Hallo allen,
Ik ben op zoek naar een goede en snelle PC ter vervanging van mijn huidige pc (Dell Dimension E520 (1 gb RAM
)) waar ik de komende jaren vooruit mee kan. Deze zal ik vooral gaan gebruiken voor schoolprojecten en games zoals Minecraft, Modern Warfare 3, Black Ops 2 en Battlefield 3/4. Het liefst zou ik hierbij vloeiend op medium-high settings spelen op deze monitor: Medion 19'' TFT Flat Pro. Upgrade naar FullHD-monitor mogelijk. Ik ga niet meer dan 1 monitor gebruiken.
Intern geheugen van 8gb is genoeg, neem ik aan. Verder hecht ik niet bijzonder veel waarde aan energieverbruik en geluid (liefst wel losse processorkoeler). SSD hoeft ook niet persé, meer dan 500gb opslag is niet nodig. Strakke kast is een must. Het moederbord hoeft niet vol gimmicks te zitten die ik toch niet gebruik. Overclocken ben ik voorlopig niet van plan.
Geen merkvoorkeur, maar liefst het meeste 'bang for the buck'.
Mijn budget hiervoor is maximaal €600 (excl randapparatuur en windows). Misschien zet ik er wel Linux OS op, heb alleen geen idee hoe dat moet en of ik dan nog wel games zou kunnen spelen.
Ikzelf heb al wat lopen uitdokteren en kwam tot dit lijstje. VOEDING ONTBREEKT NOG! Is er iets overkill of is er een bottleneck? Persoonlijk twijfel ik het meest aan het MoBo.
Misschien als GPU een GTX 660?
Alvast bedankt voor advies!
Ik ben op zoek naar een goede en snelle PC ter vervanging van mijn huidige pc (Dell Dimension E520 (1 gb RAM
Intern geheugen van 8gb is genoeg, neem ik aan. Verder hecht ik niet bijzonder veel waarde aan energieverbruik en geluid (liefst wel losse processorkoeler). SSD hoeft ook niet persé, meer dan 500gb opslag is niet nodig. Strakke kast is een must. Het moederbord hoeft niet vol gimmicks te zitten die ik toch niet gebruik. Overclocken ben ik voorlopig niet van plan.
Geen merkvoorkeur, maar liefst het meeste 'bang for the buck'.
Mijn budget hiervoor is maximaal €600 (excl randapparatuur en windows). Misschien zet ik er wel Linux OS op, heb alleen geen idee hoe dat moet en of ik dan nog wel games zou kunnen spelen.
Ikzelf heb al wat lopen uitdokteren en kwam tot dit lijstje. VOEDING ONTBREEKT NOG! Is er iets overkill of is er een bottleneck? Persoonlijk twijfel ik het meest aan het MoBo.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 131,10 | € 131,10 |
| 1 | Gigabyte GA-78LMT-USB3 | € 47,- | € 47,- |
| 1 | MSI R9 270X GAMING 2G Battlefield 4 | € 179,80 | € 179,80 |
| 1 | WD Blue WD5000AAKX, 500GB | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 34,65 | € 34,65 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 533,35 | |
Misschien als GPU een GTX 660?
Alvast bedankt voor advies!
V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD