Toon posts:

[MacBook Air] Welke uitvoering kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben aan het kijken om mij een MacBook Air (13") aan te schaffen, alleen weet ik niet goed welke hardware ik erbij moet pakken. Ik twijfel over 3 dingen:
- 128GB of 256GB harde schijf?
- i5- of i7-processor?
- 4GB of 8GB RAM?

Ik gebruik dagelijks mijn laptop voor de alledaagse dingen: facebook, youtube, met Word en Excell een beetje werken, muziek luisteren via iTunes, en ik kijk ook geregeld films (deze heb ik op een externe schijf staan), ... .1 à 2 keer per maand maak ik ook eens een flyer of iets dergelijk in Photoshop. Dat is zowat hetgene ik met een laptop doe.

Heeft iemand misschien tips of ervaring hiermee, en kan iemand me vertellen wat ik het beste kies?

Alvast bedankt,
Maartnn3293

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-01 21:06
Welkom op GoT :w

Aangezien het gaat om aankoopadvies, een schopje naar LAA :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:34:
Welkom op GoT :w

Aangezien het gaat om aankoopadvies, een schopje naar LAA :)
Oeps, dankje! :)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik zou in jouw geval gaan voor:
I5 processor, duurdere versie heeft voor jouw gebruik geen toegevoegde waarde
8GB zodat je laptop wat toekomstbestendiger is
128GB SSD is meer dan genoeg wanneer je grote data extern opslaat en niet al te veel installeert

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:22
Gezien je gebruik lijkt mij de goedkoopste uitvoering prima.

De 128gb harde schijf is wat krapjes, maar zolang je daar je muziek en films niet op opslaat gaat het prima.
Geheugen van 4GB klinkt misschien wat klein, maar ik zelf zou bovenstaand advies juist niet opvolgen: doe mij maar niet "toekomstbestendig", maar juist iets waarvan ik weet dat het nu en voorlopig wel voldoet. Zo draai ik prima op mijn Mac met 4GB ram wel 3x Windows gevirtualiseerd, in combinatie met allerhande andere programma's.

Ik zeg de goedkope dus. Heb er zelf, met mijn 2011 model geen spijt van gehad.