Nieuwe voeding nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-02 18:47
Beste lezer,

Ik heb van mn werk een oude computer gekregen, nu wil ik hier een andere videokaart in doen zodat mn broertje een pc heeft om wat spelletjes op te spelen,

Er zit 4x 1GB RAM in.
De processor is een Intel core 2 Duo met geintergreerde grafische kaart.
Nu wil ik er mn oude videokaart in doen (een nvidia geforce 9500 gs).
Ik heb geen idee wat voor een voeding er in deze kast zit en het is ook niet te zien op het voedingsblok.

Trekt een nvidia geforce 9500 gs zo veel stroom dat ik een andere voeding zal moeten kopen?

Met vriendelijke groet,

Bart

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 23:46

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Er zijn ook nieuwe videokaarten die geen extra stroom nodig hebben, ik weet niet welke spellen hij wil spelen en of het nog om een agp kaart gaat (een Geforce q9300gs bestaat volgens google niet)

Waarschijnlijk haal je cpu en gpu hier door elkaar.

Verwijderd

Ik heb geen idee wat voor een voeding er in deze kast zit en het is ook niet te zien op het voedingsblok.
Staat er altijd wel op.

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-02 18:47
Hippocampus schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:35:
Er zijn ook nieuwe videokaarten die geen extra stroom nodig hebben, ik weet niet welke spellen hij wil spelen en of het nog om een agp kaart gaat (een Geforce q9300gs bestaat volgens google niet)

Waarschijnlijk haal je cpu en gpu hier door elkaar.
Haalde inderdaad cpu en gpu door elkaar

het gaat om een nvidia geforce 9500 gs

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 23:46

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Voor zover ik kan zien zijn die videokaarten (acer, fijutsu, hp) zonder extra stroomaansluiting dus zou dat maximaal 75w via de pci-e betekenen.
Of dat de huidige voeding dat er nog bij kan hebben weet geen mens zonder het merk en wattage van de voeding te weten.

Maar zoals ik in mijn eerste reactie al zei:
je hebt tegenwoordig al redelijk goedkope kaartjes die meer doen bij minder verbruik en zelfs passief gekoeld zijn.