Help! Bekabeld internet via homeplug????

Pagina: 1
Acties:

• KingGoliath
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-05-2023
Beste Tweakers,

Ik ben al weken bezig om dit werkend te krijgen... (ik ben een leek op dit gebied) ik heb glasvezel internet van KPN, en dit is geïnstalleerd door een monteur. Om TV te kijken door het hele huis, zijn er homeplugs bijgeleverd om via een UTP kabel naar de decoder tv te kunnen ontvangen.

Ik heb beneden een tv staan met een mediaplayer, welke ik graag bekabeld aan het netwerk wil hangen. Ik wil geen kabels gaan trekken, en ik weet dat het met een homeplug mogelijk zou moeten zijn. Ik heb dus geprobeerd om met een switch 1 utp kabel naar de tv te laten lopen en 1 utp kabel naar de mediaplayer... resultaat: tv werkt prima, maar geen verbinding met de mediaplayer.

Vervolgens geprobeerd om met mijn laptop internet te krijgen via de homeplug, dus homeplug -> utp kabel -> laptop... in mijn netwerkcentrum herkent hij dat er een bekabeld netwerk beschikbaar is, maar ik heb geen internettoegang ( zowel bij Ipv4 en Ipv6 staat géén internettoegang ).

Ik wordt er een beetje moedeloos van, en kan nergens op internet een oplossing vinden! 8)7
Het zou fantastisch zijn als iemand mij zou kunnen helpen om dit op te lossen! :D

Hier ter verduidelijking nog een schematische weergave van het gebeuren in de meterkast...
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1401/58075/7EuIb.JPG

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11

Eagle Creek

Breathing security

Hoe zijn de home plugs aangesloten op het modem? Is er een reguliere internetpoort of heb je een specifieke TV-poort vanaf het modem die het homeplugnetwerk in gaat?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

Eagle Creek schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:53:
Hoe zijn de home plugs aangesloten op het modem? Is er een reguliere internetpoort of heb je een specifieke TV-poort vanaf het modem die het homeplugnetwerk in gaat?
Dit vraag ik me dus ook af. En even je link fixen:

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1401/58075/7EuIb.JPG

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11 21:37

Gertjuhjan

Software Engineer

Als het goed is moet bij KPN Glasvezel de televisies aangesloten worden op Ethernetpoort 3.
Dus alle tv's moeten met bijgeleverde switch aangesloten worden op Eth3 en internet moet worden aangesloten op 1, 2 of 4. Dus ook de mediaplayer.

Xbox: Gulpener88

• KingGoliath
Ja er is een specifieke TV poort op de Experiabox van KPN... boven de derde poort staat TV.

• KingGoliath
Gertjuhjan schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:54:
Als het goed is moet bij KPN Glasvezel de televisies aangesloten worden op Ethernetpoort 3.
Dus alle tv's moeten met bijgeleverde switch aangesloten worden op Eth3 en internet moet worden aangesloten op 1, 2 of 4. Dus ook de mediaplayer.
Zal ik dan alsnog een kabel moeten trekken vanaf poort 1, 2 of 4... of kan ik bijvoorbeeld met een extra homeplug in de meterkast ook internet over de homeplugs kunnen ontvangen?

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11 21:37

Gertjuhjan

Software Engineer

Je moet even met KPN bellen of je en Internet en Televisie over de Homeplugs kan laten lopen.

Een voordeel bij KPN, je kan ook snachts bellen:P

Xbox: Gulpener88

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46

Releases

Ja maar!

Download even de Devolo cockpit software.
http://www.devolo.nl/cons...je-dlan-netwerk.html?l=nl
Deze kan je gebruiken om ze te koppelen met elkaar.

En vanaf daar zien of ze zichtbaar zijn ja of nee.

[ Voor 11% gewijzigd door Releases op 29-01-2014 14:04 ]

• KingGoliath
Ik heb de software gedownload... maar kan daarmee alleen maar inzicht krijgen in welke netwerkadapters (homeplugs) actief zijn.

Ik heb zojuist de utp kabel die van de homeplug naar poort 'TV' gaat, in poort 1 gedaan... en had toen over de kabel (boven) wel internet, maar uiteraard geen tv. :(

Dus ik dacht, ik stop nog een tweede homeplug in de meterkast, met een andere utp kabel, om die in poort 1 te doen.. zodat een homeplug het huis van de tv verbinding voorziet, en de andere homeplug het huis van internet voorziet... nu was er echter sprake van noch internet nog tv...

Ik snap er niks meer van....

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:51

knakworst

Get more sats!

je kan de homeplugs netwerknamen geven. Met de software kan je ze hernoemen. Standaard heten ze HomeplugAV meen ik.
Als je nou 2 homeplugs TV noemt, en 2 homeplugs internet, dan gebruik je de TV's voor poort 3, en de TV, en de internet voor willekeurig andere poort, en de computer.

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:04
Ik denk dat dat niet gaat werken omdat je netwerk voor TV waarschijnlijk gescheiden moet blijven van je netwerk voor internet. Anders gaat dat storingen opleveren ben ik bang, en zoals je zei werkt niets meer.

Verwijderd

Je kunt proberen wat je wilt maar dit gaat niet werken.
TV moet uit poort 3 (of 2) komen en internet uit poort 1 op je router.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RobinL94 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:02:
Ik denk dat dat niet gaat werken omdat je netwerk voor TV waarschijnlijk gescheiden moet blijven van je netwerk voor internet.
De exacte oorzaak is me onbekend, maar dit is wel het geval. Het lijkt me dat tussen de TV-poort op het modem en de netwerkpoort van de TV-receiver een protocol wordt gesproken dat incompatibel is met de door de homeplug verwachte netwerkprotocollen, of wellicht weigert hij gewoonweg bewust alle dienst als 'ie merkt dat er niet voor de decoder bedoelde pakketjes binnenkomen, om je te forceren hem apart aan te sluiten.

Je zal óf een kabel moeten trekken tussen modem en TV, óf op een of andere maniere proberen een VLAN op te zetten, waarbij het TV-verkeer zijn eigen 'kanaal' krijgt op het netwerk en wordt afgeschermd van de rest. Dit laatste kan om eerdergenoemd vermoeden alsnog niet werken, maar is het proberen waard.

Als je de documentatie van de fabrikant even op "VLAN" doorzoekt, vind je snel genoeg uit of het mogelijk is met de modellen die jij hebt.

Echter, als het de door KPN geleverde devolo dLAN 200 AV Plus is, lijkt dat niet te worden ondersteund:
Tv-ontvanger en computer nooit met dezelfde draadloze verbinding aansluiten
En zul je dus een kabel moeten trekken. Of misschien kun je met de eerdergenoemde Cockpit-software nog proberen een VLAN op te zetten. :)

Edit @ hieronder: dat realiseerde ik me later ook, bedankt. :)

[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 29-01-2014 19:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
CodeCaster schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:29:
Het lijkt me dat tussen de TV-poort op het modem en de netwerkpoort van de TV-receiver een protocol wordt gesproken dat op een erg laag niveau incompatibel is met de door de homeplug verwachte netwerkprotocollen
Lijkt me niet, de homeplugs zijn zo te lezen door KPN geleverd specifiek om TV over te kijken.

Als je 2 homeplugs met beiden dezelfde naam in de router stopt zou je zomaar een mooie loop kunnen creëren waardoor de boel vol loopt en niet meer werkt. Beide homeplug-setjes een andere naam geven (inderdaad 'tv' voor het ene setje en 'internet' voor het andere setje bijvoorbeeld) zou dat op moeten lossen :) Dan stuurt de 'tv' homeplug geen data meer naar de 'internet'-homeplug en andersom.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Weer zo'n vraag over homeplugs. Zeker handige dingen als het echt niet of moeilijk anders kan en als ze het dan ook doen. Maar in alle commentaren heb ik nog niets gezien over het feit de ze in 40 tot 50 procent van alle situaties helemaal niet werken. En dat terwijl het onderwerp al tig keer de revue is gepasseerd.

Zitten de aansluitpunten op verschillende groepen? Ten tweede, als dat (zoals in de meeste situaties) het geval is, hoe zijn dan de groepen beveiligd, met "klassieke" smeltpatronen of met installatieautomaten? Dat kan namelijk een wereld van verschil geven. Je kunt dan je het apezuur zoeken naar een kwalitatief beter exemplaar, maar op een enkel randgeval na is zo'n zoektocht verspilde moeite.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
Dan heb ik zeker geluk :P Heb er al een paar ingezet en ze doen het allemaal. Zelfs niet gekeken of ze op dezelfde groep zitten...

Reviews lezen voordat je ze koopt helpt een hoop, en de configuratieinterface is van al die dingen stuk voor stuk helemaal ruk, maar gelukkig hoef je er, op een naam na (en bij sommige varianten een SSID en beveiliging) hoef je er niks op in te stellen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1