Toon posts:

Binnen bedrijf veranderen van provider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn zoal zaken die je moet aanpassen als je als bedrijf gaat overstappen van internetproviderA naar internetprovderB?
Hoe zit het met publieke IP adressen die nu bijvoorbeeld gelinkt zijn naar interne webservers?

Voor zover ik nu kom:
* Je krijgt een nieuw blokje IP adressen
* Je regelt DNS records in een portaal van InternetproviderB
* Je zet je nieuwe IP adressen in je internet gateway.

Klopt dat een beetje? Of hebben internetproviders hier doorsnee een goede procedure voor? Wie heeft er ervaring mee?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
DNS records hebben niets van doen met enkel IP-adressen in de zin dat ze domeinnamen naar IP-adressen vertalen. Zonder domeinnaam geen DNS nodig. En meestal heeft je internetprovider weinig van doen met je domeinna(a)m(en).

Net als je andere topic ben je niet heel duidelijk. Daarom zal ook nog niemand gereageerd hebben. Maar misschien ben je met mijn reactie ook (weer) niet tevreden :P
Hoe zit het met publieke IP adressen die nu bijvoorbeeld gelinkt zijn naar interne webservers?
Die gaan verloren. Als je ze via een domeinnaam hebt gelinkt*, is het een kwestie van de DNS veranderen.
* En dus alle toegang via deze domeinna(a)m(en) gaat.
Je zet je nieuwe IP adressen in je internet gateway.
Als je dat handmatig hebt ingesteld wel, anders gaat dat vanzelf ;)
Klopt dat een beetje?
Ligt er aan wat het bedrijf allemaal doet. Lijkt me logisch dat je alle applicaties die gebruik maken van deze IP-adressen naloopt.
Of hebben internetproviders hier doorsnee een goede procedure voor?
Nee, want het zal hun een rotzorg zijn.

Verder kun je ook als bedrijf een consumentenabonnement afsluiten en kun je ook nog van koper naar coax en van coax naar glas. Dat brengt an sich weer zaken met zich mee waar je op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Vergeet je firewall niet, check van te voren te welke poorten (80/443 en meer?) worden gebruik door welke ip adressen en naar welke ip en poort binnen de organisatie dit wijst.

De DNS richt je in bij degene voor je de DNS levert, dit kan een ander partij C zijn. Is dat niet het geval dan moet je voor overlap zorgen en zou ik je domein namen eerder overzetten naar partij B (met de oude ipadressen er nog in). Ook is het verstandig om je time to live (TTL) van je domeinen korter te zetten zo'n 1-2 dagen voor de migratie, dan komen de DNS wijzingen sneller door.

Verder krijg je mogelijk nieuwe hardware voor je modem/router. Check wat de betrouwbaarheid is van te voren en hoe je deze moet instellen (en hoe de oude nu ingesteld is :) )

succes !

Everything is better with Bluetooth