gebruiken. Het gros van de videokaarten ondersteunt niet meer dan 2 schermen op DVI/HDMI.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:51:
vaak moet je dan een [actieve?] DP naar HDMI/DVI adapter gebruiken. Het gros van de videokaarten ondersteunt niet meer dan 2 schermen op DVI/HDMI.
Deze adapter: http://tweakers.net/pricewatch/267198/sapphire-active-displayport-naar-dvi-adapter.html

En dan de andere twee beide op dvi zetten of eentje op hdmi en de ander op dvi en dan moet het zaakje werken. :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 22:47

M2M

medicijnman

belangrijkere vraag is welke aansluitingingen de TS op zijn beeldschermen heeft. Als de 2 18" exemplaren enkel analoge ingangen hebben zal de TS alsnog een converter of 2e videokaart nodig hebben.

Vraag 2 is of je je spelletjes op alle 3 de schermen afgebeeld wil hebben, of dat de extra schermen enkel voor "erbij" zijn.

-_-

• reinderhoekstra
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-01-2025
hoi

ik heb 2x een 18 inch beeld schelm met alleen VGA aansluiuting
mijn 24 inch is met VGA, DVI en HDMI

ik wil mijn 24 inch alleen gebruiken om te gamen en de ander voor er bij.

mvg Reinder

Verwijderd

Je kan de 18" schermen met een convertor blokje (dvi-vga, heb je bij je videokaart gekregen misschien) en een vga kabel op je videokaart aansluiten en dan met deze adapter en een hdmi kabel je 24" scherm aansluiten. d:)b

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
Ik denk niet dat je 2 analoge schermen kunt aansluiten op 1 videokaart zonder dure converter.

Als je niet gaat gamen op alle 3 de schermen en het gaat puur om het aansluiten kun je een willekeurig goedkoop kaartje erbij zetten.

Wil je wel gamen op 3 schermen zul je toch moeten kijken naar schermen met een digitale ingang.

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:24
mitsumark schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:35:
Ik denk niet dat je 2 analoge schermen kunt aansluiten op 1 videokaart zonder dure converter.

Als je niet gaat gamen op alle 3 de schermen en het gaat puur om het aansluiten kun je een willekeurig goedkoop kaartje erbij zetten.

Wil je wel gamen op 3 schermen zul je toch moeten kijken naar schermen met een digitale ingang.
Ik heb twee vgas op een kaart en dat werkt prima.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Op deze kaart kan slechts op 1 van de 2 DVI-poorten een adapter naar VGA. De volgende oplossing lijkt mij de meest handige:
DVI-I -> VGA (goedkoop blokje)
DisplayPort -> VGA (zijn wat duurdere converters, euro of 25, alsnog goedkoper dan een goedkope videokaart)
DVI-D (enkel kabel naar het scherm)

• masterdog999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
zou een active minidisplayport-hdmi ook goed zijn zoals deze:
pricewatch: Club3D miniDisplayPort to Active HDMI 3D Cable

want ik heb nog 30 hdmi kabels liggen maar geen dvi kabels ik heb geen zin om nu ook nog 45 euro aan kabels uit te geven
Pagina: 1