Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluff
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 16:30
Zoals de titel al aangeeft zit ik met een vraag. Kan er niet veel over vinden op internet dus ik vraag het eens hier.

Is roken in de buurt van de tv nou echt heel erg slecht voor het scherm? Of heet dit geen effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als je bedoeld sigaretten/sigaren rook, dan in zijn algemeen voor elektronica, ja, maar voornamelijk indirect.
Het houd stof vast en dit kan (statische) geleiding doorgeven.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-06 16:14

stuffer

Ondertietel

Ralluff schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:47:
Zoals de titel al aangeeft zit ik met een vraag. Kan er niet veel over vinden op internet dus ik vraag het eens hier.

Is roken in de buurt van de tv nou echt heel erg slecht voor het scherm? Of heet dit geen effect?
Als het je longen dicht laat sibben....dan kan het zeker niet goed zijn voor al je apparatuur in de buurt....

Zegt hij die net gestopt is

Zie: https://www.google.nl/sea...kQ_AUoAQ&biw=1680&bih=820

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 16:55
Is idd niet good voor je spul en je zelf :P, krijgt vieze aanslag en idd na verloop blijft stof sneller plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
DukeBox schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:49:

Het houd stof vast en dit kan (statische) geleiding doorgeven.
Daarnaast kan nicotine aanslag en stof ook nog een de boel isoleren waardoor de temperaturen van onderdelen hoger ligt. Dit kan ook de levensduur verkorten. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 15:17
Vooral voor je longen schijnbaar.

Voor electronica... het geeft wel een vieze aanslag, maar niet alleen op je tv maar op alles. Ik rook al even niet meer maar als ik dat beseft had vroeger had ik van het begin af aan buiten staan paffen gadver.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 12:21

Pathogen

Shoop Da Whoop

Echt heel erg slecht? Nah. Ik zie TV's bij rokers niet eerder overlijden dat TV's bij niet-rokers.

De combinatie roken + huisdieren is wel een garantie dat al je electronica bedolven wordt onder een laag teer + haar. PC's kunnen daar over het algemeen goed tegen, totdat de koelers dichtgeslibd zitten, maar aangezien TV's niet actief gekoeld worden zie ik daar niet echt het probleem.

Het probleem zit hem wel in het feit dat die coating niet op je electronica hoort. Warmteproblemen zijn absoluut mogelijk, statische electriciteit kan ook een issue zijn, maar over het algemeen kan een TV dit allemaal wel hebben, zeker als er geen CCFL-kachel meer inzit.

Héél slecht? Nah. Géén effect? Ook niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:49

FeaR

In GoT we trust

Thrackan schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:56:
...maar aangezien TV's niet actief gekoeld worden zie ik daar niet echt het probleem.
Kom dat van het niet actief koelen eens tegen mijn TV zeggen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 16:55
FeaR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:10:
[...]

Tja dat is dan weer een nadeel van plasma, dan krijg je er gratis verwarming bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:49

FeaR

In GoT we trust

devil-strike schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:25:
[...]
Tja dat is dan weer een nadeel van plasma, dan krijg je er gratis verwarming bij....
Jup, het heeft niet alleen maar voordelen.

Betreffende roken bij apparatuur, de geur trekt ook in apparaten. Mijn Denon DVD-2500BT komt uit een rokers huishouden en de remote van de Denon had ik na een paar maanden pas echt weer naturel ruikend. Kennis van me had zijn (Pioneer) TV ook uit een dergelijk huishouden en ook die was niet helemaal fris. Ook speakers doen dit makkelijk doordat het stoffen doek geur nu eenmaal makkelijk vast houdt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:21
FeaR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:36:
[...]
Mijn Denon DVD-2500BT komt uit een rokers huishouden en de remote van de Denon had ik na een paar maanden pas echt weer naturel ruikend.
Dus jij zit aan je remote te ruiken. Remote sniffer :P

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 12:21

Pathogen

Shoop Da Whoop

FeaR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:10:
[...]
Lol, daar was ik niet van op de hoogte :D
FeaR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:36:
[...]

Jup, het heeft niet alleen maar voordelen.

Betreffende roken bij apparatuur, de geur trekt ook in apparaten. Mijn Denon DVD-2500BT komt uit een rokers huishouden en de remote van de Denon had ik na een paar maanden pas echt weer naturel ruikend. Kennis van me had zijn (Pioneer) TV ook uit een dergelijk huishouden en ook die was niet helemaal fris. Ook speakers doen dit makkelijk doordat het stoffen doek geur nu eenmaal makkelijk vast houdt.
De geur kan inderdaad hardnekkig zijn. Vooral afstandsbedieningen, waar je rechtstreeks met je nicotinevingers aanzit. Die geur trekt lekker in rubberknopjes :) Maar of dat schadelijk is voor de apparatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 17:02
Mensen die zich drukker maken over de gezondheid van hun TV dan hun eigen gezondheid |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja je wil niet dat je tv longkanker krijgt :p

Maar ontopic mijn ervaring met een roker en een tv
fish in "NTSC/PAL beeldbuis of electronica"

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
op het moment dan elektronica begint te roken is het mis. :*)
bij mijn ouders wordt gerookt, maar ik kan nu niet zeggen dat de elektronica bij hun het snel/sneller begeeft. maar het blijft gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:51
dezejongeman schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:17:bij mijn ouders wordt gerookt, maar ik kan nu niet zeggen dat de elektronica bij hun het snel/sneller begeeft. maar het blijft gissen.
Zo blijven rokers ook vaak volhouden dat de kans op longkanker niet groter is "want mijn oma rookte als een schoorsteen en is ook 95 geworden". 8)7
Pagina: 1