AMD catalyst 13.12 driver bug? Apparaat verschijnt 6 maal.

Pagina: 1
Acties:

• Jors
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 10:04
Hallo,

ik heb een vraag mbt de catalyst driver 13.12 van AMD (HD 7970). Ten eerste verschijnt als ik in het pictogrammetje op mijn taakbalk druk wel 6 maal mijn videokaart, met allemaal dezelfde opties. Dit lijkt mij toch niet horen?

Zie voorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/27313213/catalyst.jpg

Daarnaast verschijnt bij de instellingen van mij geluid ook 6 maal een AMD High Definition Audio Device met de melding dat deze niet goed is aangesloten. Dit heeft als gevolg dat als ik de eigenschappen van het geluid open, ik soms wel 1 tot 2 minuten moet wachten voordat het scherm verschijnt, wat toch wel hinderlijk is.

Voorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/27313213/audiodevice.jpg

Dit heeft waarschijnlijk te maken met mijn 2de monitor die is aangesloten op mijn HDMI uitgang. (Monitor 1 zit op de "standaard" uitgang.)

Ik heb al geprobeerd om de drivers te verwijderen, met een driversweep in veilige modus maar dit heeft geen zin gehad. Ook het los koppelen van de 2de monitor heeft geen zin.

Ik denk dat de "2" problemen met elkaar te maken hebben, maar ik krijg het niet opgelost. Kan iemand mij verder helpen?

Bvd!

[ Voor 4% gewijzigd door Jors op 29-01-2014 14:44 . Reden: afbeeldingen niet zichtbaar ]

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heb je niet 6 aansluitingen op je kaart zitten?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Even gespiekt, en ik heb er ook 6 staan, wat geheel niet toevallig is, maar gewoon het maximum aantal schermen is dat de kaart kan aansturen. Het scherm met geluidsinstellingen verschijnt bij mij echter zonder vertraging.

Overigens betekent 'niet aangesloten' wat anders dan 'niet goed aangesloten'.

• Jors
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 10:04
Dank voor de reacties. Ik begrijp dus dat ik me voor niets zorgen maak over het niet goed aangesloten zijn van de drivers, dat is goed om te horen.

Jammer dat het zo lang duurt voordat mij de eigenschappen van mijn afspeelapparaten zichtbaar zijn, maar ik denk dat ik me hier maar bij neer moet leggen ;)