Ik heb een paar (misschien stomme) vragen over het gebruik van een peltier op mijn duron. Ik heb hier in arnhem een electronicazaak gevonden die de volgende peltiers heeft:
1. 6A*15.4V voor 30 piek
2. 3A*15.4V voor 25 piek
volgens mij komt de bovenste op 72Watt bij 12V en de onderste op 36 watt(met mn nnatuurkundige brein
).klopt dit? Ik vond het nl. nogal goedkoop. Hoeveel graden zou ik icm een FOP32 op onderstaande cpu ervan af kunnen halen?
-Wat voor een isolatie moet ik gebruiken om de peltier te isoleren? IK kan die kit van oc-shop gebruiken maar die kost 27 piek. Is er een goedkoper alternatief?
-hoe zit het precies met de bevestiging, heb ik een copper spacer nodig? en hoe zet ik het blok erop, gezien het fijt dat er nu een extra ding tussen de cpu en de de koeler zit.
-Hij was volgens mij ongeveer 3x3 cm kan dit? is dit voldoende.
-dit is dus wel een beetje lowbudget en dat wilde ik graag zo houden
zeg dit keer aub geen search, heb ik gebruikt, maar ik zat ook met het wattage e.d.
1. 6A*15.4V voor 30 piek
2. 3A*15.4V voor 25 piek
volgens mij komt de bovenste op 72Watt bij 12V en de onderste op 36 watt(met mn nnatuurkundige brein
-Wat voor een isolatie moet ik gebruiken om de peltier te isoleren? IK kan die kit van oc-shop gebruiken maar die kost 27 piek. Is er een goedkoper alternatief?
-hoe zit het precies met de bevestiging, heb ik een copper spacer nodig? en hoe zet ik het blok erop, gezien het fijt dat er nu een extra ding tussen de cpu en de de koeler zit.
-Hij was volgens mij ongeveer 3x3 cm kan dit? is dit voldoende.
-dit is dus wel een beetje lowbudget en dat wilde ik graag zo houden
zeg dit keer aub geen search, heb ik gebruikt, maar ik zat ook met het wattage e.d.