gezocht: netwerk management software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik ben voor mijn werk op zoek naar het volgende:
Een grafische tool waarmee iemand met basis netwerk kennis een switch van een willekeurig merk kan configureren.

Voorheen hadden wij de Cisco Network Assistant, daar velen verguisd, maar collega's konden daar goed mee uit de voeten. kortom een best aardige oplossing.
Maar nu hebben wij ook switches van Dell ( FTOS ) en die zijn daar niet mee te managen.
De Dell tool Open network manager is werkelijk een draak van een pakket en maakt het eerder moeilijker dan makkelijker. Dat lijkt eerder gericht om vele switches ineens uit te rollen, ipv makkelijk beheer en grafisch een overzicht.

Weet iemand iets ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
WhatsUp Gold of iets van Solarwinds. Het eerste doet vooral monitoring, het tweede configuration management.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Puppet, voor Cumulus (https://projects.puppetlabs.com/issues/21260)

Cumulus draait binnenkort wel op Force10 doosjes:http://cumulusnetworks.com/press_releases/detail/20140128-cumulus-networkstm-announces-partnership-and-distribution-agreement-with-dell/

Wel flinke change, dus hoeverre dit haalbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Putty ;-) Ook een grafische tool in de vorm van pixeltjes die letters vormen ;)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met basis netwerkkennis krijgt de configuratie van switches met welgeteld 2 besturingssystemen ook wel via de webinterface - hier en daar aangevuld met een beetje cli - ook wel voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
InfoBlox Switchport manager kan dan misschien wel wat voor je zijn:
http://www.infoblox.com/p...ation/switch-port-manager

Daarnaast gebruiken wij zelf een zelfgeschreven php/mysql tool die op deze link te krijgen is. https://code.google.com/p...nt-en-administratie-tool/

Benieuwd wat er verder nog voor reacties gegeven worden :) altijd leuk om nieuwe tools te leren kennen...

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:08
Putty (en eventuele webinterface voor de basis zaken) + visio? Dat zijn denk ik de meest gebruikte tools :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar als je niet met een CLI om kunt gaan hoor je volgens mij ook zeker niet aan switches te prutsen. Iemand met basiskennis van netwerken kan zeker in een pro omgeving meer stukmaken dan goed doen lijkt me.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:19:
Nofi, maar als je niet met een CLI om kunt gaan hoor je volgens mij ook zeker niet aan switches te prutsen. Iemand met basiskennis van netwerken kan zeker in een pro omgeving meer stukmaken dan goed doen lijkt me.
Ligt er een beetje aan wat je verstaat onder "basiskennis". Zolang daar maar bijhoort, dat je weet wat je zeker NIET moet doen, kun je zo iemand best bepaalde eenvoudige dingen laten doen. Maar om zo iemand even aan de MST-config te laten sleutelen..... nee doe maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:35
Als ik dit zo lees wordt het misschien wel eens tijd om alle switches te vervangen door Meraki switches :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Dat zou wel meteen het hele probleem oplossen:)
Mikey! schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:30:
Als ik dit zo lees wordt het misschien wel eens tijd om alle switches te vervangen door Meraki switches :P

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:09
CORVETTE, ik hoop/verwacht dat je met aanvullende informatie komt en dat je zelf ook onderzoek doet.
We verwachten hier wat meer eigen inzet.
Anders is dit een erg mager topic en gaat het dicht.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1