Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Neogeo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 22:36
Hallo Tweakers,

ik ben opzoek naar backup software. Ik heb bepaalde eisen en door te googelen kom ik daar niet verder mee.

Kan iemand me helpen of welke software heb jij lopen en voldoen die ook aan mijn eisen?

Het volgende wat ik nodig heb:

-Mappen kunnen selecteren waarvan een backup gemaakt moet worden
-Reminder in windows 7 dat er een backup gemaakt moet worden
-weg kunnen schrijven naar een usb drive
-desnoods een complete kopie van windows als bijv de pc er mee ophoudt deze terug te zetten valt.

Liefst natuurlijk gratis maar mag ook betaald zijn.

Alvast bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

door te googelen kom ik daar niet verder mee
Je zult via Google (en door te zoeken op GoT) er vele zijn tegengekomen. Kan niet anders. Welke heb je actief bekeken / waarom bevielen die niet? Het is zinloos voor ons om zaken te herhalen die je al lang en breed zult hebben bekeken. (O.a. daarom vragen we er ook naar in Het algemeen beleid #topicplaatsen)

Ook zul je vele aanvullende belangrijke eigenschappen zijn tegengekomen (beginnend bij of het 1 PC is, een bepaald type server, of een hele organisatie). Zo te horen bedoel je 1 PC?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Neogeo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 22:36
Ja heb wel het 1 en ander gevonden maar de topics zijn van enige tijd geleden. Niet recent meer.

Ik wil 1 pc backuppen

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 16:23
Op Google kan je ook filteren op geplaatste tijd, als je resultaten niet recent genoeg zijn:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rjmdL5PyUgZvDVwrcYOOqBR8/full.png

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Alls wat je wil zit standaard in windows eigen backup functie ingebouwd, tenminste al sinds Windows XP en waarschijnlijk al wel langer.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Neogeo schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:23:
Ja heb wel het 1 en ander gevonden maar de topics zijn van enige tijd geleden. Niet recent meer.

Ik wil 1 pc backuppen
In 2010 was een backup ook een backup. Maar ik vraag niet naar of je hebt gezocht (natuurlijk!) maar wat je hebt gevonden en wat waarom niet voldoet. Zoals inderdaad de standaard in gebouwde backupfunctie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:00
Probeer Synctoy eens.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Je hebt verschillende soorten backups en ik denk dat je hier beiden wilt hebben.
Image software (bijvoorbeeld Acronis) kan een 1:1 kopie van je OS disk maken. Backup/synchronizatie software om bepaalde mappen (automatisch) te backupen.

Voor synchronizatie ben ik een groot fan van SyncBackFree. Veel in te stellen en je kan makkelijk geagendeerde taken uit laten voeren naar bijvoorbeeld een ftp-server, netwerkschijf. Ook gecomprimeerde backups zijn een mogelijkheid.
SB heeft ook de mogelijkheid een backup te starten als je een bepaalde USB stick aansluit.

Bedenk je van te voren even wat je precies wilt backupen, hoeveel ruimte het inneemt en hoe lang je een backup wilt bewaren (incremental vs synchronizatie).

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:44

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb zelf BackupMaker hoog op mijn lijst staan van nader te bekijken dingen. Wat me aanspreekt hierin is dat er automatisch een backup gestart kan worden zodra een bepaalde USB drive is gedetecteerd. Met andere woorden: je kan je USB-backupdrive aansluiten en de backup begint te lopen. Tenminste, zo hoop ik dat het werkt.

Ik stel voor dat jij dat even uitzoekt en het hier meldt. :+

... en gaat over tot de orde van de dag

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De in windows ingebouwde backup kan dit allemaal.

Kan backuppen naar usb, lokale disk, en de Pro versie kan ook naar netwerkshare/nas wegschrijven.

En je kan ook een complete systeembackup maken, die je adhv je windows cd kan restoren als je disk overlijdt :).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:44

P_Tingen

omdat het KAN

spone schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:47:
De in windows ingebouwde backup kan dit allemaal.
Hm, als ik dit zo lees kan de Win-8 backup dat inderdaad ook. Ik kan er alleen niet helemaal uit wijs worden of het ook zo werkt:

- Ik wijzig allerlei dingen op mijn
- Na enige tijd sluit ik de USB-schijf aan
- Windows ziet dat, weet dat ik die schijf gebruik voor backup en begint automatisch te backuppen
- Een tijdje later koppel ik de externe schijf weer los

Kan dit scenario zo werken met win8-backup? Dan hoef ik niet verder te zoeken. En TS wellicht ook niet.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Misschien is een online backup een goede. In het Het Online Backup Topic kan je daar een hoop over lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultimation op 01-02-2014 18:59 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
P_Tingen schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:43:

[...]

Ik stel voor dat jij dat even uitzoekt en het hier meldt. :+
Da's ook een manier om aan je informatie te komen :)
Pagina: 1