• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:16

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Mijn Xtreamer Prodigy heeft last van rare kuren. Start heel langzaam op en soms loopt hij vast. Dus ik dacht; laat ik eens een alternatief zoeken voordat hij er echt helemaal mee kapt. Ik heb nog een Lenovo T500 laptop liggen waar ik niets mee deed en daarop heb ik OpenElec geinstalleerd.

De Lenovo T500 is een Intel Core 2 Duo processor T9600 (2.80 GHz) en heeft een ATI 3650 video kaart. Helaas heeft de laptop geen HDMI, maar wel een displayport uitgang. Ik heb een displayport to HDMI converter ertussen geplaatst. De installatie ging prima en ik kreeg ook beeld, maar het geluid wilde niet worden doorgestuurd naar mijn Onkyo receiver. Het is me nog niet gelukt om dat goed te krijgen, heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

Ten tweede viel me op dat het beeld op mijn projector een stuk slechter was dan de Prodigy. Het beeld was wat "korreliger" dan de Prodigy. Komt dit door de (slechte) kwaliteit van de ATI kaart? Of heeft dit te maken met software/hardware rendering? Mocht dit niet beter kunnen, dan zou ik eerder een nieuwe mediaspeler kopen dan slechtere kwaliteit in XBMC voor lief nemen. Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen? Ik heb overigens ook XBMCBuntu geprobeerd beide issues zitten er hier ook in.

Beauty is in the eye of the beerholder

Verwijderd

De DisplayPort op de ATI 3650 Mobile Graphics verstuurt geen audio mee.

Kwaliteit kan inderdaad door de hardware komen. Als je eens via Ubuntu en dan via VLC of een ander programma een film afspeelt is de kwaliteit dan ook slecht?

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:16

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:51:
De DisplayPort op de ATI 3650 Mobile Graphics verstuurt geen audio mee.

Kwaliteit kan inderdaad door de hardware komen. Als je eens via Ubuntu en dan via VLC of een ander programma een film afspeelt is de kwaliteit dan ook slecht?
Dan is 1 van mijn vragen al opgelost. En dan weet ik dus ook dat deze laptop geen vervanging kan worden voor mijn Prodigy. Ik ga weer Windows op die laptop zetten in ieder geval. Je hebt me een hoop tijd bespaart. Dankje.

Beauty is in the eye of the beerholder