Geachte lezer,
Ik ben momenteel met een budget build bezig.
Graag zou ik hiermee ook wat willen experimenteren met overlokken.
Ik had gelezen over ripple, wat volgens mij net zoiets is als voltage drop.
Het lijkt mij best belangrijk om dit zo laag mogelijk te houden als je wilt overlokken,
om zo preciezer de voltage af te geven(ik weet niet of dit klopt, puur redenatie aangezien de stroom eerst naar de mobo gaat)
Graag hoor ik wat belangrijk is bij een voeding voor het overclocken en wat goede modelen zijn,
let op het gaat hier om een budget build een €50 is maximaal, liever nog een paar knaken minder.
De setup van de pc is nog niet helemaal rond, ik verwacht een amd fx 4300 proccesor,
moederbord is ook nog niet bepaald.
bij de buren heb ik al een review gelezen met lage ripple waardes van voedingen,
echter weet ik niet zeker of dit erg belangrijk is voor een OC.
Ook weet ik niet veel over overige zaken m.b.t. stroom.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Ik ben momenteel met een budget build bezig.
Graag zou ik hiermee ook wat willen experimenteren met overlokken.
Ik had gelezen over ripple, wat volgens mij net zoiets is als voltage drop.
Het lijkt mij best belangrijk om dit zo laag mogelijk te houden als je wilt overlokken,
om zo preciezer de voltage af te geven(ik weet niet of dit klopt, puur redenatie aangezien de stroom eerst naar de mobo gaat)
Graag hoor ik wat belangrijk is bij een voeding voor het overclocken en wat goede modelen zijn,
let op het gaat hier om een budget build een €50 is maximaal, liever nog een paar knaken minder.
De setup van de pc is nog niet helemaal rond, ik verwacht een amd fx 4300 proccesor,
moederbord is ook nog niet bepaald.
bij de buren heb ik al een review gelezen met lage ripple waardes van voedingen,
echter weet ik niet zeker of dit erg belangrijk is voor een OC.
Ook weet ik niet veel over overige zaken m.b.t. stroom.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
[ Voor 14% gewijzigd door gearardihno op 29-01-2014 17:57 ]