RMA ontzettend vertraagd Lenovo Laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 20:09
Een Lenovo Thinkpad Yoga bestelt voor ong 1200 euro.

Ik ben student in Zweden maar wilde omwille van de prijs, 2 jaar garantie, kortingsactie en het toetsenbord de laptop ontvangen gedurende de kerstvakantie in Nederland.

Eerste week van de vakantie wordt hij geleverd en ik ben blij met het product onzettend blij. Echter heb ik de stomme fout gemaakt een "Nederlands-"toetsenbord te bestellen.

Niet wetende dat het echte Nederlandsetoetsenbord (wat de meerderheid in Nederland gebruikt) VS euro is.
Binnen een uur na ontvangst, gebeld en gemaild betreffende een RMA mogelijkheid.

"Geen probleem, wordt wel na kerst en misschien na nieuwjaar voltooid"

Das fijn voor mij dan kan ik toch nog enigzins wat tikken erop voor mijn studie.

Na kerst mailtje DHL wordt vrijdagmiddag 27 opgehaald.

De weken erna ik hoor maar niks en er wordt me tijdens bellen steeds toegezegd maakt u zich maar geen zorgen dit komt bij ons RMA verwerkings magazijn aan (Ingram Micro, Tilburg) en zodra dit verwerkt us duurt het 7 dagen voordat dit weer op uw rekening staat, (ze geven me zelfs de mogelijkheid om het product opnieuw te bestellen met dezelfde korting).

Ik ga niet boos worden aangezien de fout deels van mij is (al vraag ik me af hoeveel mensen denken als Nederlander wil ik geen Nederlands toetsenbord!) en ik heb mijn desktop hier in Zweden.

Nu heb ik na een maand te hebben gewacht mijn skype credit opgewardeerd en ben ik gaan bellen.

Er wordt nu hard eraan gewerkt via het Ierse hoofdkantoor (sympatiek persoon) en uiterlijk maandag wordt contact met mij opgenomen.

Ondertussen heb ik met DHL gebeld om te vragen hoe het met de levering is gegaan.

Zij gaven me leveringsdatum en tijd (30 dec, 11:10) en wie de krabbel had gezet.

Dit doorgespeeld naar Lenovo, Digitalriver webshop.

Nu zal het wel goed komen maar ik zit zeker nog een maand zonder laptop wss 2 (assemblage tijd duurt 2 tot 4 weken, geld overmaken zodat ik opnieuw kan bestellen etc.)

Nu is mijn vraag zou je kunnen pogen iets van compensatie aan te kaarten?

Ik had zo graag gewild dat je de laptop even naar een winkel bracht, ander toetsenbord erin en een dag later ophalen...

De laptop zelf is ongeëvenaard fijn, dun, licht en goed gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt zelf een fout gemaakt, of minimaal onvoldoende geïnformeerd en vraagt om een oplossing. De leverancier wil hier aan meewerken, en geeft aan dat het wel even gaat duren.

Waar wil je precies compensatie voor hebben?

Had je het onder wet koop op afstand geretourneerd en een nieuwe besteld, dan was je wellicht sneller klaar geweest, maar daar heb je niet voor gekozen :)

Een reparatie onder non-conformiteit moet voor de wet binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast opgelost worden. Maar hier is geen sprake van non-conformiteit ten opzichte van het overeengekomene, en gaat het dus om coulance.

Let wel, ik vind het niet netjes van leverancier en fabrikant dat ze je niet dit beeld vooraf hebben geschetst, en dat het zo lang duurt. Maar een compensatie is hier toch wel het andere uiterste. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

het echte Nederlandsetoetsenbord (wat de meerderheid in Nederland gebruikt) VS euro is.
Meest gebruikte is US - International (al dan niet met € ).
zodra dit verwerkt us duurt het 7 dagen voordat dit weer op uw rekening staat,
Misschien dat NL niet je moedertaal is, je verhaal is namelijk een beetje onduidelijk. Heb je om RMA (omruil toetsenbord) gevraagd of geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
Misschien was ik niet duidelijk in mijn verhaal (niet meer gewend om in het Nederlands te typen).

Waar de volledige schuld ligt valt over te twijfelen, onvolledige website (nl website is in het engels en voorbeelden oid van keyboard layout niet beschikbaar)

Maar goed een klant mag na levering een product weigeren als hij om wat voor reden het product niet meer wil hebben. Daar is dus ook geen punt over gemaakt, ze zijn alleen niet in staat om het lokaal (lees in Nederland) op te lossen en moet er dus een nieuwe besteld worden uit China.

Dus het probleem nu is dat de RMA die al in het begin langzaam verliep (tot daaraantoe geen probleem) nu nog meer vertraagd is omdat ze mijn bestelling kwijt zijn (tot nu toe nog niet gevonden, maar hij moet daar liggen, heeft DHL bevestigd) en dan pas (één maand later) begint de RMA procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Doel je met het toetsenbord op het 'Shift / Z' layout?

De 'echte' Nederlandse layout wordt bijna nergens gebruikt, 99% is VS/VS-int (evt met € teken).

Maar je bent nu in totaal 'pas' 4 weken verder? (minus feestdagen). Al snap ik niet helemaal wat je bedoelt met de 2-4 weken assemblagetijd, van wat is dat precies? Vraag je nu geld terug of een vervanging?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
Misschien dat NL niet je moedertaal is, je verhaal is namelijk een beetje onduidelijk. Heb je om RMA (omruil toetsenbord) gevraagd of geld terug?
<Ik spreek al 4.5 jaar geen Nederlands meer behalve 2x per jaar. Laat staan typen :) >

Mijn excuses, omruil was niet mogelijk dus daar heb ik me naar geschikt.

Echter wilde ik eerst een laptop voor het begin van mijn semester (kerstvakantie)
Daarna bereide ik me voor op een laptop iets later in het semester en nu zal het halverwege het semester zijn.

En loop ik met computerlabs tegen de lamp aan.

(splashtop naar desktop pc vanaf Nexus7 tijdens de les om R en office paket te gebruiken is niet ideaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
SinergyX schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:39:
Doel je met het toetsenbord op het 'Shift / Z' layout?

De 'echte' Nederlandse layout wordt bijna nergens gebruikt, 99% is VS/VS-int (evt met € teken).

Maar je bent nu in totaal 'pas' 4 weken verder? (minus feestdagen). Al snap ik niet helemaal wat je bedoelt met de 2-4 weken assemblagetijd, van wat is dat precies? Vraag je nu geld terug of een vervanging?
De enige manier om dezelfde laptop in handen te krijgen met juiste toetsenbord is om het geld terug te krijgen en hem alsnog te bestellen met het juiste toetsenbord.

Er is geen ander alternatief.

Ikzelf was trots erop om wat geld bij elkaar te hebben gespaard om een goede en in mijn opinie dure laptop te kopen.

Maar wanneer deze niet aankomt bij het terugzenden, dan heb ik niet de ballen om gelijk een nieuwe te bestellen voor hetzelfde bedrag omdat; "het allemaal wel goedkomt."

(De bevestiging van DHL dat er geleverd is heb ik pas sinds vandaag, ik vermoedde eerst dat het pakket niet was aangekomen.)

Ik wil graag een beetje dialoog over het feit dat mijn laptop binnen 3 dagen retour was verzonden en aangekomen dan binnen een week mijn geld overgemaakt had kunnen zijn en nu rond deze tijd +2 weken een nieuwe juiste laptop afgeleverd kunnen worden.

Nu zal dat zeker 3 tot 6 weken langer duren tenzij hij nog steeds niet in het magazijn wordt gevonden (maar dan ligt het probleem bij hen)

[ Voor 15% gewijzigd door Basilange op 29-01-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt ongeveer (nog steeds niet duidelijk) dat je dus aanspraak gemaakt hebt op koop op afstand. Dat betekent dat je volgens de wet binnen 30 dagen je geld terugkrijgt. Als er iets anders is afgesproken dan geld terug, dan is er dus niet ontbonden, en is er geen gebruik gemaakt van koop op afstand.

Echter, omdat je nog steeds compleet onduidelijk bent of je daadwerkelijk ontbonden hebt, of een omruiltraject bent ingegaan, zal je geen discussie kunnen starten over de tijden.

Sorry, maar mensen proberen met duidelijke antwoorden voor je te komen, en het enige wat je geeft is meer onduidelijkheid, en daar bovenop de wens het over het iets te hebben waar je het zonder duidelijkheid niet over kán hebben.

Voor de duidelijkheid nog even opsommen: DUIDELIJK uiteenzetten wat voor traject je nou bent ingegaan en wat voor afspraken daarbij gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
Ik ben ook dankbaar voor de reacties, begrijp me niet verkeerd.

Ik heb koop op afstand opgezocht.

Hij lijkt hierbij van toepassing (Ik weet het dus niet zeker omdat ik nog de andere partij beide deze term niet hebben gebruikt.)

Ik vroeg om omruilen/"reparatie" dat was niet mogelijk dus geld terug en opnieuw bestellen (nieuwe order/product) was de enige oplossing. Aangezien ze dit zo probleemloos aanboden het hier dus een geval koop of afstand -> bedenktijd geval is? Of als zodanig beschouwd kan worden.

Nogmaals Floppus bedankt voor de dialoog aangezien ikzelf onzeker ben in wat hier nu precies speelt. Dankzij deze thread kom ik eruit.

Normaliter zou ik dit met wat mensen thuis bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik snap er werkelijk geen reet van. Je krijgt dus je geld terug? Maar je zegt ook dat het ter reparatie is aangeboden?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
Om het juiste product te krijgen moet ik voor de 1e ontvangen laptop mijn geld terugkrijgen om hem opnieuw te bestellen.

Lenovo is niet in staat om het product om te ruilen of lokaal (lees: in Nederland) het toetsenbord te vervangen.

Bij het terugzenden na de kerstdagen hebben zij hem niet ontvangen (lees: ik mijn geld teruggekregen.)

Bij navragen werd gezegd dat ik geduld moest hebben.

Een maand later na wantrouwen kom ik er via DHL achter (trackingsnummer was een maand geldig dus kon niet worden gebruikt) dat zei hem voor nieuwjaar hebben geleverd aan het magazijn dat retourzendingen regelt voor Lenovo in Nederland.

Ik heb de naam van de persoon die voor mijn retourpakket heeft getekend en plaats en tijd doorgespeeld vanuit DHL naar Lenovo Helpdesk.

Deze proberen nu het pakket te vinden aangezien het spoorloos is in hun systeem.

Dus stel nu dat we het vinden deze week, ofwel een andere oplossing wordt aangeboden waardoor ik mijn geld terugkrijg en de laptop weer opnieuw via de webshop kan bestellen (nogmaals de helpdesk kan dit niet voor mijn doen zeggen ze.)

Dan wachten op de assemblage en voordat ik hem weer heb ben ik ergens in maart en halverwege mijn studie semester. Zeker omdat er de afgelopen week 4 weken assemblage/leveringstijd wordt gemeld ipv van 2 terug in november.

Terwijl mij eerst gedurende de kerst was voorgespiegeld, wij ontvangen hem en in die week krijgt u uw geld terug en kun u het product weer bestellen (met juiste toetsenbord).

Ik dacht dat ik in Januari weer over de laptop zou beschikken niet maart.

Sorry voor de onduidelijkheid.

Maar dankzij deze thread heb ik me ingelezen op de koop of astand regelgeving en zal dit aankaarten om mijn geld terug te krijgen ongeacht dat zij de laptop niet in hun third party magazijn kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
Ik moet nog even gal spuiten.

Tot op heden hebben ze geen nieuws waar de laptop is. Ik krijg steeds iemand anders aan de lijn. Het was doorgescaleerd naar het Ierse hoofdkantoor waar ze me beloofden met op zijn laatst deze afgelopen maandag terug te bellen.

Nu heb ik vandaag contact opgenomen weer met de Nederlandse tak (krijg niemand te pakken in Ierland) en werd weer toegezegd te wachten.

Het is nu februari en ik heb nog steeds geen geld terug en dus nog steeds geen nieuwe kunnen bestellen.

Watvoor stappen zouden jullie ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 16:53
Je had beter je verlies genomen omdat het je eigen schuld was en het juiste toetsenbord via replacedirect besteld voor enkele tientjes en deze er zelf in plaatsen. Kon je je oude tobo verkopen.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1